راه اندازی سامانه تاکسی هوشمند رسا و سپند در قم

به گزارش تور کیش، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری قم از راه اندازی سامانه های تاکسی هوشمند رسا و سپند به عنوان جایگزین مطمئنی برای تاکسی های اینترنتی خبر داد.

راه اندازی سامانه تاکسی هوشمند رسا و سپند در قم

مسعود طبیبی،معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری قم نوسازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: امروز شاهد ورود 43 دستگاه تاکسی نوسازی شده به ناوگان تاکسیرانی و افتتاح سامانه رسا برای ارائه تاکسی اینترنتی زیر نظر مستقیم تاکسیرانی هستیم.

او سیستم هوشمند رسا در تاکسیرانی را تشریح کرد و گفت: این سیستم بیش از 20 هزار خودرو را می تواند پوشش داده و جایگزین مطمئنی برای تاکسی های اینترنتی باشد و تاکسی های 133 و 1829 نیز با اپلیکیشن می توانند خدمات رسانده و نرخ شناوری هم ندارد و در حال حاضر 500 دستگاه تاکسی بی سیم در این سیستم کار می کنند و روزانه بیش از 6 هزار آدرس ثبت می شود.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری قم در ادامه عملکرد سامانه سپند را نیز موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: در حال حاضر 6 شرکت با بیش از 1400 راننده ثبت نام کرده اند و 207 نفر با دارا بودن مدارکی مانند گواهی سوپیشینه و عدم اعتیاد در این سامانه تأییدشده اند.

طبیبی با اشاره به راه اندازی موتوپلاس شرح داد: این پروژه برای نخستین بار در کشور در قم شروع شده و به جای خودروی 206 که در بعضی از شهر ها استفاده می شود در این موتور تمام کانکتور های صنعتی به نظامی ارتقا پیداکرده و دارای تاییدیه راهور بوده و به صورت اتوماتیک اعمال قانون می کند.

او مشخص مسیر های شریانی و دسترسی را در حوزه حمل ونقل مهم خواند و شرح داد: چراغ دار کردن دسترسی ها بسیار مهم بوده و در آیین نامه نو طراحی هندسی راه ها باید برای عبور عابران ایمن سازی کنیم و جریان عبور خودرو ها را آرام کنیم تا تصادفات را کم کنیم.

طبیبی، اجرای تقاطع هوشمند در میدان قلم را یکی از پروژه های مهم در حوزه آرام سازی جریان ترافیک دانست و افزود: همیشه اجرای پل عابر پیاده قابل استفاده برای همه اقشار جامعه نبوده و باید همین تعداد پل عابر پیاده نیز به زودی به آسانسور مجهز شوند و در آینده سیاست بر ایمن سازی برای عبور عرضی مانند چراغ دار کردن معابر باشد.

خبرنگاران قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آبان 1401 بروزرسانی: 10 آبان 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2120

به "راه اندازی سامانه تاکسی هوشمند رسا و سپند در قم" امتیاز دهید

1 کاربر به "راه اندازی سامانه تاکسی هوشمند رسا و سپند در قم" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سامانه تاکسی هوشمند رسا و سپند در قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید