کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

به گزارش تور کیش، دلتان لک زده برای یک سفر خارجی بدون دغدغه دریافت ویزا و پیمودن مراحل سخت دسترسی به ویزا؟ هرچند که دریافت ویزا برای سفر به کشورهای زیبای قاره اروپا و امریکا نباید مانعی باشد برای سفر شما. سفر رفتن با تمام مشقاتش آنقدر شیرین هست که هیچ گاه شما را از پیمودن این مراحل سخت پشیمان نخواهد کرد. اما گاهی اگر وقت و امکان دریافت ویزا نباشد، به 41 کشور جهان بدون ویزا می توان سفر کرد. لیست کشورهایی که ایرانیان برای سفر به آن ها احتیاج به ویزا ندارند را در ادامه ببینید. پاسپورتتان را آماده کنید و بدون ویزا راهی سفر شوید.

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

رنک پاسپورت ایران هم اکنون رنک 101 است و از لیست 41 کشور بدون ویزا برای ایرانیان، 12 کشور احتیاج به هیچ ویزایی ندارند و 29 کشور برای ایرانیان ویزای فرودگاهی را در نظر گرفته اند. برای سفر به کشورهایی غیر از این 41 کشور، ضروری است که با مراجعه به سفارت کشور مقصد برای دریافت ویزا اقدام کنید.

ویزا درواقع مهر معتبری است که در پاسپورت مسافران ثبت می گردد و به شما مجوز می دهد به تعداد روزهایی که در ویزا تعیین شده بتوانید به عنوان شهروند خارجی در کشور مقصد بمانید.

به این کشورها بدون ویزا سفر کنید

12 کشوری که ایرانیان بدون هیچ نوعی از ویزا می توانند به آن سفر نمایند در آسیا، اقیانوسیه، کارائیب و آمریکا واقع شده است.

آسیا: ارمنستان، مالزی، ترکیه، گرجستان، قطر

اقیانوسیه: ایالات فدرال میکرونزی، جزایر کوک، نیووی

کارائیب: دومینیکا، هائیتی

آمریکا: اکوادور، ونزوئلا

29 کشور دیگر بدون ویزا برای ایرانیان هم کشورهایی هستند که در فرودگاه و ترمینال ویزای فرودگاهی صادر مینمایند.

آسیا: کامبوج، ماکائو، مالدیو، نپال، جمهوری آذربایجان، لبنان، سوریه، سریلانکا، تیمور شرقی

آفریقا: جزیره کیپ ویرد، مجمع الجزایر قمر، گینه بیسائو، کنیا، ماداگاسکار، موریتانی، موزامبیک، رواندا، سنگال، سیشل، سیرا لئون، سومالی، تانزانیا، توگو، اوگاندا، زیمبابوه

اقیانوسیه: جزایر پالائو، ساموآ، تووالو

آمریکا: بولیوی

اما بعضی از این کشورهای بدون ویزا به دلایلی مثل فاصله خیلی زیاد از ایران، تنها مقصد سفرتان نیستند. ممکن است برای سفر به این کشورهای بدون ویزا مجبور به توقف در کشورهای دیگری در راستا باشید. در این صورت اگر کشورهایی که بین راه در آن ها مجبور به توقف هستید احتیاج به ویزا داشته باشند باید حتما ویزای کشور بین راهی را دریافت نموده باشید. بنابراین پیش از سفر به کشورهای بدون ویزا حتما درباره کشورهای بین راستا اطلاعات کامل کسب کنید.

ویزای فرودگاهی چیست؟

برای سفر به کشورهایی که اجازه سفر بدون ویزا به ایرانیان را می دهند اما در فرودگاه مقصد ویزا صادر می نمایند، کافیست بلیط هواپیما به مقصد دلخواهتان از میان آن چند کشور را خریداری کنید و پس از ورود به کشور مقصد، در فرودگاه مراحل اخذ ویزای فرودگاهی یا ویزای بدو ورود را طی کنید. توجه کنید که در بعضی از این کشورها ویزای فرودگاهی فقط برای مسافرانی صادر می گردد که بلیط برگشت به ایران را هم خریداری نموده باشند.

باتوجه به متفاوت بودن مدارک مورد احتیاج برای اخذ ویزای فرودگاهی در کشورهای مختلف و یا تغییر قوانین، حتما پیش از سفر به کشورهای بدون ویزا اطلاعات مورد احتیاج را به دست آورید. شما می توانید برای پاسخ به سوالاتتان با پشتیبانی خبرنگاران تریپ تماس بگیرید.

دانلود اپلیکیشن خبرنگاران تریپ برای رزرو هتل خارجی و خرید بلیط پرواز خارجی با بهترین قیمت

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1417

به "کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید