نرخ های خرید تضمینی محصولات کشاورزی به زودی ابلاغ می گردد

به گزارش تور کیش، در حالی که دو ماه از فصل کشت می گذرد و هنوز نرخ های خرید تضمینی محصولات کشاورزی تصویب و ابلاغ نشده است، معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد که رئیس جمهوری و وزیر کشاورزی پیگیر این مساله هستند تا به کشاورزان اجحاف نشود و به زودی این نرخ ها ابلاغ خواهد شد.

نرخ های خرید تضمینی محصولات کشاورزی به زودی ابلاغ می گردد

به گزارش خبرنگاران، براساس آن چه قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی مصوب سال 1368 برای دولت معین نموده است، وزارت جهاد کشاورزی باید تا نیمه تیر ماه هر سال نرخ های پیشنهادی خود برای خرید تضمینی محصولات 24 گانه کشاورزی را به دولت پیشنهاد دهد و دولت نیز موظف است تا پیش از شروع فصل کشت یعنی ابتدای مهر ماه، این نرخ ها را آنالیز، تصویب و ابلاغ کند. اما هم اکنون حدود 60 روز از آن چه که قانون تکلیف نموده می گذرد و هنوز نرخی تصویب و ابلاغ نشده است.

در این رابطه یزدان سیف - مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران و معاون وزیر جهاد کشاورزی - در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره علت تاخیر در ابلاغ نرخ های خرید تضمینی محصولات کشاورزی، اظهار کرد: این نرخ ها در شورای اقتصاد چندین بار مورد آنالیز قرار گرفته است و با توجه به وضعیت موجود به نظر می رسد که در آینده نزدیک تصویب و ابلاغ گردد.

وی اضافه نمود: یکی از دلایل تاخیر در ابلاغ نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی، حساسیت ویژه وزیر جهاد کشاورزی و رئیس جمهوری برای آنالیز دقیق تر این مساله است تا در حق کشاورزان اجحاف نگردد و نرخ هایی ابلاغ گردد که کشاورزان از آن رضایت داشته باشند.

سیف همچنین درباره این مساله که آیا نرخ های خرید تضمینی محصولات کشاورزی افزایش می یابد یا خیر؟ گفت: قاعدتا با توجه به افزایش هزینه های فراوری، نرخ ها نیز درصدی افزایش پیدا خواهد نمود و وزیر جهاد کشاورزی نیز پیش از این بر این مساله تاکید نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 85

به "نرخ های خرید تضمینی محصولات کشاورزی به زودی ابلاغ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ های خرید تضمینی محصولات کشاورزی به زودی ابلاغ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید