معرفی 10 مورد از برترین موزه های زوریخ

به گزارش تور کیش، معرفی موزه های زوریخ در کشور سوییس

زوریخ مرکز فرهنگی کشور سوییس است که از آن به عنوان یکی از گران ترین شهرهای جهان یاد می گردد. این شهر با توجه به شرایط مالی خوبی که دارد امیدو مالی اروپا به شمار می رود و جز پرجمعیت ترین شهرهای کشور سوییس محسوب می گردد. اما به غیر این موارد شهر زوریخ جاذبه های گردشگری مجذوب کنندهی دارد که گردشگران را به سمت خود جذب می نماید، از همین رو ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره موزه های زوریخ در کشور سوییس خدمت شما اطلاعات جامع و کاملی را بدهیم. موزه های زوریخ جز درجه یک ترین و ممتازترین جاذبه هایی هستند که در این شهر می توانید از آن بازدید کنید. ما در ادامه می خواهیم به ده مورد از پرطرفدارترین و مجذوب کننده تری ن موزه های زریخ اشاره داشته باشیم. اگر شما هم جز آن دسته از مسافرانی هستید که دوست داریم زمانی که به کشوری سفر کردید با تاریخ آن کشور آشنا شوید حتما در ادامه همراه با ما باشید تا با موزه های زوریخ آشنا شوید.

معرفی 10 مورد از برترین موزه های زوریخ

1- موزه ملی زوریخ | National Museum Zurich

قطعا هر کشور یک موزه ملی داره که در آن تاریخ کشورش را برای کسانی که به عنوان مسافر به این کشور سفر نموده به نمایش بگذارد. شما در موزه ملی هر کشوری که وارد می گردد با مجموعه از تاریخ و اطلاعات کامل تاریخی آن کشور آشنا خواهید شد و بهتر می توانید با آن شهر ارتباط برقرار کنید. موزه ملی زوریخ هم این امکان را برای شما فراهم می آورد، در موزه ملی زوریخ که از آن با نام موزه لندسموزیم هم در این شهر یاد می گردد نیز زندگی سوئیسی ها از ما قبل تاریخ تا به الان را به نمایش می گذارد و در کلسیون دائمی هنر و مصنوعات دست ساز نیز نگاهی عمیق تر به دوره های خاص تاریخی این کشور شده است که همه این ها سبب می شوند بیشتر با این کشور آشنا شوید. موزه ملی زوریخ پربازدیدترین موزه فرهنگی سوئیس محسوب می گردد و اخیراً بخش مدرنی به آن افزوده شده که امکان نمایش قطعات بیشتری را فراهم نموده است.

2- موزه ریتبرگ | Museum Rietberg

ریتبرگ یکی دیگر از موزه های زوریخ می باشد که زمینه فعالیت آن هنر است. ریتنبرگ تنها موزه هنر در کشور سوییس است که به هنر غیراروپایی اختصاص داده شده و بعلاوه ازجمله بزرگترین موزه های زوریخ به شمار می رود. مجموعه آثاری که در این موزه به نمایش گذاشته شده است نیز از قاره های آسیا، آفریقا، آمریکا و اقیانوسیه به شمار می رود که همانطور که می بینید تنها قاره ای که در این مجموعه وجود ندارد اروپا است. مجسمه های بودایی چین با قدمت مربوط به قرن ششم از مجذوب نماینده ترین قطعات این بخش هستند. موزه در ویلایی واقع شده که در بازسازی اخیر ورودی شیشه ای زیبایی به آن افزوده شده و به نام امرالد(Emerald) شناخته می گردد.

3- فوکس ترا | focusTerra

برای اینکه زمینی که هر روز بر روی آن راه می رویم و بخش اصلی زندگی مان را شامل می گردد به موزه فوکس ترا در زوریخ بروید. این موزه که زمین فعالیتش در خصوص زمین شناسی است یکی از برترین موزه های زوریخ به شمار می رود و در آن می توانید درباره گدازه های آتشفشان که از چه موادی تشکیل شده اند نیز اطلاع بیابید و بعلاوه خواهید دید که در بخش های زمین شناسی سنگ ها و مواد معدنی مختلف را خواهید دید. در این موزه با امکانات موجود توانسته اند که زلزله را برای شما شبیه سازی نمایند و ممکن است که شما را وحشت زده بشوید اما تجربه جالبی است که با علم بر رخ دادن آن نیز با آن روبرو می شوید و می توانید از نمایشگرهای تعاملی موجود استفاده کنید. فوکس ترا موزه ای آموزشی و در عین حال سرگرم نماینده به خصوص برای بچه ها به شمار می رود.

4- کونستهاوس زوریخ | Kunsthaus Zurich

اگر بخواهیم یکی دیگر از موزه های زوریخ که جز برترین ها در این شهر قرار می گیرند را نام ببریم، موزه کونستهاوس است که برترین هنرهای زیبایی سوییس را در آن به نمایش گذاشته شده است. علاوه بر این موارد کلکسیونی از آثار هنرمندان نام آشنای زوریخ که در دوره قرون وسطی زیست می نموده اند را می توانید مشاهده کنید. از جمله این آثار نیز اشخاصی نظیر پیکاسو، مونه و لیپشیتس(Lipchitz) در کنار آثار پرشماری از هنرمندان سوئیسی همانند ریس (Rist)، هودلر (Hodler) و جاکومتی (Giacometti) می باشد که در این موزه نگهداری می شوند. دیگر موزه هنرهای زیبای این کشور را به جهت بزرگی مجموعه نمی توان با کونستهاوس زوریخ مقایسه کرد.

5- موزه طراحی | Museum of Design

از معتبرترین موزه های زوریخ موزه طراحی است که در محوطه دانشگاه زوریخ واقع شده است و جز برترین موزه های طراحی سوییس به شمار می رود. این موزه چهار بخش پوستر، طراحی، گرافیک و هنر کاربردی را شامل می گردد و حدود 500000 اثر در این موزه وجود دارد که در چهار مجموعه تقسیم شده اند. موزه طراحی برای بازدیدنمایندگان پیشرفت طراحی از سال 1875 تا عصر صنعتی را در قرن بیستم نیز ترسیم می کند.

6- موزه تراموای زوریخ | Zurich Tram Museum

اگر علاقمند به سیستم های حمل و نقل هستید در موزه تراموای زوریخ که یکی از هیجان انگیزترین موزه های زوریخ است می توانید به تماشای این سیستم ها بروید. در موزه تراموای زوریخ اتاقک های ترامواهای قدیمی به سال 1897 به نمایش گذاشته شده اند. به منظور رفتن به موزه تراموای زوریخ باید به سمت ایستگاه قدیمی برگویز بروید. این موزه شما را به زمان های گذشته و حال و هوایی که در این شهر بوده نیز می برد که این خود یک سفر کامل به شمار می رود و می تواند برای کسانی که به سیستم های حمل و نقل علاقه بسیاری دارند مجذوب نماینده باشد.

7- موزه فوتبال جهانی فیفا

یکی دیگر از موزه های زوریخ که می خواهیم در این مطلب به آن اشاره داشته باشیم موزه فوتبال جهانی فیفا است. این موزه که در سال 2016 بازگشایی شده است بیش از 1000 اثر نمایشی در بازه های زمانی اولین جام جهانی در سال 1930 که کشور اروگوئه میزبان آن بوده است نیز قابل نمایش است. همه 211 انجمن های عضو فیفا حتی تیم های ضعیفی که هیچوقت به فینال نرسیدند، در این موزه حضور دارند.

8- موزه ساعت بایر | Beyer Clock and Watch Museum

ما در این مطلب سعی کردیم برترین موزه های زوریخ را خدمت شما معرفی کنیم، از همین رو یکی دیگر از این موارد موزه ساعت بایر است که برترین کلکسیونی های جهان در زمینه ساعت را دارا می باشد. موزه ساعت بایر بیش از 300 قطعه، تاریخ زمان بندری و زمان سنجی را از 1400 سال قبل از میلاد به حال را روایت کنید. اشیای کمیاب زیاد و شگفت انگیزی از این موزه در سراسر جهان سفر می نمایند تا در موزه های کشورهای دیگر جهان به نمایش گذاشته شوند. از جمله ساعت هایی که در این موزه می توانید مشاهده کنید ساعت های آفتابی، ساعت های چراغ نفتی، ساعت های قدی و … هستند که در مجموعه دائمی موزه به طور گسترده نیز وجود دارد.

9- موزه جانورشناسی دانشگاه زوریخ | Musée zoologique de lUniversité de Zurich

یکی دیگر از برترین موزه های زوریخ که می توان آن را موزه تاریخ طبیعی در ژنو مقایسه کرد موزه جانوشناسی دانشگاه زوریخ باشد. در این موزه موجودات بومی سوییسی و جانوارنی از گوشه و کنار جهان در سالن های موزه نیز نمایش داده شده که بیش از 1500 قطعه را در بر می گیرد. بعلاوه نمایشگاه های ویژه و مجذوب نمایندهی به طور مرتب در موزه برگزار می گردد مانند چشم ژله ای (Jellyeyes) که نگاهی حیرت انگیز به سیر تکاملی چشم و بینایی به دست می دهد.

10- موزه پول | Money Museum

یکی دیگر از موزه های زوریخ که جز پرطرفدارهای به شمار می رود، موزه پول است، در این موزه می توانید درباره تاریخ پول اطلاعات کاملی را دریافت کنید و جالب است بدانید که این شهر دارای بزرگترین مراکز بانکی جهان می باشد و برترین جا برای آشنایی با تاریخچه پول نیز به شمار می رود. در موزه پول قطعاتی از کلکسیون شخصی سکه شناس سوئیسی یورگ کونزت (Juerg Conzett به نمایش گذاشته شده است و این می تواند برای گردشگران بسیار مجذوب نماینده به شمار بیاید و تاریخ پول را از زمان پیدایش آن تا امروز و تا منظره آینده آن ترسیم نماید. در موزه پول می توانید با سرگذشت آن از دوران استفاده از پر و استخوان تا بیت کوین آشنا شوید.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1999

به "معرفی 10 مورد از برترین موزه های زوریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 10 مورد از برترین موزه های زوریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید