اشتغال زایی، ملاک ارزیابی عملکرد شهرستان های اردبیل است

به گزارش تور کیش، مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل گفت: در امسال اشتغال زایی، ملاک ارزیابی عملکرد نمایندگی وادارات میراث فرهنگی شهرستان های اردبیل خواهد بود.

اشتغال زایی، ملاک ارزیابی عملکرد شهرستان های اردبیل است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل، نادر فلاحی در جلسه هم اندیشی با روسای شهرستان های اردبیل با موضوع صنایع دستی اظهار کرد: با توجه به انتخاب شعار سال مبنی بر رونق فراوری، انتظار می رود شهرستان ها با بهره گیری از ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی نسبت به اشتغال زایی اقدام نمایند.

او اضافه نمود: به ویژه در بخش صنایع دستی در تمام شهرهای استان فرصت های اشتغال زایی داریم که با هزینه اندک می تواند بازدهی بالایی در کوتاه مدت به دنبال داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل همچنین به ضرورت آموزش و نظارت بر صنایع دستی فراوریی استان ها تأکید کرد و گفت: لازم است روسای شهرستان ها با تداوم آموزش ها نسبت به کیفی سازی صنایع دستی اقدام نمایند.

فلاحی با اشاره به دستاوردهای حوزه صنایع دستی استان در سال های اخیر گفت: نه تنها دوره های آموزشی در شهرها و روستاها باهدف کیفیت بخشی به فراوریات برگزارشده بلکه احراز 15 نشان ملی برای صنایع دستی طی هفته های اخیر دستاورد قابل توجهی محسوب می گردد.

او با یادآوری کسب رتبه نخست ارزیابی کیفی ادارات میراث فرهنگی استان ها و کسب رتبه برتر جشنواره شهید رجایی افزود: لازم است به ویژه با اشتغال زایی تمامی شهرستان ها در حفظ این رتبه مشارکت نمایند.

ملکه گلمغانی زاده معاون صنایع دستی اردبیل نیز خواهان مشارکت شهرستان ها در ثبت اشتغال حوزه صنایع دستی شد.

او با اشاره به فعال شدن سامانه ثبت اشتغال و صدور کارت، اضافه نمود: بعضی شهرستان ها در اشتغال صنایع دستی عملکرد مطلوبی داشته اند و انتظار می رود سایر شهرستان ها نیز تمامی کوشش خود را تا خاتمه سال برای تحقق این مهم به کارگیرند.

انجام 7 طرح مطالعاتی در شهرستان های اردبیل

ناصر محمودی معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی اردبیل نیز در این جلسه گفت: هفت طرح مطالعاتی در حوزه های مختلف در شهرستان های استان صورت گرفته است.

او اضافه نمود: این طرح ها شامل بولاغلار نیر، طرح جامع گردشگری سرعین، ازناو خلخال، گیلارلو گرمی، فندقلو نمین، بند الماس و ییدی بولوک اردبیل است که کار مطالعاتی آن از سال 97 آغازشد.

محمودی توضیح داد: همچنین مقرر شد اقدامات لازم برای جذب حداکثری اعتبارات سال 98 در مورد زیرساخت های گردشگری و پیشبرد آن ها در فصل کاری انجام گیرد.اقداماتی نیز برای آموزش ضوابط و مقررات سرمایه گذاری برای تسهیل این روند در دستور کار قرارگرفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 346

به "اشتغال زایی، ملاک ارزیابی عملکرد شهرستان های اردبیل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال زایی، ملاک ارزیابی عملکرد شهرستان های اردبیل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید