بررسی فنی پورشه 911 اسپیدستر جدید

به گزارش تور کیش، در کل جهان تنها 1948 دستگاه 911 اسپیدستر ارائه می شود و اگر بخواهید به هر طریق ممکن پشت فرمان یکی از این ها بنشینید باید منتظر فروش خودرو با بهای نجومی در بازار باشید.

بررسی فنی پورشه 911 اسپیدستر جدید

به گزارش خبرنگار نبض، دمای هوا رو به کاهش گذاشته و شب های تیره و طولانی هم گا ها حوصله را سر می برند! بنابراین حالا زمانی مناسب برای فکر کردن درباره یک پورشه 911 روباز، دیفرانسیل عقب و حدود 210 هزار پوندی می باشد!

اما این یک 911 عادی نیست. در واقع حتی به جدیدترین نسل این خودرو هم تعلق ندارد. این 911 اسپیدستر است که بر پایه نسل پیشین 991 شکل گرفته و در تعدادی محدود به منظور گرامی داشت هفتادمین سالگرد تأسیس کمپانی روی خط تولید می رود.

البته حتی اگر بخواهید هم نخواهید توانست مالک این خودرو شوید. در کل جهان تنها 1948 دستگاه 911 اسپیدستر ارائه می گردد و اگر بخواهید به هر طریق ممکن پشت فرمان یکی از این ها بنشینید باید منتظر فروش خودرو با بهای نجومی در بازار باشید.

برای مثال یک دستگاه 911 اسپیدستر با قیمت 1 میلیون پوند عرضه شده است؛ و چرا نباید این خودرو را خواست؟ 911 اسپیدستر شاید یکی از زیباترین 911 های تاریخ باشد. برآمدگی های پشت کابین با شیشه جلوی خمیده تر ترکیب شده و شکلی جذاب و متمایز را به وجود آورده است. البته همین تغییرات به ظاهر کوچک هم هزینه های مهندسی بسیار زیادی را در پی داشته اند.

سقف نیز خاص این خودرو بوده هرچند باید به صورت دستی آن را باز و بسته کرد. یک دکمه کوچک روی کنسول مرکزی قفل سقف را باز کرده و پس از آن باید از خودرو پیاده شده و بخش عقب بزرگ و فیبر کربنی را برداشته و سقف پارچه ای را داخل فضای مدنظر قرار دهید. شما همچنین نیازمند اطمینان از عدم بارش باران خواهید بود چراکه نصب دوباره سقف فرایند چندان راحتی نخواهد بود.

این خودرو زیر پوست خود یک فرانکشتاین تمام عیار است. شاسی و نمای جلو از مدل 911 GT3 گرفته شده و کاپوت و بال های جلو به مدل 911 R تعلق دارند. نمای عقب نیز از خودروی GT3 تورینگ گرفته شده است. این خودرو همچنین از برخی پانل های فیبر کربنی برای کاهش وزن سود برده است. در واقع بخش عقب خودرو بزرگ ترین تکه فیبر کربنی بکار رفته در کل محصولات گروه فولکس واگن می باشد.

در پشت اکسل عقب پیشرانه 6 سیلندر 4 لیتری تنفس طبیعی متعلق به GT3 قرار گرفته، اما این نیروگاه در اسپیدستر 10 اسب بخار قدرت بیشتری داشته است؛ بنابراین قدرت و گشتاور این خودرو به ترتیب برابر با 503 اسب بخار و 470 نیوتون متر می باشد.

وقتی وارد کابین شوید تمرکز اصلی خودرو روی رانندگی را سریعاً حس می کنید. یک فرمان چرمی جذاب و اهرم تعویض دنده کوتاه وجود دارد که از تونل گیربکس بیرون آمده و هیجان را به راننده می بخشد. حتی آپشن حذف سیستم تهویه مطبوع و سیستم اطلاعات سرگرمی نیز وجود دارد که در این صورت تمام تمرکز راننده روی رانندگی خواهد بود.

فرایند استارت و از خواب بیدار کردن اسپیدستر هم سنتی است. کلید را درون داشبورد گذاشته، کلاچ را گرفته، کلید را چرخانده و به صدای جذاب پیشرانه 6 سیلندر گوش می دهیم. علیرغم اینکه ریشه این خودرو به مدل GT بازمی گردد، اما در سرعت های پایین سواری خوبی داشته و اذیت کننده نیست. کلاچ هم سبک بوده و گیربکس نیز تعویض های کوتاه و دقیقی دارد. کیفیت سواری نیز پذیرفتنی می باشد.

وقتی سرعت بگیرید اسپیدستر بهتر خواهد شد و هر پیچی زیر چرخ های خودرو قرار خواهد گرفت. پیشرانه 4 لیتری خودرو یک ستاره بی، چون و چرا بوده و صدای جذاب آن با قدرت زیاد آمیخته شده است. این نیروگاه آهنین تا عدد جذاب 9 هزار دور گرفته و قطعاً ارزش دارد که همیشه در بالاترین دور پیشرانه دنده را عوض کنید. هرچند مغز به شما خواهد گرفت دنده را در دور حدود 3 هزار تعویض نمایید.

گیربکس 6 سرعته دستی نیز به اندازه پیشرانه لذت بخش بوده و تعویض های تیزی دارد. حتی عملکرد هماهنگی با دور پیشرانه نیز وجود دارد که به معکوس های بسیار نرم کمک می کند. این سیستم بسیار خوب کار می کند و هرگز تأثیر منفی روی تجربه رانندگی ندارد.

موضوع دیگری که متوجه خواهید شد میزان بالانس خودرو و احساس پایداری و اعتمادبه نفس آن است. فرمان کاملاً تیز بوده و شاسی نیز فوق العاده پاسخگوست و دقیقاً از آنچه زیر خودرو می گذرد باخبر خواهید بود.

حتی در جاده های ناهموار بریتانیا نیز بخش جلویی اسپیدستر عملکرد خوبی دارد. البته باید در زمان بازی کردن با پدال گاز دقت کافی را داشته باشید چراکه این خودرو با هیچ کسی شوخی ندارد.

911 اسپیدستر در واقع یک 911 قدیمی و گران قیمت است که نمی توانید آن را بخرید. اسپیدستر می تواند خودرویی بی ربط جلوه کند، اما اینجاست که موضوع اصلی را گم می کنید. اسپیدستر یک پورشه در بهترین حالت خود است. خودروی پرفورمنس زیبا، اعتیادآور و استثنایی…

مشخصات پورشه 911 اسپیدستر

قیمت: 211559 پوند

پیشرانه: 6 سیلندر 4 لیتری بنزینی

قدرت/گشتاور: 503 اسب بخار/470 نیوتون متر

گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل عقب

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4 ثانیه

حداکثر سرعت: 309 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: 13.7 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 572

به "بررسی فنی پورشه 911 اسپیدستر جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی فنی پورشه 911 اسپیدستر جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید