روشی جدید برای هک تلفن های همراه ، صدای انگشتانتان اسرار شما را فاش خواهد نمود

به گزارش تور کیش، گروهی از پژوهشگران دانشگاه کمبریج انگلستان و لینکوپینگ سوئد با همکاری یکدیگر روشی جدید برای هک گوشی های هوشمند اختراع نموده اند که می تواند ترسناک باشد.

روشی جدید برای هک تلفن های همراه ، صدای انگشتانتان اسرار شما را فاش خواهد نمود

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، گروهی از پژوهشگران پیروز به ایجاد طرحی عجیب شده اند. بر اساس این طرح پژوهشی دیگر هیچ تلفن همراهی امنیت نخواهد داشت.

بر اساس این طرح جدید،اگر شما رمز عبور خود را تایپ کنید، سیستم هوش مصنوعی می تواند رمز عبور را حدس بزند. این موضوعی است که نه تنها امنیت گوشی های هوشمند، بلکه امنیت انواع تبلت، لپ تاپ و دیگر سیستم های هوشمند را به خطر می اندازد.

بر اساس توضیحاتی که در مقاله ای جدید مننشر شده است، این تکنیک متکی بر میکروفون هایی است که در بیشتر دستگاه های هوشمند دیده می گردد. بنابراین کاربران امواج صوتی را برای مقاصد هکرها به شکل ناخواسته منتشر می نمایند. در سیستم آزمایشی، هوش مصنوعی قادر به حدس زدن تقریبا سه چهارم رموز چهار رقمی بود که معمولا توسط کاربران اندرویدی استفاده می شوند.

محققان این طرح شامل الیا شومیلوف، لورنت سیمون، جف یان و راس اندرسون در مقاله ای که در وال استریت ژورنال منتشر شده گفته اند: ما نشان دادیم که این حمله می تواند با پیروزیت رمز های عددی، حروف و کلمات کلیدی را بازیابی کند. بنابراین یک حمله هکری و نقض امنیت کاربران به سهولت رخ خواهد داد.

سیستم ایجاد شده قادر است به درستی رمز عبور چهار رقمی 73٪ از کاربران را حدس بزند. نظر شما چیست آیا این روش می تواند خطری جدی برای کاربران باشد؟ شاید اکنون زمان آن رسیده که شرکت های فراوری نماینده محصولات هوشمند نیز یک روش میانبر برای معین امنیت سیستم های کاربران پیدا نمایند.

منبع: انتخاب
انتشار: 8 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 204

به "روشی جدید برای هک تلفن های همراه ، صدای انگشتانتان اسرار شما را فاش خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روشی جدید برای هک تلفن های همراه ، صدای انگشتانتان اسرار شما را فاش خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید