5 علت برای سفر به کشور زیبای سریلانکا (تور ارزان سریلانکا)

به گزارش تور کیش، موارد زیادی را می توان در قالب دلایل سفر به کشور سریلانکا بیان کرد اما در ابتدا لازم می دانیم که به صورت مختصر شما را با این کشور آشنا کنیم و بعد به سراغ جذابیت هایی که در آن نهفته است برویم؛ پس با ما همراه باشید.

5 علت برای سفر به کشور زیبای سریلانکا (تور ارزان سریلانکا)

از سفر با تور ارزان سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

آیا دوست دارید شما را با یک کشور شگفت انگیز و بسیار زیبا آشنا کنیم؟ آیا می خواهید به کشوری سفر کنید که در آن عجایب زیادی نهفته است؟ اگر جواب شما به این سوالات بله است، ادامه این متن را حتما مطالعه کنید.کشوری که قصد داریم امروز در خصوص آن صحبت کنیم کشور سریلانکا است.

برای خرید آنلاین مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما داخلی و خارجی خبرنگاران روی تصویر زیر کلیک کنید:

با کشور سریلانکا بیشتر آشنا شوید

کشور سریلانکا که همه آن را به نام رسمی جمهوری دموکراتیک سوسیافهرستی سریلانکا می شناسند در جنوب آسیا قرار گرفته است. مرکز سیاسی این کشور سری جایاواردنپورا کوته و مرکز تجاری آن شهر کلمبو است. این جزیره قبلا یکی از مستعمره های انگلیس بود.

مساحتی که این جزیره به خود اختصاص داده است نزدیک به 66 هزار کیلومتر بوده و از نظر بزرگی رتبه 120 در جهان را از آن خود نموده است. حدود 22 میلیون نفر در آن زندگی می نمایند و از این نظر نیز جایگاه 58 در جهان را دارد. این جزیره در آب های اقیانوس هند، جنوب شرق دریای عرب و جنوب غربی خلیج بنگال واقع شده است.

این کشور قدمت و پیشینه ای طولانی دارد و در آن می توانید سنت ها و آیین های زیبای کهنی را مشاهده کنید. یکی از سنت هایی که می توان در این کشور ملاحظه کرد سنت آیورودا است. آیورودا یک ماساژ مخصوص است و قدمتی 5 هزار ساله دارد و در آن یک روغن مخصوص و خوشبو مورد استفاده قرار می گیرد. مردم این جزیره اعتقاد دارند که ماساژ می تواند عمر انسان را طولانی کند.

البته این تمام دلایل سفر به سریلانکا نیست و شما می توانید از جاذبه های طبیعی که در این کشور وجود دارد نیز تماشا کنید. برای مثال سواحل بسیار زیبا و تماشایی، معبدهایی که قدمت زیادی دارند، معاشرت با انسان هایی که خونگرم بوده و به شایستگی از جهانگرد های خارجی پذیرایی می نمایند تنها بخشی از دلایل سفر به سریلانکا به شمار می فرایند.

دلایل سفر به سریلانکا

همان طوری که گفتیم این جزیره دلایل زیادی را پیش روی شما قرار داده و تمام کوشش خود را به کار گرفته تا اشتیاق شما را برای بازدید از آن افزایش دهد. اگر دوست دارید با چند مورد از دلایل سفر به سریلانکا آشنا شوید ادامه این متن را مطالعه کنید؛ پس پیش به سوی سریلانکا.

1-حیات وحش بی نظیر سریلانکا

یکی از دلایل سفر به کشور سریلانکا حیات وحش بی نظیر این جزیره است. افرادی که به حیات وحش و زیبایی های آن علاقه زیادی دارند از سفر به این کشور شادی وصف ناپذیری را تجربه خواهند کرد. رفتن به این کشور فرصت تماشا فیل ها و پلنگ ها را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

اگر دوست دارید فیل را از نزدیک مشاهده کنید و با رفتارهایی که این حیوان احساساتی از خود نشان می دهد آشنا شوید کشور سریلانکا برترین موقعیت را برای شما فراهم نموده تا به این آرزوی دیرینه خود دست پیدا کنید. شاید جالب باشد که بدانید در اغلب جنگل های جهان شیر را به عنوان سلطان جنگل می شناسند، اما در کشور سریلانکا این فیل است که در سِمت سلطان در حال فعالیت است.

شما می توانید همه جای کشور سریلانکا رد پای این حیوان بزرگ و مهربان را مشاهده کنید. مزارع چای، پارک های ملی و حتی در مراسم هایی که به صورت مذهبی در این کشور برگزار می شود می توان شکوه و قدرت این حیوان را به چشم نظاره کرد.

برای تماشا بزرگ ترین گروه های فیل در جهان توصیه می کنیم به شهر کندی بروید. شهر کندی یکی از شهرهای کشور سریلانکا است و در شمال آن یک پارک ملی وجود دارد. بزرگ ترین گروه های فیل در جهان را می توانید در این منطقه به راحتی مشاهده کنید.

البته زیبایی های حیات وحش سریلانکا تنها به فیل ها ختم نمی شود. پلنگ ها نیز در این کشور زندگی می نمایند و از جمله محبوب ترین حیوانات در سریلانکا به شمار می فرایند. پلنگ ها به شدت تحت محافظت هستند و پارک ملی یالا محلی است که این حیوان به دور از ترس شکار شدن به وسیله شکارچیان در حال زندگی است.

اگر به سافاری علاقه داشته باشید می توانید پلنگ هایی که در حال استراحت، شکار و یا بازی با هم نوعان خود هستند را در فاصله ای کم و ایمن نظاره کنید. بدون شک این دیدار و بازدید از حیواناتی که به درنده خویی معروفیت دارند می تواند یک تجربه متفاوت برای شما به یادگار بگذارد.

2-شکم گردی در سریلانکا

نمی توان و نمی شود به کشور سریلانکا سفر کرد اما غذاهایی که به صورت محلی در این کشور طبخ می شوند را امتحان نکرد. کامل کردن لذت سفر و تبدیل کردن آن به یک خاطره فراموش نشدنی، فاکتورهای مختلفی را احتیاج دارد که یکی از مهم ترین پیش احتیاجهای آن در سفر به این جزیره، امتحان کردن غذاهای مخصوص کشور سریلانکا است. بدون شک این موضوع نیز می تواند یکی از دلایل سفر به سریلانکا بر شمرده شود.

اول از همه معین کنید که در پی امتحان کردن طعم غذای کدام کشور هستید. دوست دارید غذاهای پرتقالی را میل کنید و یا طبع و میل شما غذاهای هلندی را می پسندد؟ غذای دریایی دوست دارید و یا دوست دارید تندی و تیزی غذاهای هندی را تجربه کنید؟

هر یک از این موارد را که اشاره کردیم می توانید انتخاب نموده و در کشور سریلانکا میل نمایید. در این کشور همه چیز برای عاشقان غذا و خوراکی مهیا شده تا جهانگرد ها از این نظر با محدودیتی روبرو نباشند.

جالب است بدانید که فرهنگ غذایی که در این کشور مشاهده می شود تحت تاثیر کشورهای مختلف جهان قرار گرفته و به همین دلیل می توان تنوع در طعم و مزه را در این کشور به خوبی حس و تجربه کرد.

چالشی که امتحان طعم های نو در این کشور برای شما فراهم نموده در نوع خود بی نظیر بوده و در کمتر کشوری می توان آن را مشاهده کرد.

میوه های خوشمزه کشورهای گرجهتی مانند موز، جایکویرا (میوه ای شبیه به آناناس می باشد ولی از آن شیرین تر است) و یا آلوریتوس (میوه ای که می توانید همزمان طعم انگور و هلو را با خوردن آن تجربه کنید) در این کشور یافت شده و توصیه می کنیم که حتما این میوه های خوش طعم و عجیب را خریداری و میل کنید.

3-قلعه سیگریا

یکی از زیباترین عجایبی که می تواند به شما یاری کند تا با تمدن چند هزار ساله کشور سریلانکا آشنا شوید قلعه سیگریا است. قدمت این قلعه به قرن 5 میلادی بر می شود و شما می توایند توانمندی بشر آن موقع را در حوزه تقسیم بندی های شهری به وضوح مشاهده کنید. این قلعه بر روی یک تپه بلند قرار گرفته و در زمانی خودش یکی از زیباترین و با شکوه ترین قصرهای موجود بوده است.

نه تنها خود این قلعه در زیبایی همتا ندارد بلکه جهتی که شما را به آن می رساند نیز از دیگر زیبایی هایی است که هر فردی را مشتاق می نماید برای تماشا قلعه سیگریا اقدامات لازمه را انجام نماید. اگر در پی یک کشور زیبا با جاذبه های عجیب هستید توصیه می کنیم حتما کشور سریلانکا را نیز در فهرست کشورهایی که قصد دارید از آنها بازدید کنید نیز قرار دهید.

برای رسیدن به این قلعه باید از میان یک جنگل زیبا و سرسبز رد شوید. در طی جهت نقاشی هایی که انسان های اولیه آن را تصویر نموده اند را نیز می توانید ببینید. در نهایت و بعد از یک صخره نوردی کوتاه قلعه سیگریا در مقابلتان خودنمایی می نماید.

شاید جالب باشد که بدانید بشر در آن موقع توانسته بدون هیچ ابزار خاصی یک آیینه زیبا و صیقلی برای خود بسازد و درون این قلعه قرارش دهد. بر روی یکی از دیوارهای داخلی قلعه سیگریا یک سنگ صیقلی شده وجود دارد و پادشاهان می توانستند چهره خود را در آن نظاره نمایند. این آیینه قدمتی چند هزار ساله دارد و بدون شک شگفتی و حیرت شما را بر می انگیزاند.

نکته جالب دیگری که باعث مجذوب کننده تر شدن این قلعه شده است حکاکی بزرگ ترین شیر جهان در آن است. یکی از بزرگ ترین شیرهای حکاکی شده در جهان در این قلعه وجود دارد اما متاسفانه به مروز زمان این شیر از بین رفته است و شما تنها پاهای آن را می توانید مشاهده کنید. همین میزان نیز برای آنکه به عظمت و بزرگی این شیر پی ببرید کافی به نظر می رسد.

برای آنکه به زیبایی این قلعه پی ببرید حتما لازم نیست به داخل آن بروید. نمای زیبایی که رنگ های مختلف این قلعه در برابر چشمان شما آماده نموده اند خود می تواند یکی از دلایل سفر به سریلانکا باشد. تپه ای که این قلعه بر روی آن قرار گرفته است با رنگ هایی بسیار زیبا تزیین شده و این مزین شدن به رنگ های مختلف بدون شک می تواند شما را سر ذوق آورد.

4-سواحل آرام

از دیگر دلایل سفر به سریلانکا سواحل آرام این کشور است. از بالا که به جریزه سریلانکا نگاه می کنید به مانند یک اشک به نظر می آید که اقیانوس هند برای آنکه از غمش بکاهد آن را احاطه نموده است. آرامشی که تنها در سواحل این جزیره موج می زند برای آنکه شما را به مشتاق به بازدید از سریلانکا کند کافی به نظر می رسد.

از هر آسیایی که بپرسید زیباترین و آرام ترین سواحل در این قاره کجاست بدون شک یکی از جاهایی که اعلام می نماید کشور سریلانکا است. به شما نیز توصیه می کنیم در صورتی که از شلوغی و ازدحام شهر محل زندگی خود خسته شده اید و دوست دارید به یک محل آرام و سفر کنید سریلانکا را انتخاب نمایید.

این جزیره سواحل زیادی دارد و همین باعث شده که گردشگران زیادی تمایل پیدا نمایند تا از سواحلی که به آنها سواحل بهشتی گفته می شود تماشا نمایند. یکی از سواحل زیبای این کشور ساحل تانگولا است. درختان نارگیل این ساحل زیبایی وصف ناپذیری را در آن ایجاد نموده اند.

در ساحل میرسا هتل هایی لاکچری و لوکس به چشم می خورند و بدون شک اقامت در هتل های این ساحل چشم اندازی زیبا و فراموش نشدنی به چشمان شما هدیه می نمایند.

خلیج آروگام نیز می تواند برترین محل برای افرادی باشد که به موج سواری علاقه فراوانی دارند. البته این ها تنها بخشی از سواحل زیبای این کشور است و وصف آنها تنها در کلام نمی گنجد.

پیشنهاد می کنیم که به شخصه در یکی از تورهایی که به سمت این کشور حرکت می نمایند برای خود جایی رزرو نموده و همه زیبایی هایی که در این کشور پنهان شده است را با چشمان خود مشاهده کنید. موارد متحیرنماینده زیادی در سریلانکا انتظار شما را می کشد.

5- بازدید از مزارع چای

بسیاری افراد از کشور سریلانکا به عنوان امپراطوری چای نام می برند. قلب صنعت چای در جهان در این کشور می تپد و شاید برایتان دانستن این موضوع جالب باشد که بدانید برای اولین انگلیسی ها چای را به این کشور بردند و قبل از آن هیچ مرزعه چای در کشور سریلانکا وجود نداشت.

بازدید از مزارع سبز چایی نیز می تواند از دیگر دلایل سفر به سریلانکا به شمار رود و از آنجایی که آب و هوا و خاک حاصلخیزی در این کشور وجود دارد مزارع گسترده و وسیعی را می توانید مشاهده کنید که کشت چای در آنها انجام می شود.

علاوه بر سودآوری منحصر به فردی که کشت چای و فروش آن به دیگر کشورها می تواند برای سریلانکا داشته باشد بازدید گردشگرها و جهانگرد های خارجی از مزارع چای یکی دیگر از راه های درآمدزایی برای این کشور به شمار می رود.

بعضی از جهانگرد ها علاقه فراوانی به مشاهده کشت چای در کشور سریلانکا دارند و بعضی از آنها تنها به همین دلیل به سریلانکا سفر می نمایند. برای آنکه مسافرین و جهانگرد ها به راحتی بتوانند مزارع چای را مشاهده نمایند کلبه هایی برای آنها ساخته شده و در اختیارشان قرار گرفته تا در آنها اقامت نمایند و چند روزی را به دور از هیاهوهای معمول زندگی و ساعات و لحظاتی را همراه با آرامش و استشمام بوی چای تجربه نمایند. در منطقه Nuwara Eliya برترین مزارع چای کشور سریلانکا را می توان مشاهده کرد.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2091

به "5 علت برای سفر به کشور زیبای سریلانکا (تور ارزان سریلانکا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 علت برای سفر به کشور زیبای سریلانکا (تور ارزان سریلانکا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید