بندر انزلی و جاهای دیدنی

به گزارش تور کیش، بندر انزلی یکی از مهم ترین بنادر ایران، از جذب توریست با نواحی گردشگری اش عقب نمانده...

بندر انزلی و جاهای دیدنی

دیدنی های بندر انزلی هر سال گردشگران زیادی را به این شهر، به دلیل موقعیت بندرگاهی و پرباران بودن، جلب می کند. از مراکز تجاری مهم ایران بوده و به دلیل مراوده اقتصادی با کشورهای اطراف حائز اهمیت است.

اما، آنچه از نظر گردشگری مهم است هم، در این شهر شما را به گردشی جانانه دعوت می کند. شهری واقع در مرکز شهرستان انزلی و غرب استان گیلان است و فاصله رشت تا انزلی حدود 40 کیلومتر.

تالاب انزلی

یکی از زیباترین تالاب های شهر و پرطرفدارترین مقاصد طبیعت گردی، تالاب انزلی است. این تالاب، به دلیل میزان بالای رطوبت و آب، با هیچ یک از تالاب های ایران قابل مقایسه نیست. تالابی منحصربه فرد، بر سر راه رودخانه هایی که به دریای خزر می ریزند.

آب شیرین داشته و از جمله زیباترین مناظر آبی منطقه است. با جزایر متعدد، دو شهر بندرانزلی و آبکنار را در ساحل خود میزبانی می کند. تالاب انزلی را با لاله مردابی اش می شناسند؛ بساط زیبایی اش را در این تالاب پهن کرده و لباسی فاخر بر تن مرداب انزلی می کند. شاید رونق گردشگری بندر انزلی همه اش تقصیر این تالاب باشد، نمی دانیم، اما جز شلوغ ترین مقاصد گردشگری است.

پل غازیان

یکی از دو پل مهم بندر انزلی پل تاریخی غازیان است که به دوره پهلوی، سال 1318 باز می شود. راهی ارتباطی است میان بخش غازیان و جزیره میان پشته در مرداب انزلی. پل غازیان متحرک است، تفرجگاهی برای مردم انزلی ، مسافران و گردشگران.

می توان از بالای آن به تماشای دریا و تالاب انزلی نشست و از تماشای پرواز مرغان دریایی، گذر قایق های تفریحی، بارگیری کشتی های بزرگ و کوچک در باراندازهای بندر انزلی لذت برد. همچنین پیاده روی روی پل و خوشمزه گردی در رستوران ها و کافه های اطراف، یکی از تفریحات ثابت این جاذبه گردشگری است.

آکواریوم انزلی

تفریح متفاوتی نیز در بندر انزلی وجود دارد. به مجموعه تفریحی-گردشگری آکواریوم انزلی سری بزنید. در تونل 40متری قدم زده و به بیش از 350 گونه از زیباترین و نادرترین ماهی های جمع آوری شده از پنج قاره دنیا دیدن کنید. همچنین امکانات و بازی هایی مانند سالن بولینگ، گیم لند، شهربازی بچه ها، کافه و رستوران، فروشگاه بزرگ خرید سوغات و … نیز در این مجموعه وجود دارند.

ساحل جفرود بندر انزلی

ساحل های مختلفی برای گذراندن اوقات فراغت وجود دارد، اما یکی از معروف ترین آن ها ساحل جفرود است. در نزدیکی منطقه آزاد بندر انزلی و مرکز تجاری-تفریحی کاسپین واقع شده و شما می توانید از تفریحات دریایی و ساحلی مانند موتور چهارچرخ، قایق سواری، جت اسکی، اسب سواری، والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی و… لذت ببرید.

شنبه بازار انزلی

نمی شود تا انزلی رفت و به شنبه بازار سر نزد. اصلاً مگر می شود به خطه سرسبز شمال سر زد و به بازار نرفت؟ ماهی و سبزی نخرید و از تخم مرغ محلی غافل شد. آن همه سوغات خوشمزه را نادیده گرفت و از زیتون و سیر و ترشی و یک دنیا خوشمزه دیگر دست کشید؟ وَ ضمناًً همه این ها را با باقالی قاتق، ترشه تره، میرزا قاسمی، آلو مسما و سیر قلیه جمع کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 708

به "بندر انزلی و جاهای دیدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بندر انزلی و جاهای دیدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید