جایزه ملی کتاب کودک راه اندازی خواهد شد

به گزارش تور کیش، علی رمضانی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در قم، با اشاره به علاقه مردم به حوزه ادبیات کودک و نوجوان، گفت: موضوع ادبیات کودک و نوجوان از موضوعاتی است که در کشور مورد استقبال خانواده و مردم قرار می گیرد و معمولاً جز اولین رده های پر تولید و پرفروش قرار گرفته است. مثلاً در نمایشگاه تهران رده کودک و نوجوان اولین رده پرفروش و پرطرفدار از طریق مردم بود از این رو این حوزه به خاطر استقبال و اقبال مردمی در درجه اول است.

جایزه ملی کتاب کودک راه اندازی خواهد شد

وی با اشاره به نخستین دوره آموزش شعر و داستان کودک و نوجوان در مجتمع فرهنگی - آموزشی یاوران مهدی(ع) قم، اضافه نمود: ما به یک نسل نو از نویسنده کودک و نوجوان نیاز داریم که در این حوزه پرورش پیدا کنند. امیدوارم با برگزاری این دوره ها و نقش آفرینی دستگاه های مسئولی که در این حوزه کار می کنند پرورش نویسنده های چیره دست و متعهد رقم بخورد.

رمضانی شرح داد: به نظر ما یک انقطاع نسلی در نویسنده های کودک و نوجوان اتفاق افتاده است. ما بزرگانی در کشور داریم که سال ها کار کردند اما نسل جوان کمتر سراغ این حوزه رفته اند. از این رو حجم زیادی از آثار منتشر شده آثار ترجمه ای هستند. ضرورت دارد با توجه به استقبال مردم نسبت به حوزه تولید در این زمینه توجه ویژه داشته باشیم و راه اولیه آن تربیت نویسنده است.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران عنوان کرد: مجموعه خانه کتاب و ادبیات ایران دفتری با عنوان دفتر کودک و نوجوان تاسیس کرده و این همایش از اولین برنامه های آن دفتر است. همین طور برای تقویت ادبیات کودک و نوجوان جایزه ملی کتاب کودک انشاالله راه اندازی خواهد شد.

وی یادآور شد: برگزاری دوره های عمومی و تخصصی و وجود پایگاه های نقد شعر و داستان به ویژه بخش های ویژه کودک و نوجوان همه با هم یک زنجیره ای از آموزش عمومی و تخصصی را فراهم کرده است که می تواند به رشد این جریان کمک کند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 22 تیر 1402 بروزرسانی: 22 تیر 1402 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2229

به "جایزه ملی کتاب کودک راه اندازی خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه ملی کتاب کودک راه اندازی خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید