مرسدس بنزی که نصف قیمت هم خریدار ندارد ، عکس

به گزارش تور کیش، دیجیاتو نوشت: شرکت بایک روابط نزدیکی با کمپانی مرسدس بنز دارد و از پلتفرم های قدیمی آن برای توسعه محصولات خود استفاده می نماید.

مرسدس بنزی که نصف قیمت هم خریدار ندارد ، عکس

شاسی بلند BJ90 یکی از مدل های پرسروصدای این کمپانی چینی است که از پلتفرمی مشترک با مرسدس بنز GL سود می برد. پس از چند سال فراوری، حالا بایک تصمیم گرفته است نسخه ای مقرون به صرفه قیمت تر از این شاسی بلند فول سایز را با نام Shanhe Edition راهی بازار کند. این نسخه در مقایسه با مدل اصلی قیمتی در حدود نصف دارد، اما درعین حال وارث ویژگی های کلیدی مانند موتور V6 است.

بیشتر بخوانید:

  • آشنایی با یکی از متفاوت ترین فراوریات ایران خودرو / عکس

  • عکس | خوب نگاه کنید تا به عظمت هستی پی ببرید

بایک BJ90 در سال 2015 به عنوان یک خودروی مخصوص ارگان های دولتی معرفی گردید. پس از 4 سال بایک این شاسی بلند را به صورت تجاری و برای مصارف عمومی وارد بازار کرد. این خودرو قیمت پایه ای برابر با 998,000 یوان دارد که معادل تقریباً 143 هزار دلار یا 6 میلیارد تومان است. با چنین قیمت بالایی، بایک BJ90 از لحاظ فروش نتوانسته عملکرد مناسبی داشته باشد. نسخه Shanhe Edition با هدف جبران این ضعف توسعه پیدا نموده و آمده است تا آمار فروش خانواده BJ90 را بهبود ببخشد.

طراحی ظاهری و قیمت بایک BJ90 Shanhe Edition

از لحاظ طراحی ظاهری بایک BJ90 Shanhe Edition تفاوت خاصی با مدل اصلی ندارد. این نسخه از نظر تجهیزات و قوای محرکه نیز با BJ90 مشترک است. با این ویژگی های کلی، نسخه Shanhe Edition با برچسبی بین 478,000 و 498,000 یوان (68,649 - 71,521 دلار) تقریباً نصف مدل اصلی قیمت دارد.

هرچند بایک BJ90 Shanhe Edition از قیمتی به مراتب پایین تر از مدل اصلی برخوردار است، اما در مقایسه با مدلی به روز مثل مرسدس بنز GLC با فاصله محوری طولانی، کماکان گران به نظر می رسد. بد نیست بدانید این کراس اوور کامپکت در چین قیمتی برابر با 406,300 یوان (معادل تقریباً 58.5 هزار دلار) دارد. GLS هم که نسل نو GL به شمار می رود، با پرداخت 1,083,000 یوان (حدود 155 هزار دلار) قابل خرید است.

با وجود بهره مندی از پلتفرمی مشترک، بایک BJ90 Shanhe Edition از چهره کاملاً متفاوتی نسبت به مرسدس بنز GL برخوردار است. البته با کمی دقت می توان متوجه شد که نسبت ها و نقاط اصلی دست نخوره به جای مانده اند. این خودرو چراغ های اصلی خود را از محصولات لندرور و جلوپنجره را از جیپ امانت گرفته است! چراغ های عقب آن هم گویی به فورد اکسپلورر تعلق دارند! نکته تأمل برانگیز اینکه بایک این خودرو را فقط با رنگ مشکی - هم برای بدنه و هم برای کابین - و رینگ های 20 اینچی به فروش می رساند و مشتریان حق انتخاب دیگری ندارند!

کابین قدیمی

بایک BJ90 Shanhe Edition در داخل کابین، کاملاً مسن و سالخورده به نظر می رسد. فرمان به وضوح مدل های قدیمی مرسدس را در فکر تداعی می نماید. نشانگرهای آنالوگ، دکمه های مربوط به سیستم تهویه مطبوع و جعبه داشبورد هم وضعیتی مشابه دارند. در این بین نمایشگر بزرگ 10.4 اینچی تنها المان مدرن است که در داخل کابین به چشم می خورد. فاکتور مثبت اینکه کیفیت مواد کابین در سطح بالایی واقع شده است و چینی ها از چرم و تزئینات چوبی به وفور استفاده نموده اند.

ابعاد و مشخصات فنی بایک BJ90 Shanhe Edition

از لحاظ ابعاد باید گفت بایک BJ90 Shanhe Edition طولی برابر با 5,171 میلی متر و فاصله محوری برابر با 3,100 میلی متر دارد. این ارقام با نسل کنونی مرسدس بنز GLS برابر است. درحالی که مدل استاندارد BJ90 با دو موتور V6 و V8 فراوری می شد، نسخه Shanhe Edition فقط با موتور 3 لیتری V6 به فروش می رسد. این موتور توربوشارژ که در اصل به مرسدس بنز تعلق دارد، می تواند 328 اسب بخار قدرت و 480 نیوتن متر گشتاور فراوری کند.

گیربکس 9 سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت به هر چهار چرخ را بر عهده دارد. نکته جالب اینکه بایک Shanhe Edition از سیستم 4MATIC مرسدس بنز سود می برد. به غیراز این سیستم، شاسی بلند لوکس چینی به سیستم تعلیق Airmatic مرسدس نیز مجهز است.

طبق آمارهای موجود، طی سال های اخیر فروش بایک BJ90 بسیار ضعیف بوده است. برای مثال در سال 2019 مشتریان چینی فقط 258 دستگاه از این خودرو را خریداری نموده اند. این رقم برای سال های 2020 و 2021 به ترتیب برابر با 267 و 1563 دستگاه است. حال باید منتظر ماند و دید که آیا نسخه نو Shanhe Edition با اتکا به قیمت خیلی پایین تر، خواهد توانست رکوردهای بهتری را ثبت کند یا خیر.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2148

به "مرسدس بنزی که نصف قیمت هم خریدار ندارد ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرسدس بنزی که نصف قیمت هم خریدار ندارد ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید