تصاویر شارژر 35 واتی USB، C اپل لو رفت

به گزارش تور کیش، هفته گذشته وب سایت 9to5mac گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه اپل در حال کار روی یک شارژر 35 واتی است که از دو پورت USB-C بهره می برد و کاربران می توانند از طریق آن دو دیوایس را به طور همزمان شارژ نمایند. به همین دلیل تصاویری از این آداپتور تازه اپل در فضای مجازی منتشر شده که از طراحی متفاوت آن نسبت به سایر شارژرهای اپل خبر می دهند.

تصاویر شارژر 35 واتی USB، C اپل لو رفت

افشاگری به نام ChargerLAB در توییتر این تصاویر را به اشتراک گذاشت، اما منبع آن ها معین نیست. برخلاف شارژرهای 20 واتی فعلی اپل، این شارژرهای 35 واتی مجهز به دوشاخه های تاشو هستند. بعلاوه پورت های USB-C در قسمت پایینی این شارژر به چشم می خورد. از جمله دیگر تفاوت این شارژر با شارژرهای فعلی اپل می توان به فرورفتگی های گرد در دو طرف آن اشاره نمود که این به کاربران یاری می نماید تا شارژر را راحت تر از قبل جدا نمایند.

ChargerLAB در ادامه توضیحات خود اعلام نموده که به زودی اطلاعات بیشتری در خصوص این شارژر 35 واتی در اختیار کاربران قرار خواهد داد. همانطور که احتمالاً در جریان هستید، اپل چند روز پیش پستی را در وب سایت خود منتشر کرد که اسناد مربوط به شارژر 35 واتی نو شرکت را نشان می داد اما بعد از مدتی این پست به وسیله شرکت حذف شد. طبق اسناد منتشر شده، این شارژر نو غول فناوری آمریکایی از USB PD نیز برای دیوایس های پشتیبانی شده بهره می برد. در حقیقت، این شارژر 35 وات، قادر خواهد بود تا مک بوک ایر M1 اپل را زودتر از شارژر استاندارد آن شارژ کند.

گفته می گردد که این شارژر بر اساس شایعات منتشر شده از فناوری نیترید گالیم استفاده می نماید. برای آن دسته از کاربرانی که نمی دانند باید بگوییم که این تکنولوژی در ساخت شارژرهای سریع بسیار معروف است. شرکت های فراورینماینده شارژرهای سریع سعی می نمایند با استفاده از این تکنولوژی، شارژرهایی با سرعت بالا اما گرمای پایین فراوری نمایند. این یعنی قطعات به صورت فشرده در کنار هم قرار می گیرند اما هیچ مسئله ای از بابت آتش گرفتن شارژر یا افزایش شدید دمای آن، کاربران را تهدید نخواهد کرد.

با این فناوری شارژرها می توانند در ابعاد کوچک تری نیز فراوری شوند. بد نیست یادآور شویم کوپرتینویی ها اولین شارژر GaN خود را سال گذشته تحت عنوان یک آداپتور USB-C 140 واتی برای مک بوک پرو 16 اینچی ارائه کرد. علاوه بر اپل، شرکت های دیگر مانند Anker و Belkin نیز شارژرهایی با فناوری نیترید GaN را در اختیار کاربران خود قرار می دهند.

باید خاطر نشان کنیم که هنگام استفاده همزمان دو دیوایس در این شارژر، انرژی بین دو پورت USB-C تقسیم می گردد اما با این حال نیز قدرت کافی برای شارژ همزمان آیفون و ساعت اپل واچ را خواهد داشت. هم اکنون سریع ترین شارژری که یک گوشی از اپل از آن پشتیبانی می نماید شارژر 27 واتی است و آن هم فقط آیفون 13 پرو مکس است که می تواند به چنین سرعتی دست پیدا کند. بعلاوه شارژر 20 واتی سریع اپل می تواند این گوشی را با سرعت بالایی شارژ کند.

پیش تر نیز تحلیلگر معروف محصولات اپل یعنی مینگ چی کو در گزارش خود به این موضوع اشاره نمود که غول فناوری آمریکایی سال جاری می خواهد از شارژر سریع 30 واتی نو مبتنی بر فناوری GaN رونمایی کند. طبق این گزارش، این شارژر ظاهر نوی خواهد داشت و کوچک تر از شارژر حال حاضر اپل خواهد بود. کوچک بودن این شارژر به این علت است که فناوری GaN بهینه تر از فناوری های ساخت دیگر است.

اینکه چه زمانی اپل این شارژر 35 واتی را در اختیار کاربران قرار می دهد، هنوز معین نشده است. اما این احتمال وجود دارد که پاییز سال جاری و هنگام رونمایی از سری آیفون های 14 شاهد معرفی این آداپتور نو باشیم.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2018

به "تصاویر شارژر 35 واتی USB، C اپل لو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر شارژر 35 واتی USB، C اپل لو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید