آشنایی با مالکان باشگاه های برتر فوتبال اروپا

به گزارش تور کیش، روزنامه آ اس اسپانیا در گزارشی به معرفی مالکان باشگاه های برتر فوتبال اروپا پرداخت.

آشنایی با مالکان باشگاه های برتر فوتبال اروپا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش ، سایت روزنامه آ اس اسپانیا به بهانه مذاکره یک گروه آمریکایی به ریاست دنیل فریدکین برای خرید باشگاه آاس رم ایتالیا، در گزارشی به معرفی مالکان باشگاه های برتر فوتبال اروپا پرداخته است.

روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که این قرارداد رم را 750 میلیون یورو (840 میلیون دلار) ارزش گذاری نموده که رقمی بزرگ برای یک تیم سری آ است.

سهام باشگاه رم در لیست بازار بورس میلان ثبت شده و این باشگاه توسط گروه دیگری از سرمایه گذاران آمریکایی به سرپرستی جیمز پالوتا اداره می گردد.

در این گزارش به ساختار های مالکیت بعضی از باشگاه های برتر فوتبال اروپا اشاره شده است:

یوونتوس:

در بورس سهام میلان واقع شده است، خانواده آنلی که گروه خوروسازی، فیات را تأسیس نموده اند، همچنان سهامدار اصلی و کنترل کننده یووه، قهرمان هشت فصل گذشته ایتالیا، هستند.

اینتر میلان:

خرده فروش لوازم الکترونیکی چینی گروه بازرگانی سونینگ، سال 2016 تقریبا 70 درصد اینتر میلان را به قیمت 270 میلیون یورو خرید که بالاترین سهم یک تیم اروپایی در دست یک شرکت چینی محسوب می گردد.

آث میلان:

صندوق آمریکایی Elliott Management سال گذشته، کنترل میلان بدهکار را بر عهده گرفت و 50 میلیون یورو برای یاری به تثبیت اقتصادی قهرمان سابق اروپا تزریق کرد. صاحب قبلی این باشگاه سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر سابق ایتالیا، بود.

منچسترسیتی:

بخشی از گروه فوتبالی سیتی (CFG)، که اکثریت آن متعلق به شیخ منصور بن زاید آل نهیان است، به اتفاق سرمایه گذاران چینی به رهبری گروه رسانه ها و سرگرمی CMC با حدود 12 درصد و شرکت خصوصی سرمایه گذاری سیلور لیک ایالات متحده آمریکا با بیش از 10 درصد مالکان این باشگاه هستند.

گروه ابوظبی یونایتد ، شرکت سرمایه گذاری در امور وسایل نقلیه متعلق به شیخ منصور، اکثریت سهام باشگاه را در دست دارد، لیک سیلور در ماه نوامبر با پرداخت مبلغ 500 میلیون دلار، کمی بیش از 10 درصد سهام این باشگاه را از شیخ منصور خرید و CFG را با ارزش 4.8 میلیارد دلار به ارزشمندترین گروه فوتبالی دنیا تبدیل کرد.

این گروه سهامدار تیم های نیویورک سیتی در M L S و ملبورن سیتی است و همچنین در تیم های یوکوهاما مارینوس ژاپن، کلاب آتلتیکو اروگوئه، خیرونا اسپانیا، سیچوان چین و مومبای سیتی هند سرمایه گذاری نموده است.

منچستر یونایتد:

این باشگاه در سال 2005 توسط خانواده آمریکایی گلیزر 790 میلیون پوند (1 میلیارد دلار) خریداری شده است. از سال 2012 در بازار بورس اوراق بهادار نیویورک وارد شده، اما گلیزر ها مالکیت اکثریت قهرمان 20 دوره لیگ برتر انگلیسی را دارند. ارزش فعلی این باشگاه در بازار در حدود 3.25 میلیارد دلار است.

لیورپول:

قهرمان اروپا و پیشتاز لیگ برتر انگلیس، از سال 2010 و پس از امضای قرارداد 300 میلیون پوندی تحت تملک گروه ورزشی فن وی (Fenway) درآمده است. این گروه همچنین صاحب تیم بیس بال بوستون رد ساکس آمریکا است.

آرسنال:

استن کرونکه، میلیاردر آمریکایی و کارآفرین ورزشی با خرید تمام سهام آلیشر عثمانوف، رقیب روسی خود در سال 2018، تملک کامل آرسنال را در دست گرفت، ارزش این باشگاه لیگ برتر انگلیس حدود 2.3 میلیارد دلار ارزیابی می گردد.

چلسی:

رومن آبراموویچ، میلیاردر روسی، در سال 2003 این باشگاه لندنی را با قیمت 140 میلیون پوند خریداری کرد و آن ها از آن موقع به یک تیم بزرگ و قدرتمند در فوتبال اروپا تبدیل شده اند.

بایرن مونیخ:

75 درصد سهام قهرمان آلمان متعلق به طرفداران این باشگاه است و آدیداس شرکت تولیدی البسه ورزشی، شرکت خودرو سازی آئودی و شرکت بیمه آلیانز هر یک 8.33 درصد از سهام بایرن را در اختیار دارند.

رئال مادرید / بارسلونا:

این دو باشگاه اسپانیایی به وسیله برنامه های عضویت در تملک طرفدارانشان هستند. آن ها به لطف جاذبه های تجاری خود مرتباً بیشترین درآمد را در بین باشگاه های فوتبال اروپا دارند.

PSG:

این باشگاه متعلق به شرکت سرمایه گذاری قطر اسپورتس است. این شرکت توسط شیخ تمیم بن حمد آل ثانی پسر امیر قطر تأسیس شده که 70 درصد سهام PSG را سال 2011 خریداری کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 622

به "آشنایی با مالکان باشگاه های برتر فوتبال اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مالکان باشگاه های برتر فوتبال اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید