ورود خودرو به این شهر شمالی ممنوع است!

به گزارش تور کیش، بی شک بیشتر ما نام ماسوله را شنیده ایم؛ روستای پلکانی زیبایی که در جنوب غربی استان گیلان و در فاصله 60 کیلومتری شهر رشت واقع شده است.

ورود خودرو به این شهر شمالی ممنوع است!

شهر تاریخی ماسوله گیلان در جنوب غربی استان گیلان واقع شده است. این شهر در گذشته محل داد و ستد سه استان زنجان، گیلان و اردبیل بود. ماسوله از شمال به ماسال از جنوب به زنجان از شرق به فومن و از غرب به خلخال محدود می گردد. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

ماسوله گیلان

خانه های پلکانی ماسوله با ایوان های چوبی که با گلدان های شمعدانی تزیین شده اند، دل هر گردشگری را می رباید. مگر می گردد به ماسوله سفر و لذت گردش در شهری را که چشم اندازش جنگل های سرسبز است، فراموش کرد؟ به همین علت وقتی برای اولین بار پا به ماسوله می گذارید دلتان می خواهد دوباره به آن سفر کنید.

شهر تاریخی ماسوله گیلان

وقتی در کوچه پس کوچه های ماسوله قدم می زنید روحتان تازه می گردد. به ویژه اگر در هوایی مه آلود به ماسوله سفر کنید خودتان را در یک تابلوی نقاشی زیبا تصور می کنید. این شهر آنقدر زنده و پرتکاپو است که دغدغه زندگی را از وجودتان بیرون می نماید. در واقع با سفر به این شهر پلکانی که بین پایین ترین و بالاترین نقطه آن حدود 120 متر اختلاف ارتفاع وجود دارد، در لحظه زندگی کردن را تجربه می کنید.

زیبایی های خاص ماسوله

شهر تاریخی ماسوله گیلان که سقف هر خانه اش حیاط خانه دیگری است با معماری عجیبش شما را به دل تاریخ می برد. حتی وقتی می خواهید نان گرم خریداری کنید هم با یک نانوایی متفاوت روبه رو می شوید!

به جز خانه های دو طبقه یا سه طبقه ماسوله از بازار پرشور و هیجان آن هم نمی گذشت. بازار سنتی ماسوله علت زنده بودن این شهر است. در این بازار انواع محصولات بومی مانند کیف، گیوه، زنگوله و … به فروش می رسند. در ورودی بازار بعضی مشاغل قدمی مانند آهنگری و چاقوسازی همچنان جان دارند.

تماشای ها و خوردنی های ماسوله

حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید ستون ها و ایوان های چوبی مغازه ها که زیبایی و نمای خاصی به بازار ماسوله می دهند، برایتان مجذوب کننده است. چایخانه های سنتی، آشکده ها، مغازه های فروش ظروف مسی و برنجی، عروسک های رنگارنگ کاموایی، عطاری ها، مغازه های فروش نان روغنی، نان قندی، حلوای کنجدی و … این بازار را متمایز نموده اند.

زمستان در شهر تاریخی ماسوله گیلان

حتی زمستان ماسوله نیز تماشای است. ماسوله بیش از یک ماه در سال یخبندان است. سقف های خانه های ماسوله در فصل زمستان، پوشیده از برف می شوند و شهر با چشم اندازی سفید، چشم ها را به خود خیره می نماید. همین تنوع آب و هوایی به ویژه مه آلود بودن ماسوله در کنار آبشارهایش در بیشتر اوقات سال آن را مجذوب کننده نموده است.

اگر عاشق عکاسی هستید پشت بام های شهر تاریخی ماسوله گیلان برترین مکان برای ثبت خاطرات شما هستند؛ بام هایی که طبیعت مسحورکننده شهر را بیش از هرجا به نمایش می گذارند. اگر به جاذبه های گردشگری در روستاهای خاص علاقه دارید، روستایی که هیچ مردی ندارد را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری در این روستا هیچ مردی حرف زنش را نمی فهمد! را بخوانید.

منبع: چیدانه

منبع: پیام دلتا
انتشار: 11 بهمن 1401 بروزرسانی: 11 بهمن 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2163

به "ورود خودرو به این شهر شمالی ممنوع است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود خودرو به این شهر شمالی ممنوع است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید