تور ارزان هلند: جاهای دیدنی هلند؛ 23 جاذبه گردشگری سرزمین گل لاله

به گزارش تور کیش، 1. گذرگاه های آبی آمستردام

آمستردام مثل ونیز و سایر شهرهای روی آب دارای گذرگاه های آبی است. این کانال ها جلوه قشنگی به شهر بخشیده اند و بخصوص برای گردشگران خیلی جالب اند.

تور ارزان هلند: جاهای دیدنی هلند؛ 23 جاذبه گردشگری سرزمین گل لاله

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

می توانید با یکی از قایق های گردشگری یا تاکسی های آبیِ حاشیه کانال ها همراه شوید تا آمستردام را از میان آب نشان تان بدهند. اگر هم علاقه ای به قایق سواری ندارید، همین که در حاشیه کانال ها قدم بزنید، خودش لذتی فراموش نشدنی را برای تان رقم خواهد زد.

2. زانس اسخانس

اگر می خواهید در زمان سفر کنید و هلند قرن هفدهم و هجدهم را ببینید، باید به زانس اِسخانس (Zaanse Schans) بروید. زانس اِسخانس در 15 کیلومتری شمال آمستردام قرار گرفته است و سبک روستاهای سنتی هلند را در قالب موزه ای روباز نشان تان می دهد. می توانید در اینجا گردش کنید و ببینید که پیشه وران قدیمی همانند کشتی سازها و مفرغ سازها چگونه کار می کردند. ردیف خانه های نماسبز نیز جلوه این منطقه را تماشای تر نموده اند. از دیگر تماشای های زانس اِسخانس می توان به آسیاب های بادی اشاره نمود. در گذشته 600 آسیاب بادی در این منطقه وجود داشتند که اکنون فقط پنج تایشان به جای مانده و بازدید از آنها برای عموم آزاد است.

3. باغ اروپا

کوکِنهوف (Keukenhof) یا همان باغ اروپا یکی از بزرگترین باغ های گل در جهان و یکی از جاهای تماشای هلند است که در شهر لیسه (Lisse) قرار گرفته است. در این باغ زیبای 70 هکتاری تقریبا از هر رنگی، گلی برای تماشا و بوییدن هست. حتما این را هم می دانید که هلند به گل های لاله اش شهره است. در اینجا علاوه بر نمایشگاه های گل چند رستوران نیز برپا شده است که می توانید پس از گردش در میان گل ها برای صرف غذا مهمان شان شوید.

4. گروت کرک

گروت کِرک (Grote Kerk) واقع در شهر لاهه کلیسای نماآجری بزرگی به سبک گوتیک است که قدمت آن به قرن سیزدهم می رسد. بنای اولیه این کلیسا در سال 1539 فروریخت و سپس به شکل فعلی بازسازی شد. گروت کِرک محل رویدادهای تاریخی مهمی بوده است و بسیاری از اعضای خاندان سلطنتی هلند ازجمله پادشاه ویلهلم - الکساندر در اینجا غسل تعمید داده شدند. در ضمن برج ناقوس این کلیسا بلندترین برج ناقوس هلند است و قطعا به تماشاش می ارزد.

5. موزه ملی

موزه ملی هلند (Rijksmuseum) واقع در آمستردام یکی از جاذبه های گردشگری هلند است که شامل مجموعه ارزشمندی از آثار هنری و عتیقه جات است. در این موزه حدود 7 میلیون شی ء قیمتی و بیش از 5000 نقاشی وجود دارد که مجموعا در 250 سالن چیده شده اند. این موزه شامل یک کتابخانه 35 هزار کتابی نیز هست. بیشتر قسمت های این موزه به نمایش دست سازه های قدیمی و مجسمه های قرون وسطایی اختصاص دارند، اما تعداد آثار هنری مدرن نیز کم نیست. اگر می خواهید حسابی از این موزه حظ ببرید، حداقل باید یک روز کامل برایش وقت بگذارید.

6. پارک ملی هوخه فیلووه

هلند کشوری کوچک اما سرشار از زیبایی های طبیعی است. ازجمله این زیبایی های طبیعی می توان به پارک ملی هوخه فیلووه (Hoge Veluwe National Park) اشاره نمود که یکی از تماشای های هلند است و بین شهرهای آپِلدورن و آرنهِم و در زمینی به مساحت 13٬800 هکتار قرار گرفته است. این پارک از چشم اندازهای متنوعی همانند جنگل و چمنزار و در قسمت هایی نیز از تپه های شنی تشکیل شده است و حیواناتی از قبیل گوزن و طیف وسیعی از پرندگان در آن زندگی می نمایند.

7. موزه آنه فرانک

موزه آنه فرانک (Anne Frank Museum) یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری آمستردام است که در گذشته محل زندگی آنه فرانک بود. آنه از قربانیان هولوکاست است و در زمان جنگ جهانی دوم به خاطر فرار از دست نازی ها مخفیانه در این ساختمان زندگی می کرد. او دو ماه پیش از انتها جنگ بر اثر ابتلا به تیفوس جان باخت و پس از مرگ با پیداشدن دفترچه خاطرات و چاپ دست نوشته هایش به معروفیت رسید. پس اگر به آمستردام سفر کردید، حتما سری هم به مخفی گاه آنه و خانواده اش بزنید و از نزدیک با این ماجرا آشنا شوید.

8. دهکده مارکن

دهکده مارکِن (Marken village) جای خیلی بزرگی نیست، اما به خاطر قرارگیری در کنار دریاچه زیبای آیسِل طبیعت چشم نوازی دارد و یکی از جاهای تماشای هلند به شمار می رود. هرساله گردشگران زیادی به مارکِن می آیند تا در پس زمینه کلبه های چوبی رنگ شده و قایق های ماهی گیری بومی ها عکس بیندازند. تابستان ها اینجا میزبان فستیوال های رنگارنگی است که می توانید در خلال برگزاری شان با صنایع دستی هلندی ها ازجمله نحوه ساخت کفش های چوبی آشنا شوید.

9. افتلینگ

اِفتِلینگ (Efteling) بزرگ ترین پارک تفریحی هلند است که در دهکده کاتس هئوفل (Kaatsheuvel) قرار گرفته است. این پارک از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که هرکدام شان به بازنمایی یکی از افسانه های قدیمی اختصاص دارند. بعلاوه اِفتِلینگ یکی از قدیمی ترین تِم پارک های جهان است که در سال 1952 افتتاح شد و از آن موقع همیشه محبوب گردشگران بوده است. وسایل بازی متنوعی در این پارک مهیا هستند که قطعا می توانند سرگرم نماینده باشند. ازجمله قسمت های مجذوب کننده اِفتِلینگ می توان به راوِلِین اشاره نمود. در راوِلِین می توانید شاهد جهانیی سحرانگیز باشید که ماجرای 5 خواهروبرادری را که با هیولایی شیطانی مبارزه کردند و شکستش دادند روایت می نماید.

10. مادورودام

اگر وقت کافی ندارید و می خواهید کل هلند را یک جا ببینید، پس به مادورودام (Madurodam) در لاهه بروید. مادورودام درواقع نمونه مینیاتوری هلند است که مهم ترین نقاط گردشگری آن را در مقیاسی کوچک نشان تان می دهد. این نمونه مینیاتوری سازه هایی همانند راه آهن و فرودگاه را نیز شامل می گردد و تزئینات ظریفش حیرت انگیزند.

11. آسیاب های بادی کیندردیک

کیندِردِیک (Kinderdijk) دهکده خوش چشم انداز ای در حاشیه رودخانه نورد است که یکی از جاهای تماشای هلند محسوب می گردد و بین شهرهای روتِردام و دوردرِخت قرار گرفته است. آسیاب های بادی قرن هجدهمی مهم ترین جاذبه گردشگری کیندِردِیک هستند که در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده اند. 19 آسیاب بادی در اینجا وجود دارد که بین سال های 1722 تا 1761 ساخته شده اند و بزرگ ترین مجموعه آسیاب های بادی قدیمی در هلند محسوب می شوند. در ضمن در زمان های مشخصی از سال پره های این آسیاب ها به حرکت درمی آیند که خصوصا در آن اوقات جلوه ای بسیار باشکوه پیدا می نمایند.

12. موزه ون گوک یکی از جاهای تماشای هلند

موزه ون گوک واقع در آمستردام همان طور که از نامش پیداست، به آثار هنری ون گوک اختصاص دارد. این موزه بعلاوه در ردیف بهترین موزه های هنری جهان دسته بندی می گردد و سالانه تقریبا 1/5 میلیون بازدیدنماینده دارد. شما هم اگر اهل نقاشی باشید، قطعا ساعات خوشی در این موزه خواهید داشت. در اینجا می توانید از 200 تابلوی نقاشی و 500 طراحی ون گوک و تعداد زیادی از نامه های او تماشا کنید.

13. ماریتشوئیس

ماریتشوئیس (Mauritshuis) واقع در لاهه یکی از جاهای تماشای هلند و یکی از بهترین گالری های هنری هلند است و مجموعه ای غنی از نقاشی های هلندی را شامل می گردد. خود ساختمان این گالری نیز یک اثر هنری است که قدمت آن به قرن هفدهم می رسد و بین دریاچه هوفوِیوِر و ساختمان های مجلس قرار گرفته است. این گالری دربردارنده حدود 800 اثر هنری است و ازلحاظ تعداد آثار هنری موزه نسبتا کوچکی محسوب می گردد، اما می توانید در همین تعداد کم شاهد بعضی از معروف ترین آثار هنری جهان باشید. ازجمله آثار شاخص این گالری می توان به تابلوی مشهور دختری با گوشواره مرواوید اثر یوهانس فِرمیر اشاره نمود.

14. والکنبرگ

اگر به تاریخ علاقه مندید، پس حتما در سفر به هلند سری به والکِنبِرگ (Valkenburg) واقع در دره زیبای خِئول بزنید. در این شهر تاریخی می توانید قلعه ای قرن دوازدهمی را ببینید که تنها قلعه ای در هلند است که بالای تپه قرار گرفته است. این قلعه ی باستانی بر فراز منطقه ای صخره ای موسوم به دوئینگِلراتس ساخته شده است. می توانید در همان حوالی از کلیسای سِنت نیکولاس کِرک نیز تماشا کنید و نمونه ای از باسیلیکاهای قرن چهاردهم را ببینید. در والکِنبِرگ علاوه بر بر ویرانه های باستانی بعلاوه می توانید از اِسپاها و غارهای معروف تماشا کنید. بازار کریسمسی والکِنبِرگ هم که در فاصله نوامبر تا دسامبر در محل غارهای مخملی برپا می گردد بسیار تماشای است.

15. باغ وحش سلطنتی آرتیس

باغ وحش سلطنتی آرتیس (Artis Royal Zoo) قدیمی ترین باغ وحش هلند است که در سال 1838 افتتاح شد. این باغ وحش قدیمی بیش از 35 هکتار وسعت دارد و 900 گونه جانوری مختلف در آن زندگی می نمایند. قسمت آکواریومی این باغ وحش در سال 1882 ساخته شد و در آن از آبزیانی همانند کوسه، مارماهی و ماهی های استوایی رنگی نگه داری می گردد. ازجمله ویژگی های مجذوب کننده این باغ وحش می توان به دست فروشانی اشاره نمود که پنکیک های هلندی می فروشند.

16. ادام

با شنیدن نام اِدام حتما یاد پنیر اِدام می افتید که در جهان به شکل گِرد و پوست قرمزش معروف است. اما اِدام فقط نام پنیر نیست، بلکه این پنیر لذیذ در شهری به همین نام درست می گردد که خودْ شهری تماشای است. شهر اِدام روی آب قرار گرفته است و قدمت آن به قرن دوازدهم می رسد. در اِدام جاذبه های گردشگری مختلفی مرتبط با پنیر وجود دارند که ازجمله آنها می توان به بازار بزرگ پنیر و سالن وزن کشی پنیرها اشاره نمود. البته اگر در اینجا دیدید که پنیر اِدام شکل متفاوتی دارد و به جای پوست قرمز با پوست زرد به فروش می رسد تعجب نکنید.

17. سدهای زیلَند

زیلَند (Zeeland) غربی ترین و کم جمعیت ترین منطقه هلند است که روی آب قرار گرفته است و شامل چندین جزیره و خلیج کوچک است. بیشتر این منطقه پایین تر از سطح دریاست و به همین دلیل در اینجا برای مقابله با خطر سیل سدسازی نموده اند. مهم ترین پروژه سدسازی این منطقه دِلتا وُرکس نام دارد که تمامی آب های ورودی از ناحیه دریای شمال را کنترل می نماید. اگر هنوز به اهمیت دِلتا وُرکس پی نبرده اید، شاید برای تان جالب باشد که بدانید این مجموعه مهندسی یکی از عجایب هفتگانه جهانی مدرن است.

18. ریدرزال

در زبان هلندی به تالار شوالیه ها ریدِرزال (Ridderzaal) می گویند. این بنای تماشای که یکی از جاهای تماشای هلند است در لاهه قرار گرفته است و بخشی از یک مجموعه قرون وسطایی است. قدمت این تالار به قرن سیزدهم می رسد و به حیاط بزرگ سنگ فرشی راه دارد که ازجمله مراکز سیاسی امروز هلند است و رویدادهایی همانند مرنام گشایش مجلس هرساله در اینجا برگزار می شوند. می توانید همراه با تورهای گردشگری از تالار شوالیه ها تماشا کنید و یکی از مهم ترین بناهای تاریخ هلند را از نزدیک ببینید.

19. فولندام

شهر فولِندام (Volendam) واقع در شمال هلند دهکده ماهیگیری کوچکی با انبوهی از جاذبه های اصیل هلندی است. اگر به فولِندام بیایید، بعید است کلبه های چوبی و چشم اندازهای طبیعیِ اینجا هرگز از خاطرتان بروند. فولِندام به قدری زیباست که موضوع نقاشی آثار هنرمندان بزرگی همانند رِنوآر و پیکاسو بوده است. در فولِندام یک اسکله خوش چشم انداز نیز وجود دارد که پشتش خانه های ماهیگیران صف بسته اند.

20. موزه خانه قایقی

موزه خانه قایقی (Houseboat Museum) عجیب وغریب ترین موزه آمستردام است که روی آب و در یکی از زیباترین کانال های شهر قرار گرفته است. این قایق را به نام هِندریکا ماریا می شناسند و می توانید با اقامت در آن با نحوه زندگی در خانه های شناور آشنا شوید. بعلاوه می توانید ببینید که زندگی روی چنین قایق هایی از گذشته تابه امروز چه تغییراتی نموده است و کانال ها در گذشته چه شکلی بودند.

21. بندر قدیمی

بندر قدیمی (Oude Haven) واقع در روتِردام قدیمی ترین بندر هلند و یکی از جاهای تماشای هلند است که در سال 1350 شروع به کار کرد. در اینجا علاوه بر دسترسی به غذاخوری ها و کافه های بی نظیر می توانید مجموعه ای از کشتی های قدیمی را ببینید که تاریخ دریانوردی روتِردام را روایت می نمایند. بعلاوه در این بندر سازه نمادین خانه سفید نیز پیداست که می گویند نخستین آسمان خراش اروپا بوده است.

22. دلفت

شهر خوش چشم انداز دِلفت (Delft) بین لاهه و روتِردام قرار گرفته است و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. ازجمله تماشای ترین نقاط این شهر می توان به تالار شهر و کلیسای نو اشاره نمود. اگر از کلیسای نو بازدید کردید، می توانید از برج بلند کلیسا بالا بروید و نمای 360 درجه روتِردام و لاهه را از بالا ببینید. در ضمن شاهزاده ویلیام اورِنج نیز در همین کلیسا دفن است. ازجمله سایر جاذبه های تاریخی دِلفت می توان به موزه تکنولوژی و بازار سنتی شهر اشاره نمود. لازم به ذکر است که این بازار به صورت هفتگی در روزهای پنج شنبه برقرار می گردد.

23. قلعه دِ هار

قلعه دِ هار (Kasteel De Haar) بزرگ ترین سازه دفاعی هلند است که نزدیک شهر اوترِخت قرار گرفته است. بنای این قلعه تماشای در میان پارکی به مساحت 250 هکتار ساخته شده است و قدمت بنای اولیه آن به قرن چهاردهم می رسد. اما بنای بازسازی شده ای که اکنون در اینجا به چشم می خورد مربوط به سال 1892 است. در این قلعه تاریخی می توانید از مجموعه ای غنی از آثار نقاشی، منسوجات، مبلمان و عتیقه جات تماشا کنید.

منبع:چطـور

منبع: دیجیاتور
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2070

به "تور ارزان هلند: جاهای دیدنی هلند؛ 23 جاذبه گردشگری سرزمین گل لاله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هلند: جاهای دیدنی هلند؛ 23 جاذبه گردشگری سرزمین گل لاله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید