بازارچه پرخطر غرب ایمن سازی می گردد

به گزارش تور کیش، بهسازی بازارچه سنتی ستارخان در گام نخست با تعمیرات پل تقاطع بزرگراه یادگار امام(ره) با خیابان ستارخان برداشته شد.

بازارچه پرخطر غرب ایمن سازی می گردد

به گزارش خبرنگاران، خرداد ماه سال جاری بازارچه سنتی ستارخان در منطقه2 تهران در فهرست 129 ملک پر خطر مرکز نهاده شد و علت های مختلفی برای آن از نهاده شدن 300 واحد تجاری در هر فاز آن تا ناایمن بودن سازه پل مطرح شد. چون ستون های پل در گذر زمان دچار فرسودگی و ترک خوردگی شده بود. به همین علت شهرداری تهران مسئولیت تعمیر آن را به عهده شرکت یادمان سازه گذاشت و شهرداری منطقه عده دار تأمین کارگاه و انجام هماهنگی ها شد. مسعود رنجبر معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 2 دراین باره می گوید: با تجهیز کارگاه در ضلع جنوب پل، محدوده میدان خبرنگار عملیات ایمن سازی پل آغاز شده و به مرور به سمت شمال کشیده خواهد شد.

او با بیان اینکه در اجرای طرح بهسازی پل، بازسازی هر پایه باید جداگانه انجام گردد می افزاید: اجرای این پروژه زمانبر بوده و شاید یک سال طول بکشد. چون در محدوده میانی پل به علت قرار داشتن بازارچه و واحدهای تجاری بخشی از پایه ها پنهان شده و این موضوع کار بازسازی را سخت و در نتیجه زمان بر می نماید.

فعالیت شبانه برای بازسازی پل

پیشرفت 30 درصدی در ستون های ترک خورده

تقاطع غیرهمسطح بزرگراه یادگار امام(ره) با خیابان ستارخان، دهه 70 ساخته و اکنون کارشناسان و نیروهای شرکت یادمان سازه در محدوده خیابان اردلان، میدان خبرنگار، درواقع جنوب پل در حال اجرای عملیات بازسازی پل هستند و به گفته امین شالبافان مدیرعامل شرکت یادمان سازه، تعمیر پل 30 درصد پیشرفت داشته است. او می گوید: برای ستون های با تخریب کم از ملات ترمیمی و برای ستون های با تخریب زیاد از بتن و گروت(نوعی ملات با مقاومت بالا) استفاده می گردد. بعلاوه فعالیت های مختلفی مانند چکش کاری به همراه مشخص و تخریب موضعی بتن های پوک شده ستون ها، رنگ زدایی و کاشت آرماتور و بازسازی ستون ها با بتن و گروت در حال اجرا است.

او حجم عملیات پل را باتوجه به ستون های فرسوده و ترک خورده زیاد می داند و می افزاید: تقاطع غیرهمسطح بزرگراه یادگار امام(ره) با خیابان ستارخان، سازه ای تیر پیش ساخته بتنی و دال درجا دارد و طول آن به 153 متر می رسد. بنابراین حجم عملیات بالاست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 شهریور 1401 بروزرسانی: 31 شهریور 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2102

به "بازارچه پرخطر غرب ایمن سازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازارچه پرخطر غرب ایمن سازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید