حمله زاکربرگ به اپل ، واتس اپ ما خیلی بهتر از پیامرسان شماست!

به گزارش تور کیش، به عنوان دو غول فناوری در جهان، تعجبی ندارد که اپل و متا رقابت مداومی برای مدتی طولانی داشته اند، اما به نظر می رسد که تنش بین شرکت ها در بالاترین حد خود قرار گرفته است.

حمله زاکربرگ به اپل ، واتس اپ ما خیلی بهتر از پیامرسان شماست!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دیلی میل، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، حمله نوی را به اپل کرده است. او که شرکتش صاحب فیسبوک، اینستاگرام و واتس اپ است، عکسی از آخرین کمپین تبلیغاتی واتس اپ در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و مدعی شد که واتس اپ به مراتب خصوصی تر و امن تر از آی مسیج (iMessage) است.

او نوشت: واتس اپ بسیار خصوصی تر و امن تر از iMessage است، با رمزگذاری سرتاسری که هم در آیفون و هم در اندروید، از جمله چت های گروهی کار می کند. با واتس اپ می توانید تمام چت های نو را طوری تنظیم کنید که با ضربه زدن یک دکمه ناپدید شوند و سال گذشته ما پشتیبان های رمزگذاری شده سرتاسر را نیز معرفی کردیم. همه اینها را iMessage هنوز ندارد.

رمزگذاری سرانجام به سرانجام روشی برای برقراری ارتباط امن است که تضمین می کند فقط شما و شخصی که با او در ارتباط هستید می توانید آنچه را که ارسال می شود بخوانید یا گوش دهید و هیچ کس در این بین نیست.

این روش در سال 2016 برای چت در واتس اپ پیاده سازی و سال گذشته نیز برای پشتیبان گیری اضافه شد. در حالی که برنامه iMessage اپل نیز از رمزگذاری سرتاسر استفاده می کند، اما یک هشدار مهم وجود دارد. اگر پشتیبان گیری iCloud را در دستگاه خود فعال کرده اید، کلید رمزگشایی پیام های شما در نسخه پشتیبان ذخیره شده در سرورهای اپل موجود است.

این بدان معناست که اگر اپل بخواهد می تواند نسخه پشتیبان شما را بخواند، کلید شما را دریافت کند و از آن برای رمزگشایی پیام های شما استفاده کند.

پست زاکربرگ احتمالا ترفندی برای منحرف کردن توجه از اخبار این هفته محسوب می شود که متاورس شرکت متا در تلاش برای رسیدن به اهداف خود است.

بیشتر بخوانید:

  • ناامیدی کاربران از رویای متاورس متا | شرکت زاکربرگ همچنان وعده می دهد

به طور کلی تیم کوک مدیرعامل اپل دیدگاه خوبی نسیت به متاورس و هدست های VR ندارد و این را می توان یکی از اصلی ترین اختلافات بین او و زاکربرگ دانست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 مهر 1401 بروزرسانی: 27 مهر 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2115

به "حمله زاکربرگ به اپل ، واتس اپ ما خیلی بهتر از پیامرسان شماست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله زاکربرگ به اپل ، واتس اپ ما خیلی بهتر از پیامرسان شماست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید