خداحافظی گوگل با گوگل پلی موزیک

به گزارش تور کیش، علاوه بر انتها دادن به عمر پلی موزیک، گوگل میخواهد تا تمامی موزیک های موجود در پلی استور خود را حذف کند. بدین معنی که از این پس دیگر در این فروشگاه، جایی برای خرید موزیک وجود نخواهد داشت،

خداحافظی گوگل با گوگل پلی موزیک

اگرچه هنوز زمان چندانی از عمر اپلیکیشن پخش موزیک گوگل پلی موزیک نمی گذرد، اما این شرکت میخواهد در ماه سپتامبر به عمر این سرویس خاتمه دهد.

اقدامی که به منظور حمایت و تقویت سرویس یوتیوب موزیک انجام خواهد شد و به گفته گوگل، توقف عملکرد این اپلیکیشن ابتدا در کشور های استرالیا و نیوزیلند شروع و در هفته های بعد نیز در سایر کشور های دنیا اجرا خواهد شد. از زمان یادشده، دیگر امکان استریم موزیک در این اپلیکیشن میسر نخواهد بود.

البته گوگل این امکان را تا ماه دسامبر برای کاربران فعلی پلی موزیک خود فراهم نموده تا تمامی موزیک ها و اطلاعات خود را از این سرویس خارج و به سرویس دیگری منتقل نمایند. به این معنی که کاربران می توانند این اطلاعات را به سرویس یوتیوب موزیک انتقال دهند یا اینکه به وسیله ابزار گوگل Takeout، موزیک های آپلودشده یا خریداری شده را بازیابی نمایند.

این شرکت از ماه مه سال جاری، ابزاری اختصاصی را برای انتقال از گوگل پلی موزیک به یوتیوب موزیک برای کاربران ارائه نموده و گفته می گردد که بعد از متوقف شدن عملکرد پلی موزیک نیز این ابزار همچنان فعال باقی خواهد ماند. با یاری این ابزار، تمامی اطلاعات آپلودشده در پلی موزیک، آهنگ های خریداری شده، پلی لیست های ایجادشده، فایل های ذخیره شده در لایبرری و داده های مربوط به عادت های کاربر برای گوش دادن به موسیقی انتقال داده خواهد شد.

علاوه بر خاتمه دادن به عمر پلی موزیک، گوگل میخواهد تا تمامی موزیک های موجود در پلی استور خود را حذف کند. بدین معنی که از این پس دیگر در این فروشگاه، جایی برای خرید موزیک وجود نخواهد داشت، در حالی که اپل سال هاست این ویژگی را به وسیله آیتیونزاستور و آمازون نیز با پلتفرم اختصاصی خود در اختیار کاربران قرار می دهند.

منبع: آی تی ایران

منبع: فرادید
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1118

به "خداحافظی گوگل با گوگل پلی موزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی گوگل با گوگل پلی موزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید