ببینید، نجات اسب ها در اروگوئه، لطفا آن ها را نخورید

به گزارش تور کیش، بیش از ده ها هزار اسب ورزشی، مسابقه ای و کاری پس از مجروح شدن، پیر شدن یا از دست دادن سرپرست و مالک خود به غذا تبدیل می شوند در بسیاری از کشورهای دنیا روی بشقاب ها قرار می گیرند.

ببینید، نجات اسب ها در اروگوئه، لطفا آن ها را نخورید

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

بعضی از گله داران اروگوئه اسب ها را در حراجی می خرند، آنها را چاق می نمایند تا برای ذبح بفروشند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان غیردولتی سنتوریوس پریمیتیوو در 3 سال گذشته بعضی از این اسب های محکوم به مرگ را خریده و سرپرستی آنها را به بعضی از مزرعه داران واگذار نموده است.

اروگوئه در سال های اخیر شاهد افزایش صادرات گوشت اسب بوده است. گروهی از مردم و سازمان ها، کوشش هایی را برای نجات جان این حیوانات انجام داده اند. با این حال گوشت اسب در این کشور غذای اصلی محسوب نمی گردد.

براساس گزارش داده های سایت رصدخانه پیچیدگی مالی (OEC)، اروگوئه در سال 2020 به هفتمین صادر نماینده بزرگ گوشت اسب تبدیل شد. براساس این گزارش بلژیک، روسیه، فرانسه، ژاپن نیز از بهترین واردگان این محصول بودند.

بیش از ده ها هزار اسب ورزشی، مسابقه ای و کاری پس از مجروح شدن، پیر شدن یا از دست دادن سرپرست و مالک خود به غذا تبدیل می شوند در بسیاری از کشورهای دنیا روی بشقاب ها قرار می گیرند.

اسب های اروگوئه برای مسابقه، درساژ و مزرعه پرورش پیدا می نمایند نه برای گوشت. بیشتر این اسب ها از سوی گله دارانی پرورش می یابد که ترجیح می دهند به جای خودرو، سوار بر اسب از چمن زارها بگذرند.

درِساژ یا خَرامِش رشته ای در ورزش سوارکاری است که در آن، سوار اسب خود را به اجرای مجموعه حرکات دقیق و هماهنگ، همراه با ترتیب و زمان بندی مشخصی وامی دارد تا مقدار هماهنگی خود با اسب و آزمودگی حیوان را نشان دهد.

با این حال سازمان غیردولتی سنتوریوس پریمیتیوو اسب هایی را که برای کشتار در نظر گفته شده اند را می خرد و انها را به کشتارگاه به مزارع می فرستد.

صاحبان داوطلب برای سرپرستی از اسب ها نیزاز این روند خرسند به نظر می رسند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 29 دی 1401 بروزرسانی: 29 دی 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2156

به "ببینید، نجات اسب ها در اروگوئه، لطفا آن ها را نخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید، نجات اسب ها در اروگوئه، لطفا آن ها را نخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید