هشدار سازمان ملل در مورد انتشار بی سابقه گاز کربن

به گزارش تور کیش، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، هدف از انتشار این گزارش آنالیز میزان تحقق اهداف توافقنامه زیست محیطی پاریس در سال های گذشته است.

هشدار سازمان ملل در مورد انتشار بی سابقه گاز کربن

گزارش مذکور نشان می دهد میزان تصاعد گاز کربن در جو زمین دوباره افزایش یافته و حالا به سطوح بی سابقه ای رسیده که بدون عزم دنیای همه کشورها نمی توان آن را متوقف کرد.

گزارش یادشده با عنوان Environments Emissions Gap با هدف آنالیز میزان تصاعد گاز کربن تا سال 2030 به طور سالانه منتشر می گردد و در آن اقدامات لازم برای جلوگیری از افزایش دمای کره زمین در همین راستا تشریح شده است.

در این گزارش تصریح شده دولت ها باید اقدامات خود برای مقابله با گرمایش زمین را تسریع نمایند و این کارها را با دقت بیشتری انجام دهند. بر اساس محتوای این گزارش در صورت عدم اصلاح روندهای فعلی زمین تا قبل از انتها قرن بیست و یکم سه درجه سانتیگراد گرم تر خواهد شد و این روند در سال های بعد نیز ادامه می یابد.

یکی از علل این مساله رشد مجدد تصاعد کربن در جو زمین از سال 2017 به بعد است و تنها 57 کشور دنیا در زمینه تحقق به وعده های خود در این زمینه موفق بوده اند. در این گزارش یکی از راه های مقابله با این مشکل حذف یاری هزینه های خرید سوخت های فسیلی توسط دولت ها دانسته شده است که پیش بینی شده موجب کاهش ده درصدی تصاعد کربن تا سال 2030 می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 90

به "هشدار سازمان ملل در مورد انتشار بی سابقه گاز کربن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان ملل در مورد انتشار بی سابقه گاز کربن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید