تبدیل قبرستان ارامنه به منطقه گردشگری ، محله شیوا مدرسه، بانک و حتی خودپرداز ندارد ، یک پارک برای 27 هزار نفر

به گزارش تور کیش، عضو شورای شهر تهران درباره بازدید خود از محله قدیم شیوا در منطقه 14 تهران گفت: سرانه آموزشی محله صفر بوده و برای 27 هزار جمعیت منطقه فقط یک بوستان دارد.

تبدیل قبرستان ارامنه به منطقه گردشگری ، محله شیوا مدرسه، بانک و حتی خودپرداز ندارد ، یک پارک برای 27 هزار نفر

به گزارش خبرنگاران، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با ارائه گزارشی درباره بازدید خود از محله شیوا در منطقه 14 تهران با بیان اینکه این محدوده 27 هزار نفر جمعیت و سه مسجد دارد، گفت: محله شیوا با معضلات اجتماعی رو به رو است که بافت محله را تحت تأثیر قرار داده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مردم این منطقه امیدوار به رفع مشکل بافت فرسوده هستند، شرح داد: مردم منتظر اجرایی شدن بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده هستند.

امانی با اشاره به سرانه نیم متری فضای سبز در محله شیوا گفت: دیگر بخش های منطقه سرانه بسیار خوبی در فضای سبز دارند اما در این محله شرایط خوبی را شاهد نیستیم. باید املاکی را در این محله تملک و برای ایجاد بوستان اقدام کرد.

او در ادامه به نظافت محله شیوا اشاره نمود و گفت: قرارداد پیمانکاران نظافت شهر به خاتمه رسیده و به صورت موقت در حال فعالیت هستند که باید این مشکل رفع گردد. باید پیمانکاران دائمی در زمینه رفت و روب به کار گرفته شوند.

وجود 60 ستون برق مزاحم در کوچه ها

عضو شورای شهر درباره سرانه آموزشی منطقه گفت: سرانه آموزشی محله صفر بوده و تنها یک بوستان دارد، بعلاوه موضوع وجود 60 ستون برق، مزاحم تردد در محله بوده و بسیاری از کوچه ها برای تردد خودروهای خدمات رسانی و امدادرسانی شرایط مناسبی ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران نبود پارکینگ را یکی از معضلات محله مطرح کرد و اضافه کرد: از دیگر مسائل محله شیوا عدم وجود شعبه بانک است که باید مورد توجه قرار بگیرد. نبود خودپرداز یکی دیگر از مسائل این منطقه است که باید پیگیری گردد. ساماندهی وانت بارهای غیر بومی، پیگیری پروژه های مستمر محلی و ایجاد خودپرداز در محله و حذف ستون های برق مزاحم از درخواست های مردم در این محله به شمار می رود.

ابلاغ بسته تشویقی برای ساخت و ساز در خیابان کرمان

در ادامه میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه 53 پروژه توسعه محلی در منطقه 14 بالغ بر 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: این مقدار پیشرفت فیزیکی رقم بدی نیست، اما احتیاج به جهش دارد. 32 پروژه توسعه محلی در منطقه هنوز شروع نشده که با توجه به فرصت زمانی کمی که داریم باید این طرح ها شروع گردد.

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران نیز با اعلام اینکه مشکل خیابان کرمان که 50 سال فریز شده بود و امکان بازسازی منازل مسکونی در آن وجود نداشت، رفع شد، گفت: اقدام بزرگی در بافت فرسوده انجام و بسته تشویقی ساخت و ساز در این بافت ابلاغ شد که اتفاق خوبی است و جای تقدیر از شهرداری دارد.

او ادامه داد: یکی از درخواست های مردم منطقه 14 مشخص تکلیف بازارچه گل محلاتی است که تقاضا داریم این موضوع مورد پیگیری قرار بگیرد.

ایجاد رینگ گردشگری در آرامستان ارامنه

محمد امین سالاری پور شهردار منطقه 14 تهران با بیان اینکه ارتقاء کیفیت زندگی در محلات شهر تهران اهمیت دارد، گفت: بسته تشویقی ساخت و ساز در بافت فرسوده ابلاغ شده اما آنچه مردم تقاضا دارند بیش از آن چیزی است که ابلاغ شده است. با این وجود سرمایه گذاران را ترغیب می کنیم که در ساخت و ساز در این منطقه وارد عمل شوند.

او با بیان اینکه محلاتی که دارای فضای سبز شهری نیستند، از بوستان برخوردار خواهند شد، گفت: پنج باغ در محله شیوا وجود دارد که باید در کمیسیون ماده پنج تصویب گردد تا بتوان به عنوان سرانه فضای سبز مورد استفاده قرار بگیرد.

سالاری پور با بیان اینکه تیرهای برق در منطقه میانی کوچه ها به جای مانده اند، اظهار کرد: شرکت برق وظیفه خود را نسبت به جابجایی تیرهای برق انجام نداده است. 10 تیر معارض وجود دارد که باید جابجا گردد.

او اضافه کرد: برای افزایش سرانه های فضای سبز، فضای هشت هزار متر مربعی در خیابان کرمان برای ایجاد بوستان تملک شده است. سرانه آموزشی این محله شرایط خوبی ندارد و آموزش و پرورش اجازه بهره برداری از مهدهای کودک در سرای محلات را نمی دهد.

شهردار منطقه 14 با بیان اینکه برای ایجاد رینگ گردشگری در منطقه مشاور اخذ شده است، گفت: امیدواریم بتوانیم در آرامستان ارامنه، رینگ گردشگری برای اتصال مجموعه های فرهنگی، ورزشی و گردشگری ایجاد کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 آبان 1401 بروزرسانی: 4 آبان 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2118

به "تبدیل قبرستان ارامنه به منطقه گردشگری ، محله شیوا مدرسه، بانک و حتی خودپرداز ندارد ، یک پارک برای 27 هزار نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل قبرستان ارامنه به منطقه گردشگری ، محله شیوا مدرسه، بانک و حتی خودپرداز ندارد ، یک پارک برای 27 هزار نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید