تأمین کولر و آبسردکن برای 10 هزار کلاس درس در خوزستان

به گزارش تور کیش، بر اساس امضای 2 تفاهم نامه بین سازمان نوسازی مدارس کشور و استانداری خوزستان، 100 کلاس درس فرسوده و سنگی در شهرستان های ایذه و باغملک تخریب و بازسازی می گردد و 10 هزار کلاس درس نیز در استان خوزستان به سیستم سرمایشی مجهز می شوند.

تأمین کولر و آبسردکن برای 10 هزار کلاس درس در خوزستان

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، بر اساس امضای 2 تفاهم نامه فی مابین مهراله رخشانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، مقرر شد 100 کلاس درس فرسوده و یا سنگی در شهرستان های ایذه و باغملک با تأمین اعتبار 50 میلیارد تومانی با مشارکت 50 درصدی هر یک از طرفین، طی دو سال آینده تخریب و بازسازی شوند.

همچنین طی تفاهم نامه دیگری که در این جلسه به امضا رسید، مقرر شد با تأمین اعتبار 180 میلیارد تومانی به صورت مشارکت 50 درصدی طرفین، 10 هزار کلاس درس در سطح استان خوزستان به سیستم سرمایشی (کولر گازی و آبسردکن) مجهز شوند.

به گفته علی قربانی مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان، این استان دارای 6 هزار مدرسه مشتمل بر 30 هزار کلاس درس است و به دلیل شرایط آب و هوایی که از آن برخوردار است، موضوع تأمین امکانات سرمایشی و خنک کننده برای کلاس های درس این استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و حدود 6 ماه از سال تحصیلی احتیاج به سیستم سرمایشی و امکانات خنک کننده دارند.

در این جلسه کوروش مودت مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان نیز حضور داشت که با اشاره به برگزاری همایش خیرین برای یاری به استان های سیل زده در اردیبهشت سال 98 و همچنین اقدامات ارزشمند دیگری که در راستای افزایش جذب مشارکت خیرین مدرسه ساز توسط سازمان نوسازی مدارس کشور طی سال های اخیر صورت گرفته است، گفت: این اقدامات جهادی و کوشش های خستگی ناپذیر طی سال های گذشته شایسته قدردانی و حق شناسی است و ضروری است این موضوع که خوشبختانه از راهبرد های اصلی سازمان در امسال نیز ذکر شده است، استمرار یابد.

وی همچنین با اشاره به مشکلاتی که فضا های آموزشی استان خوزستان دارند، خواهان برگزاری همایشی ویژه خوزستانی های مقیم تهران شد تا بتوان با جذب یاری های خیرین اقدامات ویژه تری برای این استان انجام داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 877

به "تأمین کولر و آبسردکن برای 10 هزار کلاس درس در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأمین کولر و آبسردکن برای 10 هزار کلاس درس در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید