ناکامی تحریم های آمریکا برای کم کردن پروازهای بین المللی ایران

به گزارش تور کیش، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی تاکید نمود که با وجود تحریم های آمریکا و کوشش این کشور برای انزوای ایران خطوط هوایی ایران ایر همچنان شلوغ است و فعالانه به کار خود ادامه می دهد.

ناکامی تحریم های آمریکا برای کم کردن پروازهای بین المللی ایران

به گزارش خبرنگاران، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارش خود نوشت: روز 29 اکتبر 2018 یک هفته پیش از آنکه واشنگتن تحریم های اقتصادی خود علیه ایران را اعمال کند، شرکت ایران ایر 11 پرواز بین المللی را انجام داد. دو هفته بعد، ممنوعیت سخت آمریکا علیه این خطوط هوایی اعمال شده بود و 13 پرواز به مقصدهایی همچون پاریس، لندن، هامبورگ و دوحه انجام شد.

ناکامی تحریم ها برای کم کردن فعالیت ایران ایر نشان دهنده چالشی است که دولت ترامپ در ایجاد سازوکاری برای استفاده از انزوای بین المللی به منظور فشار بر ایران، با آن روبرو است.

این روزنامه در ادامه گزارش خود با اشاره به داده های وب سایت های معتبر که پروازهای بین المللی را رصد می نمایند، توضیح داد: به نظر می آید که کشورهای معدودی در دنیا، شامل متحدان اروپایی واشنگتن به طور موثر در تخریب ایران ایر کوشش می نمایند.

به گزارش خبرنگاران، این در حالی است که دولت آمریکا پس از بازگرداندن تحریم ها علیه ایران که با اجرای برجام لغو شده بود، هشدار داد که شرکت ها تنها می توانند یا با ایران تجارت نمایند یا با آمریکا و نقض این تحریم های آمریکا بی پاسخ نخواهد ماند.

تحریم ها علیه ایران بخشی از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته ای پس از نقض آن است که با مخالفت و انتقاد شدید سایر کشورها به ویژه طرف های دیگر برجام روبرو شد.

کشورهای باقی مانده در این توافق اعلام نموده اند که همچنان به اجرای موثر برجام پایبند هستند و برای ادامه تجارت با ایران کوشش می نمایند. در همین راستا، اتحادیه اروپا در حال ایجاد سازوکار مالی ویژه برای حفظ کانال پرداخت به جمهوری اسلامی و در نتیجه ادامه تجارت با تهران است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 89

به "ناکامی تحریم های آمریکا برای کم کردن پروازهای بین المللی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناکامی تحریم های آمریکا برای کم کردن پروازهای بین المللی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید