خسارت 210 میلیارد تومانی کرونا به بخش کشاورزی یزد

به گزارش تور کیش، خبرنگاران/یزد مدیر کل سازمان جهادکشاورزی استان یزد با بیان این که برنامه های عملیاتی این سازمان برای تحقق شعار سال در قالب 10 محور اجرایی تدوین شده است، خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی استان یزد در ایام شیوع کرونا 210 میلیارد تومان خسارت دیده است.

خسارت 210 میلیارد تومانی کرونا به بخش کشاورزی یزد

سیدجمال سجادی پور پیش از ظهر امروز 21 خردادماه در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات و رسانه های استان یزد با بیان این که 25 درصد تولیدات کشاورزی استان در شهرستان یزد انجام می گردد، اظهار کرد: شهرستان یزد به واسطه ظرفیت زیست محیطی قطب کشاورزی در این استان محسوب می گردد.

وی توسعه آینده جهاد کشاورزی در استان یزد را مستلزم حمایت و تقویت زیرساخت های لازم در شهرستان های مختلف دانست و اضافه کرد: توجه به توسعه گلخانه ها یکی از رویکردهای جدی استان در حوزه جهاد کشاورزی است.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تغییر نگاه حمایتی و ساماندهی ظرفیت های مختلف را حائز اهمیت دانست و گفت: افزایش صنایع تبدیلی یزد چهار واحد در سال 92 به 47 واحد فعال در امسال یکی از دستاوردهای جهادکشاورزی برای توسعه بیش از پیش استان در این بخش است.

سجادی پور ایجاد زیرساخت های لازم برای تحقق اهداف شعار امسال جهش تولدی یکی از اولویت های اجرایی جهاد کشاوری استان یزد است، اعلام کرد: برنامه های عملیاتی تحقق شعار سال در جهاد کشاورزی یزد متناسب با ظرفیت های موجود و در قالب 10 محور اجرایی به مدیریت ارشد استان اعلام شده است.

این مسئول اظهار داشت: توسعه 150 هکتاری ظرفیت گلخانه ای، افزایش 300 هزار تنی صنایع تبدیلی، راه اندازی چهار واحد دو هزار رأسی، اصلاح نژاد دامهای بومی و تعریف شهرکهای گلخانه ای (امسال حداقل 5 شهرک) را از جمله برنامه های اجرایی جهاد کشاورزی استان یزد برای تحقق شعار سال است.

وی در ادامه با بیان این که بخش کشاورزی استان یزد در ایام شیوع کرونا 210 میلیارد تومان زیان دیده است، گفت: در هفته جهاد کشاورزی 46 طرح با سرمایه گذاری 18.2 میلیارد تومان اعتبار بلاعوض در استان یزد به بهره برداری می رسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در سالهای گذشته تمام اعتبار قنوات در استان یزد سالانه یک میلیارد بوده، توضیح داد: با هماهنگی های اجرا شده و همچنین حمایت های اجرا شده در سال 98 اعتبار مدیریت و ساماندهی قنوات استان یزد به 22 میلیارد و 700 میلیون تومان افزایش یافته است.

این مسئول با بیان این که در حال حاضر سه هزار رشته قنات زنده در استان یزد وجود دارد، اظهار داشت: در سال گذشته 57 کیلومتر قنات در استان یزد احیا و بازسازی شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1025

به "خسارت 210 میلیارد تومانی کرونا به بخش کشاورزی یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 210 میلیارد تومانی کرونا به بخش کشاورزی یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید