ارتش چین عامل حمله سایبری به موسسات تحقیقاتی ژاپن است

به گزارش تور کیش، به گزارش خبرنگاران، ژاپن تایمز در گزارشی می نویسد: تصور می گردد ارتش چین به یک گروه هکر دستور داده است تا 200 شرکت و مؤسسه تحقیقاتی در ژاپن از جمله آژانس تحقیقات هوا-فضای ژاپن را هدف حمله سایبری قرار دهد.

ارتش چین عامل حمله سایبری به موسسات تحقیقاتی ژاپن است

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در همین رابطه پلیس توکیو میخواهد یک مرد چینی را به دلیل ادعای دست داشتن در حملات سایبری به دادستان ها ارجاع دهد.

محققان دریافته اند که یکی از اعضای حزب کمونیست چین قراردادهایی را با نام جعلی برای سرورهای اجاره ای در ژاپن منعقد نموده است که در حملات به آژانس فضایی ژاپن (Jaxa) در سال 2016 مورد استفاده قرار گرفته است.

محققان معتقدند این حملات سایبری توسط گروهی موسوم به تیک (Tick) و به دستور ارتش آزادیبخش خلق چین اجرا شده است. تلویزیون ژاپن می گوید دو مردی که برای استفاده از این سرورها قرارداد بسته بودند ژاپن را ترک نموده اند.

ادعا شده است که آخرین مورد از یک سری حوادث مشابه، بتازگی و در میان تنش های فزاینده بین ژاپن و بزرگترین شریک تجاری آن یعنی چین اجرا شده است.

دور تازه تنش ها بین چین و ژاپن به دنبال بیانیه مشترک توکیو و واشنگتن بعد از ملاقات حضوری جو بایدن رییس جمهور آمریکا و یوشیهید سوگا نخست وزیر ژاپن در واشنگتن روی داد، دو کشور در بیانیه ای به ضرورت اجماع علیه چین به ویژه در خصوص دریای چین جنوبی تاکید نموده بودند موضوعی که با واکنش شدید پکن روبرو شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1575

به "ارتش چین عامل حمله سایبری به موسسات تحقیقاتی ژاپن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش چین عامل حمله سایبری به موسسات تحقیقاتی ژاپن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید