اقدامات مترو تهران برای تردد افراد کم توان جسمی

به گزارش تور کیش، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان نکاتی اقدامات این مجموعه برای استفاده مناسب افراد ناتوان جسمی چون نابینایان و معلولان را تشریح کرد.

اقدامات مترو تهران برای تردد افراد کم توان جسمی

مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، در مصاحبه با خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، اظهار کرد: در ایستگاه های مختلف مترو و روی زمین در محل رفت و آمد مسافران، برجستگی هایی ایجاده شده است که برای تردد افراد نابینا و کم بینا مورد استفاده قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: برخی از برجستگی های موجود در محل عبور و مرور مردم با گذشت زمان از بین رفته است و ما در دوره مدیریت فعلی سعی کردیم که مواردی که نیاز به بازسازی و ترمیم دارند را احیا کرده و زیرساخت های لازم برای استفاده هر چه بیشتر و مناسب مسافران نابینا و کم بینا را فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: تلاش برای بهبود بحث پیج کردن و ارائه اعلان های مناسب نیز بخشی از برنامه افزایش خدمات جهت بهره مند شدن هر چه بهتر افراد نابینا از متروی تهران به شمار می رود.

شایسته اصل همچنین یادآور شد: از مردم و سایر مسافران مترو در کنار انتظامات و سایر نیروهای مترو که حضور دارند، هم انتظار می رود که به افراد نابینا و کم بینا که برای رفت و آمد در ایستگاه های مترو دچار مشکل هستند کمک کنند.

وی در ادامه شرح داد: از داشتن عصا یا نوع راه رفتن افراد معین است که برای تردد در مترو نیاز به کمک دارند و برای ما بسیار مهم است که افرادی چون معلولان ، نابینا و سایر افراد کم توان راحت تر و با کمترین سانحه و حادثه از مترو استفاده کنند و سفر امن و مطمئنی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه تاکید کرد: در طول ساعات فعالیت مترو حجم قابل توجهی از افراد از این وسیله حمل و نقل عمومی استفاده می کنند و بر این اساس تأمین امنیت و آسایش آن ها از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است.

شایسته اصل اضافه کرد: تمامی رمپ های ورودی ایستگاه های مختلف مترو بررسی شده است و در تلاش هستیم تا نواقص موجود را به زودی مرتفع کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2039

به "اقدامات مترو تهران برای تردد افراد کم توان جسمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات مترو تهران برای تردد افراد کم توان جسمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید