تشکر کردن نشانه ی سلامت روانی و اجتماعی

به گزارش تور کیش، شما همواره کسانی را بیشتر دوست داشته اید که به خاطر زحمتی که برای شان کشیده اید ، از شما تشکر می نمایند . وقتی از کسی به خاطر کاری تشکر می کنید ، باعث می شوید آن شخص ، آن کار را با میل بیشتر انجام دهد .

تشکر کردن نشانه ی سلامت روانی و اجتماعی

تشکر کردن نشانه ی سلامت روانی و اجتماعی

نویسنده : سید حسین عباس منش

شما همواره کسانی را بیشتر دوست داشته اید که به خاطر زحمتی که برای شان کشیده اید ، از شما تشکر می نمایند . وقتی از کسی به خاطر کاری تشکر می کنید ، باعث می شوید آن شخص ، آن کار را با میل بیشتر انجام دهد .

در خصوص جهان و خداوندی که بر آن حاکم است هم دقیقاً همین قانون وجود دارد ، یعنی هر چه بیشتر به خاطر داشته های تان از خداوند تشکر کنید ، بیشتر صاحب همان چیزهایی که باعث خوشحالی بیشترتان می گردند ، می شوید .

خدا ، نعمت های بی شماری را به ما داده اما آیا ما همه ی آنها را دیده ایم ؟ آیا ما به خاطر آنها شاکر بوده ایم یا اینکه طمع ، باعث شده همه ی خوبی های اطراف مان را نبینیم ؟

به نظر من ، عظیم ترین نعمت ها ، سلامتی ست . سلامتی ، یعنی اجازه ی زندگی کردن در این جهانی زیبا . آیا ما به خاطر سلامتی مان شکرگزار بوده ایم ؟ می دانید چه کسانی قدر سلامتی را می دانند ؟

کسانی که فلج به جهان آمده اند ، کسانی که روی تخت های بیمارستان خوابیده اند ، کسانی که تصادف کرده و عضوی از بدن شان را از دست داده اند .

اگر می خواهیم این اتفاقات ، برای ما رخ ندهد ، سپاس گزار سلامتی مان باشیم .هر روز ، به خاطر چشمانی که با آنها قادر به تماشا جهان هستیم ، از خدای بی همتا سپاس گذار باشیم ؛ به خاطر پاهایی که بر آنها پایدار حرکت می کنیم و به خاطر دستانی که تمام احتیاجات روزانه ی ما را برآورده می نمایند و به خاطر ذهنی که در هیچ یک از مخلوقات ، مانند آن نیست .

اگر هر روز به خاطر نعمت هایی که به ما داده شده ، سپاس گزار باشیم ، هیچ گاه آنها را از دست نخواهیم داد ، بنابراین با تمام احساس قشنگی که داریم ، از خدای عزیز تشکر کنیم و فریاد برآوریم : خدای مهربانم ، به خاطر این همه نعمتی که به من عطا کردی ، از تو متشکرم ، به خاطر تمام چیزهای قشنگی که برایم خلق کردی ، به خاطر تک تک اندام هایم ، به خاطر فرزند و همسر خوب و سالم و به خاطر تمام نعمت ها ، از تو متشکرم

تشکر باید از صمیم قلب و بدون هیچ گونه چشمداشتی باشد . از یاری های کوچک همه ی اطرافیان تشکر کنید و ببینید چقدر آنان دوست دارند که بیشتر به شما یاری نمایند .

هیچ گاه فقط در قبال یاری های عظیم (از نظر خودتان) تشکر نکنید . باید بعد از هراتفاق خوب کوچک ، تشکری فوق العاده کنید تا احساس خوبی داشته باشید . چشمان تان را به روی یاری هایی که از هر جهت به شما می شود ، باز کنید . تمام کسانی که اطراف تان هستند ، حتی کسانی از نظر شما بدترین انسان های روی کره ی زمین هستند ، خصوصیات مثبت زیادی دارند که اگر به آنها توجه کرده و به خاطر آنها تشکر کنید ، باعث می شوید خصوصیات مثبت شان بیشتر شود و به شما هم بیشتر لطف و مهربانی ورزند .

اگر رابطه ی زناشویی خوبی با همسرتان ندارید ، اگر رابطه تان با فرزند و پدر و مادرتان تیره و تار است ، مطمئن باشید که مدت هاست خوبی ها و ویژگی های مثبت آنان را ندیده اید و فقط روی بدی ها تمرکز کرده و آنقدر این کار را تکرار کرده اید که یک جهنم عظیم برای خود ساخته اید . پس به خاطر تمام نعمت ها ، خوبی ها و ویژگی های مثبت اطرافیان تان ، از آنان تشکر کنید و این کار را بدون حسادت ، غرور و کبر انجام دهید .

هر گاه احساس خوبی نداشتید ، باید آن را تغییر دهید ، یکی از برترین راه ها برای تغییر احساس ، شمردن نعمت هایی ست که دارید . گاهی ، اتفاقاتی برای ما رخ می دهد که خیلی سخت است خودمان را در احساس خوب ، نگه داریم اما جالب این جاست که این لحظات ، موقعی است که باید ثابت کنیم به قانون و به قدرت بی انتهای خداوند اعتقاد داریم .

آغاز کنید به تشکر کردن به خاطر نعمت هایی که دارید . باور کنید اگر بخواهیم تمام نعمت هایی که خدا به ما داده است ، را بشماریم ، باید تا آخر عمر ، بشماریم و باز هم وقت کم می آوریم . یادتان باشد با این کار ، احساس خوب شما ، دوباره باز می شود و می بینند آن اتفاقی که تا لحظاتی قبل ، آنقدر عظیمش کرده بودید ، در مقابل نعمت هایی که دارید ، بسیار کوچک است و با انرژی ، آغاز به ادامه ی زندگی می کنید که هر لحظه ، زیباتر و قشنگ تر می شود .

منبع: مجله ی شادکامی و موفقیت شماره ی 66

منبع: راسخون
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1765

به "تشکر کردن نشانه ی سلامت روانی و اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکر کردن نشانه ی سلامت روانی و اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید