گردشگری عاملی موثر در توسعه فرهنگی و مالی

به گزارش تور کیش، عضو کمیسیون فنی دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت؛ گردشگری عاملی موثر در توسعه فرهنگی، اجتماعی و مالی درجوامع انسانی است.

گردشگری عاملی موثر در توسعه فرهنگی و مالی

به گزارش خبرنگار از ، مهدی معنویان عضو کمیسیون فنی دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: استان کرمان دارای سابقه فرهنگی- تاریخی غنی و برخوردار از مناظر و چشم انداز های طبیعی دارای پتانسیل بالا برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

وی با اشاره به اینکه گردشگری، از پدیده های مهم عصر حاضر بوده است، اضافه نمود: گردشگری یکی از منابع مهم مالی، و عاملی موثر در توسعه فرهنگی، اجتماعی و مالی جوامع انسانی قلمداد می گردد.

معنویان مطرح نمود: ظرفیت های زیاد و پتانسیل های بزرگ استان کرمان می تواند زمینه شکوفایی بخش های مختلف استان را فراهم کند و صنعت گردشگری یکی از این ظرفیت هاست.

وی با اشاره به اینکه خطه کرمان جزو استان های چهار فصل و متنوع ایران محسوب می گردد که دارای گرم ترین و سردترین نقاط در یک فصل است اضافه نمود؛ استان کرمان جزو استان های برتر کشور در زمینه گردشگری و تاریخی است و این صنعت با حمایت مسئولان در کرمان گسترش می یابد.عضو کمیسیون فنی دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری سازمان میراث فرهنگی ابراز کرد: گسترش صنعت دنیاگردی به عنوان صنعتی که با حوزه های مختلفی نظیر اقتصاد، کشاورزی، فرهنگ، محیط زیست و خدمات در تعامل است، دارای اهمیّت بسزایی است و تجربیات سایر مناطق دنیا نشان داده که توسعه آن در هر منطقه باعث رشدو پیشرفت مالی-اجتماعی آن ناحیه شده است.

معنویان با اشاره به اینکه جاذبه های تاریخی فراوان، استان کرمان را جزو 5 شهر تاریخی قرار داده است مطرح نمود: گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای دیدن ارگ بم، باغ شازده ماهان، ارگ راین، باغ فتح آباد، موزه هنر های معاصر صنعتی، کتابخانه ملی کرمان، گنبد جبلیه، حمام وکیل و مجموعه گنجعلی خان که از مشهورترین جا های دیدنی کرمان هستند، به این شهر سفر می نمایند.

وی توضیح داد: به نظر می رسد که با توجه به به برخی مسائل موجود و نبود کارشناسی صحیح هنوز در بسیاری از مناطق استان پهناور کرمان جای هایی می تواند وجود داشته باشد که نمایانگر تاریخ کهن و تمدن ریشه دار کرمان و کرمانی می تواند باشد.معنویان گفت: علاوه بر مناطقی که عنوان شد اگر در محله های قدیمی کرمان همانند محله مشهد، اطراف بازار بزرگ کرمان، بازار میدان قلعه گذری داشته باشیم می توان خانه ها و بنا هایی را از دوران زندیه، قاجاریه مشاهده نمود که دست ویرانگر روزگار آن ها را به ویرانی کشانده است.

عضو کمیسیون فنی دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه چنانچه سازمان ها و ارگان هایی همانند سازمان میراث فرهنگی و سایر ارگان های مرتبط حمایت از نگهداری این ابناء را بعهده بگیرند گفت: در این صورت می توان شاهد جا های دیگری بعنوان مراکز باستانی و دارای شاخص برای میراث فرهنگی باشیم.ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 139

به "گردشگری عاملی موثر در توسعه فرهنگی و مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری عاملی موثر در توسعه فرهنگی و مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید