اجرای شوتینگ زباله با برترین متریال

به گزارش تور کیش، شوتینگ زباله سیستمی است که برای جمع کردن زباله در ساختمان های مرتفع و چند طبقه مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم دارای کانالی به ارتفاع ساختمان است که در هر طبقه دارای یک دریچه جهت خروج زباله می باشد. برای اینکه سیستم شوتینگ زباله عملکرد خوبی داشته باشد و مدت زمان بیشتری دوام آورد، باید از متریال باکیفیتی برای ساخت و نصب آن استفاده گردد. در این مطلب قصد داریم در رابطه با نحوه اجرای شوتینگ زباله با برترین متریال صحبت کنیم و با یکی از مراکز فعال در زمینه ساخت شوتینگ زباله آشنا شویم.

اجرای شوتینگ زباله با برترین متریال

علت اهمیت سیستم شوتینگ زباله در ساختمان های مرتفع

یکی از مسائلی که ساکنین ساختمان های چند طبقه و چند واحده با آن روبرو هستند، انتقال زباله به خارج از ساختمان است. چرا که خروج زباله در این ساختمان ها با مسائلی چون سختی در رفت و آمد، انتظار طولانی مدت برای آسانسور و پخش بوی نامطبوع زباله در محیط ساختمان همراه است. اما از زمانی که سیستم های شوتینگ زباله ظهور کردند، این مسائل رفع شدند. به طوری که در ساختمان های مجهز به شوت زباله، دفع پسماند و زباله ها خیلی سریع و راحت صورت می گیرد. ساکنین باید زباله خود را به وسیله دریچه شوت زباله وارد کانال اصلی نموده تا زباله به مخزن انتهای کانال منتقل گردد. زمانی هم که مخزن جمع آوری زباله پر گردد، برای تخلیه آن اقدام می گردد.

داکت اصلی شوت زباله و برترین متریال برای آن

یکی از اجزای بسیار مهم و اصلی شوتینگ زباله، داکت یا کانال آن است. کانال همان لوله استوانه ای شکل است که انتقال زباله ها به وسیله آن صورت می گیرد. این کانال ها باید هم ارتفاع با ساختمان باشند و به صورت عمودی در داخل یا خارج از ساختمان مورد نصب قرار بگیرند. از برترین متریالی که برای ساخت کانال شوت زباله میتوان از آن استفاده کرد، استنلس استیل 304 است. این ماده از مقاومت و استحکام خوبی برخوردار است و گزینه خوبی برای اجرای کانال های شوتینگ می باشد.

استنلس استیل علاوه بر مقاومت خوب در برابر ضربه و فشار، در برابر حرارت و دمای بالا نیز مقاوم است و میتواند درجه حرارت 120 درجه سانتی گراد را تا 30 دقیقه تحمل نماید. حال در ساخت کانال شوت زباله باید دقت گردد که سطح آن کاملا صاف و عاری از هرگونه برجستگی یا فرورفتگی باشد. در غیر این صورت کیسه زباله در حین انتقال به برآمدگی های سطح کانال گیر نموده و دچار پارگی می گردد. برای همین ساخت کانال شوتینگ زباله باید با دقت زیادی صورت بگیرد.

دریچه های شوتینگ زباله و متریال مناسب برای آنها

دریچه های سیستم شوت زباله از دیگر اجزای مهم آن هستند که باید به صورت استاندارد و اصولی ساخته شوند. بهتر است برای ساخت این دریچه ها هم از آلیاژ استنلس استیل استفاده گردد تا دریچه کیفیت بیشتری پیدا کند. بعلاوه باید به ضخامت مناسب دریچه ها و نحوه باز و بسته شدنشان توجه زیادی گردد. از دیگر مواردی که در این زمینه اهمیت دارد، باید به استفاده از لاستیک درزبندی در اطراف دریچه اشاره نمود. این لاستیک ها اطراف دریچه را به خوبی پوشش می دهند و از پخش بوی زباله در محیط جلوگیری می نمایند. از این رو بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید تا بعدا از بوی نامطبوع زباله دچار آزردگی نشوید.

در رابطه با انواع دریچه باید اشاره نمود که این دریچه ها در انواعی چون مدل کلاف یک تیکه و مدل کلاف چهار تیکه ساخته می شوند. دریچه نوع کلاف یکپارچه یا یک تیکه، از ظاهری زیبا برخوردار است. در مدل دیگر هم کلاف دریچه به صورت چهار تیکه و نقطه جوشی می باشد. در هر دو مدل هم دریچه شوت از دیواره داخلی به بدنه شوت نصب می گردد و جای پیچ از کلاف بدنه حذف می گردد تا دریچه ظاهر خوبی پس از نصب پیدا کند.

سیستم های مهم در شوتینگ زباله

برای اینکه شوتینگ زباله از عملکرد خوبی برخوردار گردد و آسایش بیشتری برای ساکنین فراهم گردد، بهتر است به سیستم هایی چون سیستم تهویه، سیستم شستشو، سیستم فشرده ساز و سیستم تفکیک زباله در شوتینگ زباله توجه گردد.

  1. سیستم تهویه در شوتینگ زباله

یکی از سیستم های مهم در شوتینگ زباله، سیستم تهویه هوا است. چرا که تنها با بستن دریچه انتهایی کانال نمیتوان منجر به کاهش بوی زباله شد. برای همین اغلب سازندگان از یک کانال مجزا به موازات کانال اصلی شوت زباله استفاده می نمایند و یک هواکش قدرتمند بر روی آن قرار می دهند تا به تهویه هوای کانال بپردازد. این باعث می گردد تا بوی نامطبوع زباله از این طریق به خوبی به خارج منتقل گردد و ساکنین از این نظر با مسئله ای روبرو نشوند.

  1. سیستم شستشوی شوت زباله

پاکیزگی و شستشوی کانال شوت زباله اهمیت زیادی دارد. علت آن هم این است که معمولا در حین انتقال زباله، سطح کانال به تدریج دچار آلودگی می گردد و احتیاج به تمیزکاری پیدا می کند. سیستم شستشوی کانال شوت زباله به این صورت است که از نازل های پاشش آب و بعلاوه نازل مایع ضد عفونی نماینده برای آب پاشی استفاده می گردد. از طرفی هم فرچه مخصوص با حرکت دورانی در طول کانال سبب پاک شدن هرگونه آلودگی موجود می گردد.

ساکنین ساختمان باید بر اساس تعداد طبقات و ساکنین، به شستشوی کانال در زمان های مورد احتیاج بپردازند. برای این کار هم باید سیستم را فعال نمایند تا عمل شستشو به طور اتوماتیک آغاز گردد. حرکات دورانی و عمودی فرچه به همراه پخش آب و مایع ضد عفونی نماینده، سبب رفع شدن هرگونه ضایعه و آلودگی از سطح کانال می گردد.

  1. سیستم تفکیک زباله

افرادی که به تفکیک زباله اهمیت می دهند، معمولا از دو کانال مجزا در سیستم شوتینگ زباله استفاده می نمایند تا از این طریق بتوانند زباله های خشک را از تر جدا نمایند. البته بعضی هم در انتهای کانال یک سه راهی که دارای دمپرهای قابل کنترل است قرار می دهند تا زباله ها به طور اتوماتیک به مخزن مخصوص خود راهنمایی شوند.

  1. سیستم فشرده ساز

فشرده ساز یا کامپکتور برای فشرده کردن زباله ها کاربرد دارد و سبب کاهش حجم زباله ها به مقدار 40 الی 50 درصد می گردد. با استفاده از این سیستم مشکل کمبود جا برای نگهداری زباله تا حد زیادی حل می گردد.

اجرای سیستم شوتینگ زباله به وسیله سبلان تهویه برودت

شرکت سبلان تهویه برودت، یکی از شرکت های فعال و خوشنام در زمینه طراحی، فراوری و اجرای انواع سیستم تهویه هوا و سیستم های شوتینگ زباله است. این شرکت با تکیه بر تکنولوژی های روز جهان و با استفاده از برترین متریال، به ساخت و اجرای سیستم شوتینگ زباله می پردازد. از این رو اگر قصد دارید سیستم شوتینگ زباله را به برترین شکل و با مرغوبترین متریال اجرا کنید، میتوانید به وسیله این شرکت اقدام نمایید. سبلان تهویه برودت با استفاده از استنلس استیل 304 به ساخت اجزایی چون کانال و دریچه شوتینگ زباله می پردازد و آنها را در ضخامت و قطر مناسب فراوری می کند. برای همین خیالتان از بابت کیفیت سیستم شوت زباله آسوده خواهد بود.

سبلان تهویه برودت در کنار استفاده از برترین متریال و اجرای سیستم شوتینگ زباله به برترین شکل ممکن، برترین سیستم شستشوی کانال، سیستم تهویه مناسب، سیستم تفکیک زباله و کامپکتور (در صورت احتیاج) را در نظر می گیرد.

جمع بندی

در صورتی که سیستم شوتینگ زباله با برترین متریال ساخته و اجرا گردد، برترین کارایی را داشته و طول عمر بیشتری پیدا می کند. برای همین باید برای اجرای این سیستم به سراغ شرکت های با سابقه رفت. شرکت سبلان تهویه برودت یکی از شرکت های فعال در این زمینه است که میتوانید اجرای شوتینگ زباله با برترین متریال را به آن بسپارید.

منبع: اتاق
انتشار: 11 مرداد 1402 بروزرسانی: 11 مرداد 1402 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2236

به "اجرای شوتینگ زباله با برترین متریال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای شوتینگ زباله با برترین متریال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید