شرح پایگاه میراث تاریخی شیراز درباره ماجرای فرونشست مسجد وکیل

به گزارش تور کیش، خبرنگاران : مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی شیراز گفت: موضوع تخریب و ریزش مسجد تاریخی وکیل شیراز بر اثر فرونشست شایعه است و صحت ندارد.

شرح پایگاه میراث تاریخی شیراز درباره ماجرای فرونشست مسجد وکیل

حسین عباسی مهر آدینه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ماجرای ریزش و تخریب بخشی از سقف مسجد تاریخی وکیل که در فضای مجازی منتشر شده صحت ندارد.

وی ادامه داد: در قسمت شرقی مسجد وکیل کوچه ای واقع شده است که زیر آن گاوچاهی واقع شده است که در گذشته از این طریق و با استفاده از احشام آب به روی زمین منتقل می شده است و انتهای این گاوچاه خاک دستی ریخته شده که زمین این قسمت کمی ریزش داشته که هیچ ارتباطی با مسجد وکیل ندارد و هیچ سقفی هم ریخته نشده است.

وی با بیان این که این فرونشست هیچ تاثیری بر بنای مسجد تاریخی وکیل نداشته است اضافه کرد: به علت جلوگیری از بروز خطرات احتمالی، ورود به بخش دالان و سرویس بهداشتی که نزدیک قسمت ریزش نموده است ممنوع شده و به زودی با بازسازی محل فرونشست، این بخش از مسجد بازگشایی می گردد.

مسجد وکیل شیراز یکی از بناهای شاخص دوره زندیه در شهر شیراز است.این مسجد که به دستور کریم خان زند ساخته شده در غرب بازار وکیل واقع شده است.مساحت شبستان آن در حدود پنج هزار متر مربع است و منبر چهارده پله ای یکپارچه از سنگ مرمر از زیبای های قسمت شبستان است.این مسجد دارای دو شبستان جنوبی و شرقی است. کاشی کاری صحن و ایوان های شمالی و جنوبی نیز بسیار زیبا و از انواع هفت رنگ و معرق است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2054

به "شرح پایگاه میراث تاریخی شیراز درباره ماجرای فرونشست مسجد وکیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح پایگاه میراث تاریخی شیراز درباره ماجرای فرونشست مسجد وکیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید