تهرانی ها به گوش باشند، خبرهای خوبی در راه است

به گزارش تور کیش، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران برنامه های نوروزی را تشریح کرد. این خبر در راستای برنامه نوروزی در تهران و بعلاوه تهرانگردی در نوروز نوشته شده است.

تهرانی ها به گوش باشند، خبرهای خوبی در راه است

دور تهران بگردیم، شعار تازه سازمان جهانگردی

سیف در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه نوروزی در تهران برگزار گردید، با بیان اینکه ستاد جهانگردی شهرداری شهر تهران زیر نظر معاونت فرهنگی و اجتماعی فعالیت می نماید، گفت: سال گذشته پیروز شدیم موافقت شورای شهر تهران را برای تبدیل ستاد جهانگردی به سازمان جهانگردی اخذ کنیم و امید است که بتوانیم در سال آینده لایحه تشکیل سازمان جهانگردی را تقدیم شورای شهر کنیم تا فرآیند تبدیل شدن ستاد به سازمان جهانگردی طی گردد. وی با بیان اینکه در نوروز 98 برنامه های نوروزی را برای استقبال از جهانگردان در تهران داریم، گفت: شعار سال جاری جهانگردی در تهران دور تهران بگردیم است که در تهرانگردی در نوروز، طرحی تحت عنوان اتوبوس جهانگردی در نظر گرفته شده که از ساعت 10 الی 17 در مسیر معینی که به مسیر آبی نامگذاری شده، تردد می نماید و تنها در ایستگاه هایی که پیش بینی شده توقف نموده و جهانگردان را سوار یا پیاده می نماید.

برنامه های نوروزی طرح تهران را بگردیم

وی با بیان اینکه ایستگاه های اتوبوس جهانگردی در نزدیکی مقاصد جهانگردی واقع شده است، گفت: جهانگردان با استفاده از این اتوبوس ها می توانند به راحتی و بدون استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی به مراکز تفریحی تهران بروند.

وی با بیان اینکه برای اولین بار طرح پرسه در شهر اجرایی شده، گفت: بر همین اساس راهنمایان با علائم معین که شال و کوله پشتی است، در 18 مسیر معین شده جهانگردی برای برنامه نوروزی در تهران تردد می نمایند و به راهنمایان توضیحاتی را ارائه می نمایند.

سیف با بیان اینکه این راهنمایان در میدان مشق، گذر عین الدوله، محور ری، خیابان ولیعصر، گذر ادیان، پامنار، میدان بهارستان به صورت پیاده مستقر هستند تا مردم را هدایت نمایند، گفت: بعلاوه مطابق سال های گذشته تورهای تهرانگردی برگزار می گردد که بیش از 15 عنوان تور جهانگردی در قالب شمیران گردی، نوجوان، گذر زمان، طبیعت، باغ گردی در نظر گرفته شده تا همه سلیقه ها را پوشش دهد. رئیس ستاد جهانگردی شهر تهران از استقرار 11 کانتر استقبال از بهار در مبادی ورودی شهر اطلاع داد و گفت: در مبادی ورودی شهر در کنار استقرار کانترهای جهانگردی غرفه هایی نیز به هلال احمر، پلیس راهور اختصاص داده شده است.

قیمت تور تهرانگردی کم شده است

وی با بیان اینکه سال جاری به علت شرایط نامناسب مالی سعی شده که قیمت تورها کاهش یابد، خاطر نشان کرد: از 28 اسفند ماه لغایت 15 فروردین مردم می توانند با مراجعه به سایت جهانگردی و تماس با 137، در این تورها ثبت نام نمایند.

رئیس ستاد جهانگردی شهرداری تهران با بیان اینکه با توجه به تخفیف 50 درصدی هتل های شهر تهران در ایام نوروز و بعلاوه شرایط نامناسب مالی مردم به نظر می رسد که استقبال از برنامه های نوروزی دو چندان گردد، اظهار کرد: بعلاوه 100 ایستگاه اطلاع رسانی در منطقه ها پر تردد تهران به منظور خدمت رسانی به شهروندان ایجاد خواهد شد تا بتوانند در امر جهانگردی و معرفی جاذبه های تهران، جهانگردان را یاری نمایند.

رئیس ستاد جهانگردی شهرداری تهران در خصوص قیمت تورها نیز با بیان اینکه سعی شده که قیمت ها تعدیل گردد، تاکید نمود: حداکثر تور متعلق به تور نوجوان است که قیمت 60 هزار تومان را دارد و حداقل تور نیز 23 هزار تومان قیمت دارد اما دقت داشته باشید که در هنگام برگزاری یک تور به آیتم هایی همانند هزینه حمل و نقل، ورودیه مراکز، بیمه جهانگردان، پذیرایی و دستمزد راهنما نیز توجه می گردد و در این تور نوجوان که هزینه اش 60 هزار تومان است از آنجایی که از مراکزی همانند دکترلند و هیومن پارک بازدید می گردد، عمده هزینه، صرف ورودیه مراکز می گردد.

سالی نو با روش هایی نو

وی با بیان اینکه با اجرای طرح تهرانگردی در نوروز 30 بیلبورد و عرشه پل محلی برای اکران مکان های تاریخی و جاذبه های شهر تهران خواهد شد، ادامه داد: سال جاری برای اولین بار در راستای صرفه جویی در مصرف کاغذ نقشه های جهانگردی را با کاغذ سنگ چاپ کردیم و یک کیو آر کد در کنار نقشه ها واقع شده است که با اسکن آن ها افراد به نقشه زنده تهران متصل می شوند و می توانند برای مقاصد جهانگردی خود از این نقشه الکترونیک استفاده نمایند که تا کنون 100 هزار نقشه اینچنینی چاپ شده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

رقابت شهرداری و جهانگردی

سیف با بیان اینکه پنج محل برای اسکان نوروزی جهانگردان در نظر گرفته شده، گفت: پیش از این شهرداری تهران اقدام به اسکان مسافران نوروزی در سوله های بحران می کرد که این مسئله با انتقاد اتحادیه هتل داران و مهمان پذیران روبرو شد چرا که آن ها معتقد بودند شهرداری با آن ها رقابت می نماید و سال جاری مکان های اسکان نوروزی به صورت کمپ در پنج بوستان در نظر گرفته شده است. وی با بیان اینکه سهم تهران در جذب جهانگرد بسیار اندک است و تهران بیشتر محل گذر افراد است، اضافه نمود: امیدواریم بتوانیم با اقداماتی که درباره تهرانگردی در نوروز انجام می دهیم، تهران را به مقصد جهانگردی تبدیل کنیم. چرا که تهران مورد غفلت قرار گرفته و زیر سایه موضوعات سیاسی، مالی گمشده است.

رئیس ستاد جهانگردی شهرداری تهران با بیان اینکه چندی پیش با شهرداری قزوین تفاهم نامه همکاری برای انتقال تجربه و تبادل جهانگرد امضا کردیم، گفت: البته کمیته جهانگردی در دبیرخانه کلانشهرها فعال است و امیدواریم، بتوانیم نسبت به تبادل تجربه و جهانگرد اقدام کنیم.

وی در پاسخ به بعضی نقدها مبنی بر موازی کاری با سازمان میراث فرهنگی گفت: رئیس سازمان میراث فرهنگی در زمان مدیریت دکتر نجفی پیشنهاد ایجاد پست معاون جهانگردی را به شهردار تهران داد و بعلاوه لایحه ای از سوی سازمان میراث فرهنگی به منظور ارتقای جهانگردی شهری به مجلس داده شده که در آن سازمان میراث فرهنگی بخشی از مسئولیت های خود را به شهرداری ها واگذار می نماید و این نشان دهنده موازی کاری نیست، چرا که آن ها استقبال می نمایند که هر سازمانی که بتواند به آن ها یاری کند.

اتوبوس دو طبقه، غایب میدان است

سیف در خصوص غیبت اتوبوس های دو طبقه جهانگردی در تهرانگردی در نوروز با بیان اینکه این اتوبوس ها نتوانستند ملاحظات قانونی و زیست محیطی را پاس نمایند به گونه ای که حتی بعد از گذشت دو سال هنوز پلاک نشده ، ادامه داد: تردد اتوبوس دو طبقه بدون سقف برابر قوانین ایراد دارد و این اتوبوس ها نیز به علت ابعاد و نوعشان نمی توانند در بعضی معابر تهران از جمله خطوط بی آر تی تردد نمایند، چرا که با موانع برخورد می نمایند.

وی با بیان اینکه ما باید در پی کارهایی با اثرگذاری بیشتر برویم، گفت: اینکه اتوبوسی بیاوریم که هم قابل پشتیبانی نباشد و هم نتواند استانداردها را پاس کند، جالب نیست و ما نباید فقط به ظواهر برنامه نوروزی در تهران توجه کنیم.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی
انتشار: 1 بهمن 1401 بروزرسانی: 1 بهمن 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2157

به "تهرانی ها به گوش باشند، خبرهای خوبی در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهرانی ها به گوش باشند، خبرهای خوبی در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید