چند راه آسان برای انتخاب متن در گوشی و دسکتاپ

به گزارش تور کیش، در این مطلب به راهکار هایی سریع و ساده برای انتخاب متن در گوشی و کامپیوتر پرداخته شده است.

چند راه آسان برای انتخاب متن در گوشی و دسکتاپ

انتخاب متن روی صفحه گوشی همراه و رایانه کاری است که به احتمال زیاد باید چندین بار در طول روز انجام دهید. از چسباندن آدرس در مکالمه چت تا کپی کردن نقل قول از یک صفحه وب، توانایی انتخاب دقیق کلمات یک مهارت ضروری در عصر دیجیتال است.

اما به احتمال زیاد چندین دهه است که این کار را به همین روش انجام می دهید:

کلیک یا ضربه زدن و کشیدن با ماوس یا انگشت خود.

در تلفن همراه و دسکتاپ، میانبر های مفیدی وجود دارند که می توانید از آن ها برای انتخاب سریع تر و دقیقتر متن استفاده کنید.

انتخاب متن در اندروید و iOS

وقتی صحبت از انتخاب متن به میان می آید، متوجه تغییراتی در گوشی های هوشمند خواهید شد؛ زیرا سیستم عامل های مختلف ممکن است به توسعه دهندگان برنامه اجازه ندهند که ویژگی های انتخاب متن را به یک روش فعال کنند، اما این تکنیک ها باید در رایج ترین برنامه ها، مانند مرورگر های وب، ویرایشگر های اسناد و برنامه های یادداشت برداری هموار کار کنند.

در اندروید، دو بار ضربه زدن یا فشار طولانی روی یک کلمه، آن را به طور کامل انتخاب می کند، اما اگر می خواهید کلمات بیشتری را در دو طرف مورد اول انتخاب کنید، انگشت خود را پایین نگه داشته و آن را در اطراف صفحه بکشید. همچنین می توانید روی دستگیره های آبی رنگی که در لبه متن انتخابی ظاهر می شوند ضربه بزنید و بکشید تا متن یا کلمه انتخابی به متن کلی توسعه یابد.

زمانی که متن را انتخاب می کنید، یک منوی پاپ آپ بالای آن ظاهر می شود. انتخاب همه را از این منو انتخاب کنید (ممکن است ابتدا لازم باشد روی سه نقطه ضربه بزنید) تا تمام متن موجود در یک منطقه خاص برجسته شود. این ممکن است شامل تمام متن در یک پیام چت، یک فیلد در یک فرم وب یا یک سند کامل باشد. این منوی پاپ آپ به شما امکان دسترسی به گزینه های Copy and Share را می دهد که می توانید از آن ها برای انتقال متن به جای دیگری استفاده کنید.

در iOS، رویکرد مشابه است:

می توانید روی کلمه ای ضربه بزنید و نگه دارید یا برای انتخاب کلمه دو بار ضربه بزنید. انگشت خود را رها کنید، دستگیره های آبی رنگ در دو طرف کلمه ظاهر می شوند. در صورت نیاز، دستگیره ها را به سمت بیرون بکشید تا انتخاب، کاراکتر به کاراکتر بیشتر شود.

برای انتخاب بلوک های بزرگ متن، روی یک کلمه ضربه بزنید و نگه دارید، سپس انگشت خود را پایین نگه دارید. اگر انگشت خود را به اطراف حرکت دهید، انتخاب کلمه به کلمه توسعه می یابد. بنابراین می توانید به سرعت کل جملات یا پاراگراف ها را انتخاب کنید. هنگامی که انگشت خود را از روی صفحه رها می کنید، دستگیره های آبی رنگ ظاهر می شوند.

یک تفاوت با اندروید این است که می توانید با یک انگشت سه بار ضربه بزنید تا کل پاراگراف را انتخاب کنید. با انتخاب متن، یک منوی پاپ آپ در بالای آن ظاهر می شود که به شما گزینه هایی را می دهد تا گزینه های Select all (همه متن را در یک صفحه یا بخش خاصی از یک برنامه برجسته کنید) و متن را در کلیپ بورد آیفون کپی کرده تا بتوانید آن را در یک برنامه دیگر جای گذاری کنید.

انتخاب متن در ویندوز و macOS

با دسترسی به صفحه کلید و ماوس یا ترک پد، در انتخاب متن در مقایسه با گوشی هوشمند خود کمی انعطاف پذیری بیشتری خواهید داشت. البته می توانید به سادگی روی بخشی از متن کلیک کرده و بکشید، اما نکات انتخاب متن دیگری نیز وجود دارد که باید در مورد آن ها بدانید.

یکی از ترفند هایی که هم در ویندوز و هم در macOS کار می کند، دو بار کلیک کردن برای انتخاب سریع یک کلمه است، اگر دکمه ماوس یا صفحه لمسی را فشار داده باشید، می توانید انتخاب یک کلمه را هر بار در هر جهت توسعه دهید. برای پاراگراف ها، آن را به سه کلیک تغییر دهید. مانند کلمات، می توانید انتخاب را روی یک پاراگراف بگذارید یا مکان نما را به اطراف بکشید تا پاراگراف های اضافی را انتخاب کنید.

در رایانه شما، هیچ منوی پاپ آپی مانند تلفن همراه وجود ندارد؛ اما میانبر های صفحه کلید وجود دارند. برای مثال، Ctrl+A در ویندوز و Cmd+A در macOS تمام متن یک سند یا صفحه وب را انتخاب می کند. با انتخاب متن، Ctrl+C در ویندوز و Cmd+C در Mac متن را در کلیپ بورد کپی می کند.

می توانید روی قسمت انتخاب شده از متن کلیک راست کنید تا یک منوی حساس به متن ظاهر شود. بسته به برنامه ای که در حال حاضر از آن استفاده می کنید، گزینه های موجود در این منو فرق دارد، اما باید هم Copy و هم Cut را پیدا کنید. همچنین ممکن است گزینه هایی برای حذف متن و اشتراک گذاری آن در جای دیگری مشاهده کنید.

اگر با میانبر های صفحه کلید برای انتخاب متن راحت تر هستید، گزینه های جایگزین زیادی دارید. در ویندوز و macOS، Shift+Left Arrow و Shift+Right Arrow هر بار متن را به سمت چپ یا راست انتخاب می کنند. همچنین می توانید از Shift+Arrow و Shift+Down Arrow برای انتخاب کل خطوط متن در یک زمان استفاده کنید.

با این حال، یک هشدار:

مکان نما انتخاب به همان نقطه در خط مجاور خواهد پرید. بنابراین اگر می خواهید خطوط تمیز متن را انتخاب کنید، ممکن است کمی به هم ریخته شود. این یک دلیل خوب برای اصلاح انتخاب شماست. Ctrl (ویندوز) یا Option (macOS) را همزمان نگه دارید، به این ترتیب انتخاب یک کلمه را در یک زمان به جای یک کاراکتر توسعه می دهد.

می توانید از Shift+Home (ویندوز) یا Cmd+Shift+فلش چپ (macOS) برای انتخاب تمام متن های موجود در خط فعلی در سمت چپ و Shift+End (ویندوز) یا Cmd+Shift+Right Arrow برای انتخاب همه موارد استفاده کنید.

همچنین Ctrl+Shift+Home (Windows) یا Cmd+Shift+Up Arrow (macOS) برای انتخاب همه چیز بین موقعیت فعلی و بالای یک سند یا صفحه وب، و Ctrl+Shift+End (ویندوز) یا Cmd+Shift+ وجود دارند. این همان فلش رو به پایین (macOS) برای انتخاب همه چیز بین موقعیت فعلی و پایین یک سند یا صفحه وب است.

بیشتر بخوانید

منبع: popsci

خبرنگاران فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1401 بروزرسانی: 24 مهر 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2113

به "چند راه آسان برای انتخاب متن در گوشی و دسکتاپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند راه آسان برای انتخاب متن در گوشی و دسکتاپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید