از آیفون SE 3 چه انتظارهایی داریم؟

به گزارش تور کیش، آیفون SE 2020 توانسته سروصدای زیادی راه بیندازد و توجه انبوهی از کاربران را جلب کند. اپل در سال 2016 با عرضه نخستین گوشی آیفون SE یک گوشی جمع وجور را با سخت افزار و قیمت مناسب روانه بازار نموده بود و بعد از چند سال انتظار بالاخره این رویکرد تکرار شده است. از آنجایی که این گوشی با استقبال زیادی روبرو شده، احتمالا اپل جانشین آن را روانه بازار خواهد نمود که فعلا از آن تحت عنوان آیفون SE 3 یا نسل سوم آیفون SE نام می بریم.

از آیفون SE 3 چه انتظارهایی داریم؟

با توجه به اینکه تا حالا خبرهای موثق چندانی درباره این گوشی منتشر نشده، در این مطلب قصد داریم انتظارهای خود را از این گجت مطرح کنیم.

تاریخ عرضه و قیمت احتاقتصادی

آیفون SE 2020 در آوریل 2020 معرفی گردید و بنابراین این احتمال وجود دارد که در آوریل 2021 شاهد معرفی آیفون SE 3 باشیم. اما از طرف دیگر باید خاطرنشان کنیم بین نسل اول و دوم این گوشی حدود 4 سال فاصله وجود دارد و به همین خاطر در این رابطه نمی توانیم با قاطعیت اظهارنظر کنیم.

حتی در یکی از گزارش ها آمده که سال آینده اپل از گوشی آیفون SE 3 رونمایی نمی کند. از طرف دیگر این احتمال وجود دارد که مدل ارزان تر آیفون 12 با قابلیت 4G در فوریه سال آینده روانه بازار گردد. اگرچه این شایعه هنوز از طرف منابع مختلف تایید نشده، ولی این مدل آیفون 12 شاید جانشین غیر مستقیم آیفون SE 2020 باشد.

در همین رابطه می توانیم به یکی از گزارش های مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، اشاره کنیم که ماه ها قبل بیان کرد آیفون SE پلاس احتمالا در نیمه دوم 2021 به دست کاربران می رسد. در رابطه با قیمت هم از آنجایی که آیفون SE 2020 با قیمت پایه 399 دلار راهی بازار شده، جانشین آن هم احتمالا قیمت مشابهی خواهد داشت.

انتظارها از آیفون SE 3

اگرچه آیفون SE 2020 با توجه به قیمتی که دارد گوشی بسیار جذابی محسوب می گردد، ولی نسل سوم آیفون SE می تواند ویژگی های بهتری را ارائه کند که در ادامه به چند نمونه از انتظارهای خود از این گوشی می پردازیم.

1. طراحی مدرن

آیفون SE 2020 طراحی بسیار قدیمی دارد و بنابراین امیدواریم آیفون SE 3 از طراحی مدرنی بهره ببرد. یعنی این گوشی بهتر است دکمه هوم را کنار بگذارد و حاشیه ضخیم بالا و پایین نمایشگر هم کاهش پیدا نمایند. اپل با بهره گیری از این رویکرد می تواند بدون احتیاج به افزایش قابل توجه اندازه بدنه، از نمایشگر بزرگتری استفاده کند.

2. نمایشگر اولد با رزولوشن بیشتر

آیفون SE 2020 از نمایشگر LCD با رزولوشن 750 در 1334 بهره می برد که این نمایشگر در برابر رقبا حرف زیادی برای گفتن ندارد. اما از طرف دیگر، باید به گوشی های مقرون به صرفه مانند وان پلاس Nord و پیکسل 4a اشاره کنیم که هر دو از نمایشگر اولد با رزولوشن بالاتر بهره می برند. با توجه به اینکه قیمت این نمایشگرها تا حد زیادی کاهش پیدا نموده، اپل به راحتی می توانید برای آیفون SE 3 از چنین صفحه نمایشی بهره ببرد.

البته عملی شدن چنین درخواستی بعید به نظر می رسد زیرا اپل در زمینه ویژگی های سخت افزاری علاقه چندانی به رقابت با گوشی های اندرویدی ندارد.

3. عمر باتری بهتر

آیفون SE 2020 با باتری 1821 میلی آمپر ساعتی روانه بازار شده که شاید برای ابعاد کوچک این گوشی منطقی به نظر برسد ولی روی هم رفته فقط برای تقریبا یک روز می تواند شارژ را تأمین کند. به همین خاطر امیدواریم آیفون SE 3 از عمر باتری بیشتری بهره ببرد که این موضوع می تواند به وسیله تعبیه باتری بزرگتر یا بهینه سازی بیشتر عملی گردد.

4. اندازه کوچک و قیمت مناسب

آیفون SE 2020 به دلیل اندازه کوچک و قیمت مناسب توجه زیادی به خود جلب نموده است و به همین خاطر امیدواریم برای آیفون SE 3 هم این رویکرد تکرار گردد. هنوز هم بسیاری از کاربران به گوشی های جمع وجور قدرتمند علاقه دارند ولی در این زمینه گزینه های چندانی دیده نمی گردد. از طرف دیگر باید به هواداران آیفون اشاره کنیم که توان اقتصادی مناسبی برای خرید گوشی های پرچم دار این شرکت را ندارند و پایین ماندن قیمت آیفون SE 3 می تواند نظر این دسته از کاربران را جلب کند.

5. افزایش تعداد دوربین

با وجود اینکه آیفون SE 2020 فقط از یک دوربین اصلی و یک دوربین سلفی بهره می برد، ولی هر دو آن ها کیفیت خوبی دارند ولی در هر صورت افزایش تعداد دوربین انعطاف پذیری کاربران برای عکاسی را افزایش می دهد. البته می دانیم که افزایش تعداد دوربین به معنای بهبود کیفیت عکس ها نیست، ولی آیفون SE 3 حداقل می تواند با دوربین دوگانه روانه بازار گردد تا کاربران بتوانند از دوربین تله فوتو یا اولترا واید هم بهره مند شوند.

  • مقایسه دوربین آیفون SE 2020 با آیفون 11

6. افزایش رفرش ریت نمایشگر

یکی دیگر از ویژگی هایی که در بین گوشی های مختلف همه گیر شده، رفرش ریت بالای نمایشگر است و حالا بسیاری از آن ها از نمایشگرهای 90 هرتز و 120 هرتز بهره می برند ولی آیفون SE 2020 مجهز به نمایشگر 60 هرتز است. از آنجایی که گفته می گردد تنها دو مدل از آیفون 12 از نمایشگر 120 هرتز بهره می برند، ارائه آن برای آیفون SE 3 بعید به نظر می رسد. اما در هر صورت این گوشی مثلا می تواند از نمایشگر 90 هرتز استفاده کند تا با این کار جذابیت آن بیشتر گردد.

  • آیفون 12؛ هر آنچه از آیفون های 5G اپل برای 2020 می دانیم

منبع: Tech Radar

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1177

به "از آیفون SE 3 چه انتظارهایی داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از آیفون SE 3 چه انتظارهایی داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید