تور ارزان سنگاپور: دانشمندان در سنگاپور به جامانده میوه خارگیل را به باندهای ضد باکتری تبدیل می نمایند

به گزارش تور کیش، این فرآیند پودر سلولز را از پوسته های میوه پس از برش خوردن و خشک کردن انجمادی، استخراج می نماید، سپس آن را با گلیسرول مخلوط می نماید. این مخلوط تبدیل به هیدروژل نرم می گردد که سپس به صورت نوارهای بانداژ بریده می گردد.

تور ارزان سنگاپور: دانشمندان در سنگاپور به جامانده میوه خارگیل را به باندهای ضد باکتری تبدیل می نمایند

همراه ما باشید تا با تور ارزان سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

پروفسور ویلیام چن، مدیر برنامه علوم و فناوری غذا می گوید: ما در سنگاپور سالانه علاوه بر گوشت حدود 12 میلیون میوه خارگیل مصرف می کنیم. اما نمی توانیم کار زیادی در خصوص پوست و دانه ها انجام دهیم و این باعث آلودگی محیط زیست می گردد.

در نانیانگ پوسته میوه دوریان که بیش از نیمی از آن را تشکیل می دهد، معمولاً دور ریخته و سوزانده می شوند و این امر باعث ضایعات زیست محیطی می گردد.

چن اضافه کرد که این فناوری بعلاوه می تواند سایر ضایعات مواد غذایی مانند لوبیای سویا و غلات مصرف شده را به هیدروژل تبدیل کند و به کاهش ضایعات غذایی کشور یاری کند.

در مقایسه با بانداژهای معمولی ، باندهای ارگانو-هیدروژل می توانند منطقه ها زخم را خنک و مرطوب نگه دارند که می تواند به تسریع بهبودی یاری کند.

محققان می گویند استفاده از مواد زائد و مخمر برای باندهای ضد میکروبی ارزان تر از فراوری باندهای معمولی است که خواص ضد میکروبی آنها از ترکیبات فلزی گران مانند یون نقره یا مس فراوری می گردد.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1761

به "تور ارزان سنگاپور: دانشمندان در سنگاپور به جامانده میوه خارگیل را به باندهای ضد باکتری تبدیل می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان سنگاپور: دانشمندان در سنگاپور به جامانده میوه خارگیل را به باندهای ضد باکتری تبدیل می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید