گنجی که در دهان کوسه پیدا شد!، عکس

به گزارش تور کیش، حفاری ها در جزیره سولاوسی اندونزی، دو اثر منحصر به فرد و کشنده را کشف کردند که قدمت آنها به 7000 سال قبل می رسد، این آثار، دندان های کوسه ببری هستند که زمانی به عنوان چاقو استفاده می شدند.

گنجی که در دهان کوسه پیدا شد!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، دندان های 7000 ساله کوسه ببری، از اولین شواهد باستان شناسی در سطح دنیا برای استفاده از دندان های کوسه در سلاح های کامپوزیتی هستند، سلاح هایی که با قطعات متعدد ساخته شده اند. تا به حال، قدیمی ترین چاقوهای دندان کوسه کشف شده کمتر از 5000 سال قدمت داشتند.

طبق یافته های این تیم بین المللی، تعیین شد که دو دندان کوسه اصلاح شده زمانی به عنوان تیغه به دسته هایی متصل شده بودند و به احتمال زیاد در مراسم ها یا جنگ ها استفاده می شدند.

این دو دندان کوسه در حفاری ها به عنوان بخشی از یک برنامه تحقیقاتی باستان شناسی اندونزیایی و استرالیایی یافت شدند. هر دو نمونه در زمینه های باستان شناسی منسوب به فرهنگ Toalean یافت شدند، این فرهنگ به گروهی از مردم جستجوگر که در جنوب غربی سولاوسی از حدود 8000 سال پیش تا دوره ای ناشناخته در گذشته نزدیک زندگی می کردند، نسبت داده می گردد.

دندان های کوسه استفاده شده در این سلاح هم مقدار هستند و از کوسه های ببری Galeocerda cuvier که تقریباً دو متر طول داشتند بدست آمده اند. در هر دو دندان نیز سوراخی بوجود آمده است.

یک دندان کامل که در محل غار لینگ پنینگ Leang Panninge پیدا شده است، دارای دو سوراخ است که از قسمت ریشه ایجاد شده است. دیگری که در غاری به نام لیانگ بولو سیپونگ Leang Bulu Sipong 1 پیدا شد، یک سوراخ دارد، اگرچه شکسته است و احتمالاً در ابتدا دو سوراخ نیز داشته است.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 آبان 1402 بروزرسانی: 13 آبان 1402 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2257

به "گنجی که در دهان کوسه پیدا شد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنجی که در دهان کوسه پیدا شد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید