چه عواملی باعث عفونت ایمپلنت دندان می گردد

به گزارش تور کیش، متخصصان می گویند عوامل مختلفی می توانند باعث عفونت دندان کاشته شده شوند.

چه عواملی باعث عفونت ایمپلنت دندان می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ امروزه کاشت دندان (ایمپلنت) یکی از دلایل اصلی مراجعه به دندانپزشک محسوب می گردد. عملکرد دندان کاشته شده همانند دندان طبیعی است و متاسفانه مانند آن ممکن است دچار عفونت گردد.

اگر از جمله افرادی هستید که به بهداشت دهان و دندان بی توجهی بوده و یا به ندرت به دندانپزشک مراجعه می کنید، احتمال آنکه به عفونت ایمپلنت مبتلا شوید زیاد است. بسته به آنکه شدت عفونت به چه میزان است، دندانپزشک از راه چاره های مختلف برای درمان آن استفاده می نماید.

این راه چاره های درمانی می توانند شامل تجویز آنتی بیوتیک، عمل جراحی، لیزر درمانی برای جداسازی بخش عفونی، از بین بردن مکانیکی و یا درمان های ضدمیکروبی شوند. توصیه می گردد پس از مشاهده هر گونه عفونت در ایمپلنت سریعاً به دندانپزشک مراجعه کنید.

طیف گسترده ای از موضوعات می تواند باعث بروز این عفونت گردد. با این حال، اصلی ترین دلیل این موضوع استعمال دخانیات است. در واقع استعمال دخانیات باعث انقباض و گرفتگی عروق خون رسان به لثه می گردد. همین امر کار بدن برای ارسال مواد غذایی و آنتی بادی ها (پادتن) برای مبارزه با عوامل عفونی را سخت می نماید. به همین دلیل بدن نمی تواند با عفونت مبارزه نموده و مواد زائد و سمی را از بافت لثه خارج کند.

از دیگر عواملی که می تواند باعث عفونت ایمپلنت گردد می توان به پوکی استخوان، دیابت و مسائل مرتبط با سیستم ایمنی اشاره نمود. همچنین افرادی که در گذشته سابقه ابتلا به عفونت های لثه را داشته اند در خطر بیشتری برای عفونت ایمپلنت قرار دارند.

ایمپلنت

یکی از سوالاتی که همیشه افراد با آن روبرو هستند این است که چگونه بدانیم دندان کاشته شده عفونت نموده است؟ متخصصان در پاسخ می گویند شواهد زیادی برای این موضوع وجود دارد. اصلی ترین مواردی که می تواند نشان دهنده عفونت ایمپلنت باشد شامل موارد ذیل می گردد:

1- مزه بد دهان و یا بوی بد تنفس: زمانی که ایمپلنت دچار عفونت می گردد آغاز به انتشار بوی نامطبوع از خود می نماید که باعث تغییر مزه دهان و نیز بوی بد تنفس می گردد.

2- چرک کردن یا خونریزی: برای اینکار باید از یک آیینه بهره بگیرید. اگر مشاهده کردید محل کاشت دندان چرک نموده و یا خونریزی دارد، این امر بدان معناست که باید هر چه سریعتر به دندان پزشک مراجعه کنید.

3- تب و یا درد: بیشتر باکتری هایی که باعث بروز عفونت ایمپلنت می شوند، درد را نیز به همراه خواهند داشت. همچنین بدن برای مبارزه با عفونت اقدام به افزایش درجه حرارت می نماید.

4- لثه قرمز و متورم: تورم و قرمزی لثه یکی از اصلی ترین نشانه های عفونت ایمپلنت است.

5- سختی در عمل جویدن

6- شل شدن ایمپلنت

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1629

به "چه عواملی باعث عفونت ایمپلنت دندان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه عواملی باعث عفونت ایمپلنت دندان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید