خانه خلاق صنایع دستی در سنندج راه اندازی می شود

به گزارش تور کیش، معاون صنایعدستی کردستان گفت: در راستای اجرای طرح تکاپو با همکاری سازمان جهانی توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو)، عمارت مشیر دیوان سنندج به عنوان مرکز خلاق صنایعدستی راه اندازی می شود.

خانه خلاق صنایع دستی در سنندج راه اندازی می شود

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کردستان، فرهاد حامدی امروز 13 مردادماه 99 در این خصوص اظهار کرد: در سال 1395 مصوب شد استان کردستان به عنوان پایلوت توسعه صنایعدستی و همچنین عمارت مشیر دیوان در شهر سنندج به عنوان مرکز خلاق صنایعدستی آغاز به فعالیت کنند.

او افزود: پس از گذشت چهار سال، با وجود آماده نبودن بسیاری از بسترها و شرایط فعالیت، با پیگیری مدیرکل استان در تاریخ 21 مرداد ماه 99 دبیرخانه مرکز خلاق صنایعدستی کردستان در عمارت تاریخی مشیر دیوان راه اندازی خواهد شد.

معاون صنایعدستی کردستان گفت: این مرکز با رویکرد ایجاد نوآوری و خلاقیت در حوزه صنایعدستی، برنامه ریزی برای توسعه اشتغال پایدار و ورود به بازارهای جهانی صنایعدستی با تقویت ارتباط گردشگری با صنایع دستی ایجاد خواهد شد.

او افزود: پس از راه اندازی این مجموعه و ارائه گزارش های لازم به سازمان جهانی یونیدو و همچنین وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای اخذ اعتبارهای بینالمللی و ملی این مرکز تجهیز و آماده ارائه خدمات به صنعتگران فعال استان و بازدید گردشگران داخلی و خارجی خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1110

به "خانه خلاق صنایع دستی در سنندج راه اندازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه خلاق صنایع دستی در سنندج راه اندازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید