چند نمونه از منطقه ها دیدنی سیده آنتالیا

به گزارش تور کیش، اگر در پی تماشای ترکیبی از چشم اندازهای ساحلی و اماکن تاریخی هستید، شهر تفریحی سیده یکی از برترین مکان ها برای خرید آنلاین بلیط هواپیما است. شاید از همان اول از غوطه ور شدن در نور خورشید بر روی شن سرمست شوید. در عین حال دوستداران فرهنگ و تاریخ نیز می توانند از تماشای ویرانه های یونانی - رومی که جاذبه های اصلی گردشگری اصلی هستند، لذت ببرند. بااین حال، بیش از هر چیز دیگری، سیده مکانی برای استراحت و لذت بردن از آفتاب است. با ما همراه باشید تا جاهای دیدنی این مکان فراموش نشدنی را به شما معرفی کنیم.

چند نمونه از منطقه ها دیدنی سیده آنتالیا

معرفی سیده آنتالیا

سیده یکی از محبوب ترین اقامتگاه های توریستی آنتالیا است. سیده که به شهر ماناوگات متصل است، هر ساله میزبان هزاران توریست داخلی و خارجی در تعطیلات است. عاملی که سیده را بسیار ارزشمند می نماید، شهر باستانی ساید است که دارای هزاران سال سابقه در شبه جزیره است.

در هر مرحله از بازدید از سیده، خرابه های باستانی، تحسین شما را برمی انگیزد. دیدنی این جاذبه ها مانند پلی است بین گذشته و حال. این به مقدار کافی باشکوه است که به طور عمیق در ذهنتان قرار می گیرد و قلب هایتان را تسخیر می نماید.

معبد آتنا به زیبایی در بندر نهاده شده است، با ستون های ایستاده که رو به دریا هستند. اگر به بالاترین ردیف صندلی های تئاتر وسیع رومی در انتهای دیگر شهر بروید، منظره ای باشکوه از کوه های توروس را خواهید دید. سواحل شهر نیز در ماه های تابستان شلوغ می شوند. اگر می خواهید از گرمای آفتاب پرمهر و لذت بخش بهره ببرید، حتماً سیده را به یاد داشته باشید. حالا بیایید معروف ترین جاهای دیدنی سیده را با هم آنالیز کنیم.

تئاتر بزرگ ساید

بلیط هواپیما آنتالیا را بگیرید، به سیده بیایید و از تئاتر بزرگ ساید دیدن کنید. تئاتر بزرگ ساید بزرگ ترین سالن در پامفیلیای باستان بود و می توانست 15000 دیدنگر را در 49 ردیف صندلی خود جای دهد. اگرچه تعدادی از طاق های تکیه گاه آن فرو ریخته اند و بخشی از سالن خراب شده است، اما این تئاتر هنوز هم نمونه ای مهمی از مهارت معماری رومی است. آنالیز دقیق دیوارهای صحنه تئاتر را از دست ندهید، جایی که نقش برجسته ها به خوبی حفظ شده اند. درست در پشت تئاتر، ویرانه های دیدنیی از آگورا (بازار دوران روم) که در ابتدا با ستون های مغازه ها احاطه شده بود، وجود دارد. در کنار آگورا، بقایای معبد دایره ای Tyche وجود دارد که تقدیم به الهه ثروت در روم باستان شده بود.

معابد آپولو و آتنا

از هزار سال قبل از میلاد، اولین سکونتگاه ها در ساید ایجاد شد. بااین حال در قرن هفتم یا ششم قبل از میلاد که مهاجران یونانی این مکان را استعمار کردند و بندری در اینجا ساختند، شهر آغاز به رونق کرد. در دوران روم، این شهر به یک مرکز تجاری مهم تبدیل شد، اما زمانی که بندر در قرن هفتم آغاز به گل آلود شدن کرد، شهر در نهایت متروک شد. در نوک شبه جزیره سیده، بقایای دو معبد مهم از دوران روم در شهر باستانی وجود دارد که به آن ها معابد آتنا و آپولو می گویند. اگرچه آن ها تکمیل نشدند، اما مکانی دراماتیک هستند که با ورود به آن ها دریای مدیترانه را می توان به خوبی دیدن کرد. به ویژه در هنگام غروب آفتاب، زمانی که خرابه ها روشن می شوند و فضایی فوق العاده برای عکاسی ایجاد می نماید.

بندر ساید، با کافه های فراوانی که در خط ساحلی نزدیک ویرانه ها قرار دارند، مکانی عالی برای گردش در غروب آفتاب است.

ایست بیچ (ساحل شرقی)

این روزها سیده بیشتر به خاطر خورشید و شن هایش مشهور است تا تاریخ باستانی اش. در طول ماه های تابستانی آسمان در اینجا آبی و بی انتهاست. مسافران به شهر هجوم می آورند تا روی شن هایی که سواحل اطراف را پوشانده اند، راه بروند و استراحت نمایند. بااین حال، نزدیک ترین و محبوب ترین نوار ساحلی شنی درست در شهر واقع شده است. ایست بیچ مکانی پرهیاهو است که مملو از صندلی های ساحلی، رستوران ها و کافه ها است. این ساحل همه چیزهایی را که برای یک روز کامل آفتاب گرفتن، استراحت و برنزه کردن نیاز دارید، ارائه می دهد.

آبشارهای ماناوگات

اگر می خواهید در تور ترکیه، دور از ساحل پیک نیک برپا کنید، آبشارهای ماناوگات، در 13 کیلومتری شمال شرقی ساید یا سیده را نباید فراموش کنید. آبشارها بر روی رودخانه ماناوگات نهاده شده اند که از رشته کوه سیتان از کوه های توروس سرچشمه می گیرد. این منطقه که در میان باغی پر منظره واقع شده است، در آخر هفته های آفتابی هم در میان خانواده های محلی و هم توریستان بسیار محبوب است. اگر ترجیح می دهید این مکان خلوت تر باشد، سعی کنید روزهای وسط هفته را برای بازدید انتخاب کنید. می توانید تا نزدیک آبشار پیاده روی کنید تا از نمای نزدیک از این آبشارها دیدن کنید. صدای آب های خروشان آبشار، یک موسیقی متن دل نشین برای نمایش بازدید از این مکان ایجاد می نماید.

رودخانه کوپرولو دره

در هفت کیلومتری شرق آسپندوس و در حدود 70 کیلومتری شمال غربی سیده، یک پل طولانی از دوره سلجوقیان وجود دارد. این پل بر روی رودخانه کوپرو ساخته شده است. در شمال، پشت روستای آلابالیک که رودخانه باریک می گردد، پارک ملی کوهستانی و چشمگیر کوپرولو کانیون نمایان می گردد. این برترین نقطه در منطقه برای ورزش های رفتینگ در رودخانه است. تورهای رفتینگ نیم روزه در سیده و آنتالیا در اینجا برگزار می گردد. اگر علاقه ای به خیس شدن ندارید، می توانید در منطقه پارک ملی پیاده روی کنید. بعلاوه اگر فقط می خواهید منظره ها چشمگیر دره را دیدن کنید، کافه هایی در کنار رودخانه پراکنده هستند که می توانید در آن ها استراحت کنید و از منظره ها لذت ببرید.

ویرانه های سلگه

وقتی در منطقه پارک ملی کوپرولو کانیون هستید، دیدنی خرابه های سلگه را از دست ندهید. این مکان در ارتفاعات کوه های توروس در 74 کیلومتری شمال غربی ساید، واقع شده است و در روستای آلتینکایا کویو واقع شده است. گفته می گردد که این شهر به وسیله فرمانده نابینای جنگ تروا با بقیه ارتش خود از تروا تأسیس شد. تا دوره رومی، این شهرک تنها به خاطر موقعیت دورافتاده اش از شهر، حکم محافظ در برابر سلطه دشمن خارجی را داشت. اما تجارت در آن به لطف روابط خوب با شهرهای ساحلی پامفیلیا رونق داشت.

ویرانه های وسیع حاوی بقایای جالب بسیاری است و علاقه مندان به تاریخ می توانند به راحتی تمام روز را در اینجا سپری نمایند. برای کسانی که زمان کمتری دارند، مهم ترین جاذبه ای که نباید از دست داد، تئاتر رومی با 10000 صندلی و ورزشگاه مجاور آن است.

در جنوب غربی آن، بقایای معبد زئوس و معبد آرتمیس وجود دارد، درحالی که در شرق به طور پراکنده ای ویرانه های آگورا واقع شده است.

موزه سیده

موزه ساید یا سیده ممکن است کوچک باشد، اما مجموعه ای را ارائه می دهد که به خوبی سازماندهی شده است. در تور مسافرتی آنتالیا، این موزه واقعاً ارزش دیدن و گذران وقت را دارد.

این موزه در ساختمان حمام شهر واقع شده است که در قرن دوم ساخته شد و در قرن پنجم به شدت مورد بازسازی نهاده شد. ساختمان موزه درست روبروی جاده از ورودی اصلی به سایت تئاتر رومی ساید واقع شده است.

برای مشاهده نمایشگاه های مجسمه ها، تابوت ها و سنگ های حکاکی شده با جزئیات دقیق به اینجا بیایید. همگی آن ها در سایت های حفاری داخل و اطراف سیده یافت شده اند. پس از گشت و گذار در میان خرابه های آگورا و سر زدن به تئاتر بزرگ سیده، این موزه یک توقفگاه خوب برای استراحت است.

منطقه آگورا ایالتی

این مکان را نباید با منطقه آگورا سیده که در مجاورت تئاتر رومی است، اشتباه گرفت. این مجموعه باشکوه در جاده ساحل شرقی ساید به عنوان آگورای ایالتی شناخته می گردد. در ضلع شرقی آن، یک ساختمان دو طبقه نهاده شده است که انگار به عنوان کتابخانه مورد استفاده قرار می گرفته است. در طاقچه های روی ستون ها، هنوز می توانید پیکره نمسیس، الهه سرنوشت را ببینید. اگر از آگورا به راهتان ادامه دهید و به سمت دیوارهای شرقی شهر قدیمی بروید، به ویرانه های بزرگ کاخ اسقف بیزانسی خواهید رسید. قدمت این بناها که تقریباً جزو نخستین بناهای مسیحی هستند، بین قرن پنجم تا دهم میلادی است.

ویرانه های سلوکیه

بقایای زیبای شهر سلوکیه (بعلاوه به عنوان سلوکیا نیز شناخته می گردد) بخشی از پامفیلیای باستانی بود.

این بقایا در یک کیلومتری روستای Bucak Seyler، در حدود 15 کیلومتری شمال سیده واقع شده اند. این خرابه های دیدنی در داخل یک جنگل کاج محصور شده اند. تصاویر کاج های جنگل، فضایی مجذوب کننده و پرابهام به این سایت توریستی می بخشد.

اطلاعات کمی از تاریخ این شهر وجود دارد و باستان شناسان هنوز درباره هویت دقیق آن اطمینان ندارند. بعضی معتقدند که این شهر اصلاً سلوکیه نیست، بلکه شهر لیربا است.

جاهای دیدنی سیده آنتالیا

غارهای هیجان انگیز Düdencik

در حدود 18 کیلومتری جنوب شرقی ساید، در نزدیکی شهر کوچک Cevizli، علاقه مندان به تورهای ماجراجویی می توانند یکی از عمیق ترین شبکه های غار ترکیه را کشف نمایند. غارهای Düdencik در اینجا در عمق 330 متری زمین هستند. یکی از رودخانه های زیرزمینی در داخل غار به شکل چشمه کارست در نزدیکی Pamukluk Köprüsü پدیدار می گردد. برای علاقه مندان به دیدنی غارها، مجموعه غار دیگری کمی دورتر در جنوب شرقی واقع شده است. مجموعه غار دودنسویو (Düdensuyu) در کنار روستای آکسکی واقع شده است. از تعدادی از دریاچه های زیرزمینی اینجا می توان به همراه راهنمای محلی بازدید کرد.

محل اقامت در ساید برای گشت و گذار

هنگامی که بلیط هواپیما خارجی را به مقصد آنتالیا تهیه کردید و به بازدید از شهر سیده رفتید، به محل مناسبی برای اقامت نیاز خواهید داشت. از آنجایی که جاهای دیدنی سیده بسیار متنوع است و ارزش دیدن را دارند، شاید بخواهید برای یک یا دو روز در این مکان اقامت داشته باشید. بنابراین ما بعضی از هتل های لوکس و میان رده این منطقه را به شما معرفی خواهیم کرد:

هتل باروز اکاندوز اند سنت (Barut Acanthus & Cennet): این مکان هتل پنج ستاره مجللی با ساحل خصوصی است. هتل باروز اکاندوز دارای استخرهای بزرگ برای شنا و اسپای درجه یک برای ماساژدرمانی است که مانند استراحتگاه ها برای مسافران لذت فراوانی را ایجاد می نماید. بعلاوه در این محل یک باشگاه ورزشی، رستوران و صبحانه مجلل نیز موجود است.

هتل تی یو آی بلو باروت آندیز (Tui Blue Barat Andiz): این اقامتگاه یکی دیگر از استراحتگاه های پنج ستاره ساحلی است که همه چیز را برای آرامش و آفتاب گرفتن دارد. استخرهای بزرگ آن مخصوص همه اعضای خانواده است. بعلاوه در این مکان اسپا و باشگاه ورزشی نیز وجود دارد. در اینجا نیز صبحانه سرو می گردد. رستوران های هتل آن قدر باکیفیت و مجهز هستند که برای ناهار و شام مجبور نیستید راه دور بروید.

اگر در کنار اقامت در پی سرگرمی و سرگرمی نیز هستید، Barut Arum یک گزینه محبوب است که در کنار ساحل با خانواده خود بیشترین لذت را از تعطیلات ببرید. این سرگرمی ها شامل کلوپ های سرگرمیات شبانه و کلوپ های مخصوص بچه ها می گردد. استخرهای پوشیده از نخل برای استراحت عالی هستند. اگر می خواهید به روش سنتی اسکراب کنید، اسپا دارای حمام ترکی است.

هتل آئورا بوتیک (Aura Boutique): برای اینکه در شهر سیده اقامتی مالی تر داشته باشید، می توانید اقدام به رزرو هتل Aura Boutique کنید. این هتل درست در قلب شهر ساید واقع شده است. استقبال کارکنان هتل بسیار محبت آمیز و واقعی است. تراس روی پشت بام آن با منظرهی از معبد آپولو، هر بیننده ای را به خود جذب می نماید. از اینجا به راحتی می توان به تمام بناهای تاریخی سیده رفت. پس صبحانه خود را در این هتل میل کنید و به سراغ جاهای دیدنی سیده بروید.

استراحتگاه سان کانکت (SunConnect): این اقامتگاه به خاطر کارکنان مهربان و آموزش دیده، اتاق ها و امکانات بی نظیرش شناخته می گردد. این استراحتگاه، برای اقامت خانوادگی یک انتخاب مناسب است. در اینجا بچه ها می توانند فعالیت های زیادی انجام دهند و سوئیت های خانوادگی نیز برای راحتی خانواده ها در دسترس هستند. امکانات این اقامتگاه شامل یک آبگرم عالی، یک رستوران و یک استخر بزرگ است.

منبع: گردشبان
انتشار: 30 خرداد 1402 بروزرسانی: 30 خرداد 1402 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2220

به "چند نمونه از منطقه ها دیدنی سیده آنتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند نمونه از منطقه ها دیدنی سیده آنتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید