برد 4 گله بارسلونا مقابل اوساسونا، تساوی ناامید کننده اینتر برابر تورینو

به گزارش تور کیش، خبرگزاری خبرنگاران- تیم ژاوی واکنش مناسبی به تساوی با گالاتاسارای نشان داد و حالا به رتبه دوم نزدیک می گردد.

برد 4 گله بارسلونا مقابل اوساسونا، تساوی ناامید کننده اینتر برابر تورینو

به گزارش خبرنگاران، بارسلونا و اوساسونا در چارچوب بازی های هفته 28 فصل 22-2021 لالیگا به مصاف هم رفتند. تکلیف این بازی در همان نیم ساعت نخست و درخشش قابل توجه عثمان دمبله معین شد؛ 3 گلی که بارسا در نیمه اول وارد دروازه اوساسونا کرد به ژاوی اجازه داد تا به تعدادی از مهره های اصلی تیم استراحت بدهد و بازیکنانی به زمین بفرایند که کمتر فرصت بازی پیدا نموده بودند. یکی از این بازیکنان ریکی پوچ بود که به بیست و دومین گلزن بلوگرانا در لالیگا تبدیل شد؛ هیچ تیم لالیگایی در قرن 21 به مقدار بارسلونا تنوع گلزن نداشته و این اتفاق در اولین فصل بدون مسی می تواند خبر خوبی برای طرفداران باشد.

توضیح گل ها:

بارسلونا 1-0 اوساسونا؛ فران تورس (14): برخورد ویدال با گاوی از سوی داور مسابقه پنالتی تشخیص داده شد. فران تورس پشت توپ ایستاد و گل نخست بارسا را وارد دروازه اوساسونا کرد.

بارسلونا 2-0 اوساسونا؛ فران تورس (21): حرکت و پاس عمق دیدنی دمبله، فران تورس را با هررا تک به تک کرد و این بازیکن توپ را از بین پاهای دروازه بان به تور دروازه چسباند.

بارسلونا 3-0 اوساسونا؛ پیر امریک اوبامیانگ (27): سانتر کم ارتفاع دمبله به اوبامیانگی رسید که خودش را به سمت توپ پرتاب نموده بود و این مهاجم باتجربه کار را تمام کرد.

بارسلونا 4-0 اوساسونا؛ ریکی پوچ (75): پوچ از پشت محوطه جریمه شوتزنی کرد و خودش به ریباند توپ رسید؛ هافبک جوان بارسا با فریب دروازه بان، دروازه خالی را به راحتی باز کرد.

- اینتر با تساوی لحظه آخری مقابل تورینو باز هم به نتیجه مطلوب خود نرسید اما حداقل شکست نخورد. میلان می تواند حالا با تعداد بازی های مساوی هم صدرنشین باشد. از هفته بیست و نهم رقابت های سری آ ایتالیا امشب از ساعت 23:15 اینتر میهمان تورینو خواهد بود. در همان دقیقه 12، برمر روی یک ضربه کرنر توانست تیمش را پیش بیندازد. در ادامه هر دو تیم چندین موقعیت گلزنی داشتند که بی نتیجه بود اما الکسیس سانچز در دقیقه 93 توانست گل تساوی را به ثمر برساند.

اینتر بعد از شکست در دربی میلان، فرایند نزولی را در پیش گرفت که پیروزی 5-0 هفته قبل مقابل سالرنیتانا خاتمه بخش آن بود. شاگردان اینزاگی بعد از دو باخت و دو مساوی آن برد را جشن گرفتند. آنها پیش از انجام بازی این هفته خود در سری آ، میهمان لیورپول در دور برگشت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بودند. نراتزوری این ملاقات را یک بر صفر برد اما این نتیجه با توجه به شکست دو بر صفر بازی رفت برای صعودش کافی نبود.

بعد از کسب دو برد در طول هفته ای که پشت سر گذاشته شد، اینتر از ساعت 23:15 امشب میهمان تورینو در استادیوم المپیک تورین بود. این تیم که با توجه به نتایج پنج هفته صدر را از دست داده برای حفظ فاصله با یووهِ رده چهارمی و بازگشت دوباره به رده دوم احتیاج به پیروزی در این ملاقات داشت. در سمت مقابل تورینویی حضور داشت که در میانه های جدول جا خوش نموده بود و نه دغدغه سقوط و نه شانسی برای کسب سهمیه داشت.

بازی با حملات تیم میزبان آغاز شد و اولین موقعیت جدی را روی دروازه اینتر در دقیقه دو شاهد بودیم. شاگردان اینزاگی رفته رفته از فشار میزبان خارج شده و روی شوت از راه دور ژکو برای اولین بار دروازه حریف را در دقیقه 10 تهدید کردند؛ حملات میزبان با وجود کوشش اینتر برای عقب راندن حریف ادامه داشت و در دقیقه 12 به نتیجه رسید.

روی یک ارسال کرنر از سمت راست پوبگا قصد داشت با شوت روی پا دروازه را باز کند اما توپ روی پایش جفت و جور نشد تا در چند قدمی دروازه برمر صاحب موقعیت شوتزنی گردد؛ مدافع پیش تاخته تورینو قدر این موقعیت باد آورده را به خوبی دانست و دروازه حریف را با ضربه ای دقیق باز کرد. اینتر روی ضربه سر دیدنی مارتینز در دقیقه 16 می توانست خیلی زود بازی را مساوی کند اما بریشا با یک عکس العمل نجات بخش مانع از این کار شد.

حملات پردامنه اینتر بعد از دریافت گل در میان تشویق اندک طرفدارانش که در استادیوم حاضر بودند با دفاع کم اشتباه تورینو تا دقیقه سی روبرو شد. البته نباید از سیو نجات بخش دیگر دروازه بان میزبان در دقیقه 29 هم غافل شویم که به زیبایی مانع از باز شدن دروازه اش روی ضربه سر ژکو شد. در خلال کوشش های ناموفق برای رسیدن به گل مساوی، شاهد ضدحملات خطرناکی از سوی بازیکنان تورینو هم بودیم که یکی از آنها می رفت تبدیل به ضربه پنالتی گردد. در دقیقه 37 بازی آندره رانوکیا در کوشش برای گرفتن توپ از بلوتی، موجب سرنگونی او در داخل محوطه جریمه شد. برخورد دو بازیکن به گونه ای بود که احتمال اعلام یک ضربه پنالتی برای تیم تورینو وجود داشت؛ این احتمال اما به یاری VAR رد شد تا شانس بازگشت اینتر حفظ گردد. بازی در نیمه اول در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود تورینو به خاتمه رسید.

نیمه دوم با حملات اینتر آغاز شد و دی مارکو یکی از دو تعویضی این تیم در آغاز نیمه، با یک شوت سنگین دروازه را از داخل محوطه جریمه هدف گرفت ولی دروازه بان تورینو یک بار دیگر با واکنشی زیبا توپ را راهی کرنر کرد. در دقیقه 60 بازی روی یک ارسال از سمت راست ژکو موقعیت گلزنی خوبی داشت اما ضربه سر او در عین ناباوری از کنار دروازه راهی اوت شد.

ضدحملات خطرناک تورینو مثل نیمه اول در این نیمه هم ادامه داشت و این تیم در اوایل پانزده دقیقه دوم تا آستانه رسیدن به گل پیش رفت. برکالو با یک حرکت انفجاری وارد محوطه جریمه شد و بعد از دریبل دروازه بان ضربه ای را زد که بعد از برخورد به مدافعان راهی کرنر شد. روی همین کرنر، ضربه سر بازیکن تورینو می رفت به گل دوم منجر گردد اما هندانوویچ با پروازی زیبا مانع از فروپاشی دروازه شد.

اینزاگی آخرین تغییرات را هم در تیمش ایجاد کرد که یکی از آنها به میدان آمدن آرتور ویدال بود. ستاره شیلیایی اینتر در دقیقه 74 شانس باز کردن دروازه و تبدیل شدن به ناجی تیمش را داشت ولی یک بار دیگر بریشا راه توپ را بست. حملات انتحاری اینتر در دقایق خاتمهی با ضربه سر خطرناک ژکو در دقیقه 88 همراه بود که بیرون رفتن آن حسرت شدید اینزاگی در کنار زمین را به همراه داشت.

مقاومت تورینو تا دقیقه 90 ادامه داشت اما در سومین دقیقه از پنج دقیقه وقت اضافه روی پاس کوتاه ادین ژکو به الکسیس سانچس که در دقیقه 68 جانشین مارتینز شده بود، این بازیکن با شوتی سر ضرب گل تساوی را به ثمر رساند. ستاره خط حمله اینتر در حالی این گل نجات بخش را زد که هفته گذشته خیلی ها اخراج او بعد از گل اول را یکی از عوامل حذف اینتر از UCL می دانستند. با کسب این نتیجه اینتر 58 امتیازی شد و بازهم فاصله اش با دو تیم بالاتر را بیشتر شد تا سرنوشت قهرمانی دیگر دست خودش نباشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2037

به "برد 4 گله بارسلونا مقابل اوساسونا، تساوی ناامید کننده اینتر برابر تورینو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برد 4 گله بارسلونا مقابل اوساسونا، تساوی ناامید کننده اینتر برابر تورینو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید