ماشین اسباب بازی یا واگذاری واقعی؟

به گزارش تور کیش، بهناز میرمطهریان ، آیا ممکن است زنوزی بخواهد تنها با مطرح کردن بحث انتقال باشگاه و مذاکره با خریداران، خود را از زیر بار انتقادهای اخیر رها کند؟

ماشین اسباب بازی یا واگذاری واقعی؟

به گزارش خبرنگاران ، بهناز میرمطهریان ، برای خرید باشگاه ماشین سازی، یک شرکت هلدینگ اعلام آمادگی نموده و قرار است به زودی برای واگذاری، جلسه ای با مالک باشگاه داشته باشد. آن ها که داستان واگذاری ماشین سازی به محمدرضا زنوزی را از ابتدای فصل پیگیری نموده اند می دانند که این واگذاری تا چه اندازه می تواند عجیب باشد! و گذشتن از این باشگاه برای زنوزی چقدر سخت خواهد بود. این عجیب بودن ماجرا در کنار بی خبری هیأت فوتبال استان آذربایجان شرقی درباره واگذاری باشگاه، سوال ها و ابهام های زیادی را در پی دارد و باعث می گردد که بحث واگذاری ماشین سازی از زوایای مختلفی قابل آنالیز باشد.

واگذاری باشگاه ماشین سازی به یک شرکت هلدینگ، جدیدترین خبری است که از فوتبال تبریز به گوش می رسد. بعد از انتقادهایی که بابت مالکیت مشترک محمدرضا زنوزی در دو باشگاه تراکتورسازی و ماشین سازی مطرح می شد، حالا بحث واگذاری ماشین سازی به طور جدی بر سر زبان ها افتاده است. یک شرکت هلدینگ هم که چند روزی است برای خرید این باشگاه ابراز تمایل نموده بود، با مسوولان باشگاه پای میز مذاکره نشسته تا بحث این واگذاری جدی تر مطرح گردد. با این حال اما هیأت فوتبال استان آذربایجان شرقی مدعی شده که هیچ درخواستی مبنی بر واگذاری این باشگاه به هیأت فوتبال نرسیده است و اگر قرار باشد برای واگذاری باشگاه تصمیم گیری گردد، پیش از هرچیز باید هیأت فوتبال در جریان این اتفاق قرار بگیرد.

از باشگاه ماشین سازی هم خبر می رسد که این شرکت هلدینگ روز دوشنبه با زنوزی، مالک فعلی باشگاه در رابطه با واگذاری جلسه ای دارد و در صورتی که توافق بر سر مبلغ حاصل گردد، خریدار درباره شرط هایی چون تغییر ندادن نام باشگاه و خارج نشدن سهمیه این تیم از استان، تعهدهای لازم را خواهد داد. همان زمان هم که هیأت فوتبال استان آذربایجان شرقی، امتیاز این باشگاه را به طور کامل به زنوزی منتقل کرد، این شرط ها را برای او در نظر گرفته بود. حالا هم با همین شروط به مالک جدید منتقل خواهد شد.

باشگاه ماشین سازی در ادامه سرنوشت عجیب این فصل خود، یکبار دیگر در مسیر واگذاری قرار گرفته است و در کمال تعجب محمدرضا زنوزی حاضر شده امتیاز این تیم را واگذار کند. خیلی ها معتقدند که دلیل تصمیم زنوزی این است که از یک طرف از سوی فدراسیون فوتبال و رسانه ها بابت مالکیت مشترک تراکتورسازی و ماشین سازی تحت فشار است و از سوی دیگر هزینه های سنگین دو باشگاه پرطرفدار تبریزی، او را به این نتیجه رسانده که تمرکز خود را بر روی یک باشگاه بگذارد و دیگری را واگذار کند. هرچند که ظاهراً هنوز تمامی اسناد انتقال باشگاه تراکتورسازی به زنوزی فراهم نشده اما کسی نیست که او را مالک باشگاه تراکتورسازی نداند و این خوش بینی وجود دارد که دیر یا زود همه کارهای مربوط به انتقال امتیاز تراکتورسازی هم انجام خواهد شد.

زنوزی اما تصمیم ندارد منتظر انتقال اسناد واگذاری تراکتورسازی بماند. برای او همین که خودش را مالک اصلی تراکتور می داند و همه هم او را مالک می دانند کافی است. دلیلی نمی بیند که حواشی مربوط به مالکیت دو باشگاه را به جان بخرد، برای دو باشگاه هزینه کند و در نهایت هم متخلف باشد. او به این نتیجه رسیده که از بین دو باشگاه ماشین سازی یا تراکتورسازی، تراکتور را انتخاب کند و برای خود نگه دارد. باشگاهی که هزینه های بیشتری برایش نموده و با جذب بازیکنانی چون دژاگه و شجاعی، صندلی خود را نزد طرفداران پیدا نموده است.

همه این اتفاق ها اما در شرایطی می افتد که هیأت فوتبال استان آذربایجان شرقی هنوز در جریان این انتقال نیست. سخنگوی هیأت فوتبال می گوید: باشگاه ماشین سازی تبریز تحت مالکیت آقای زنوزی است و مدیریت آن را آقای نصیرزاده برعهده دارد و آن ها بهتر می توانند درباره این واگذاری صحبت نمایند اما قطعاً برای اینکه واگذاری امتیاز این باشگاه مسیر خود را طی کند باید پیش از هرچیز درخواست این واگذاری به هیأت فوتبال برسد که هنوز هیچ درخواستی در این رابطه به دست ما نرسیده است.

البته هیأت فوتبال استان هیچ مسئله ای با این واگذاری ندارد و مسوولان برخلاف آنکه در ابتدا حساسیت های ویژه ای درباره انتقال امتیاز ماشین سازی وجود داشت، حالا زنوزی را به عنوان مالک، تصمیم گیرنده نهایی در این رابطه می دانند و همین که شرط های لازم را در انتقال امتیاز باشگاه ماشین سازی رعایت کند، کافی است اما اینکه هیأت فوتبال در جریان این انتقال امتیاز قرار ندارد و خبرها از انتقال ماشین سازی ظرف چند روز آینده خبر می دهند، قدری ماجرای این انتقال را عجیب می نماید.

آیا ممکن است زنوزی بخواهد تنها با مطرح کردن بحث انتقال باشگاه و مذاکره با خریداران، خود را از زیر بار انتقادهای اخیر رها کند و در نهایت با بیان اینکه مشتری خوبی برای باشگاه پیدا نشده، مالکیت مشترک خود را لاپوشانی کند؟ زنوزی به خاطر ماشین سازی از امتیاز لیگ برتری گسترش فولادی که سال ها برایش هزینه نموده بود گذشت و اینکه حالا بخواهد ماشین سازی را هم واگذار کند، قدری عجیب به نظر می رسد. آیا همه این ها می تواند ماجرایی باشد برای اثبات اینکه ماشین سازی خریدار مناسب تری جز زنوزی پیدا نمی نماید و باید فعلاً مالکیتش در دست او بماند؟ آیا ماشین به اسباب بازی تازه ای برای ماجراهای اخیر فوتبال تبریز تبدیل شده؟

11 - 1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 57

به "ماشین اسباب بازی یا واگذاری واقعی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماشین اسباب بازی یا واگذاری واقعی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید