رگ خواب بازار خودروهای جادار دست کیست؟

به گزارش تور کیش، خودروهای MPV یا محصولات چندکاربردی که همزمان نقش ون ، هاچ بک یا وانت بارکش را ایفا می نمایند، در اروپا به شدت هواخواه دارند. از مجموع تقاضای 7.5 میلیون دستگاهی این بازار در نیمه اول سال، چیزی نزدیک به 402 هزار نفر به سراغ یکی از این نوع محصولات رفته و در رده های B، C و D در ابعاد کوچک و متوسط و بزرگ خودروهای اینچنینی را انتخاب نموده اند. عددی که گرچه بزرگ است ولی یک چهارم آن در مدت شش ماه آب شده و بازار به شدت افت نموده است.

رگ خواب بازار خودروهای جادار دست کیست؟

اما در کمال تعجب با اینکه دست بالا را در این کلاس برندهای مالی دارند ولی بنز هم کم خریدار ندارد و ون های ویانو، V کلاس و اسپرینتر در کنار سری B کلاس بسیار پرفروش اند.

در رده خودروهای سایز B، فیات 500L، هوندا جاز، داچیا لوجی، هیوندای آی20 ایکس، کیا سول و ب.ام.و آی3 از جمله خودروهایی هستند که بالاترین ارقام فروش را به خود اختصاص داده اند؛ گرچه به غیر از محصول ب.ام.و همگی سقوط بدی را تجربه نموده اند. فیات500 ال هم که صدرنشین این بخش از بازار است،به رغم افت 26 درصدی توانسته 24178 دستگاه طی شش ماه فروش داشته باشد.

در رده سایز C اما وضعیت متفاوت است بنز B کلاس با وضعیتی باثبات و افتی یک درصدی، 34254 دستگاه فروش داشته و فعلا رهبر بازار است. فولکس واگن گلف اسپورت ون، رنو سنیک، ب.ام.و سری2 اکتیو تورر، فورد سی مکس و سیتروئن سی4 اسپیس تور هم به ترتیب در رده های دوم تا ششم جا داشته و بین 11996 تا 25537 دستگاه فروش داشته اند.

در بازار ون های هفت نفره هم توران محصول فولکس بهترین عملکرد را داشته و با 42487 دستگاه پرچمدار بازار است. رنو گرند سنیک، سیتروئن گرند سی4، ب.ام.و سری2 گرند تورر، اوپل زفیرا، فورد گرند سی مکس و تویوتا پریوس پلاس از جمله خودروهایی هستند که رتبه های دوم تا هفتم را اشغال نموده اند.

اما در کلاس خودروهای سایز D در کمال تعجب این مرسدس بنز است که با محصول برجسته وی-کلاس بالاتر از سیات الحمرا، فولکس واگن شاران و فورد اس-مکس توانسته پس از فروش14552 دستگاه طی شش ماه بهترین عملکرد را از خود به جای بگذارد.

منبع: دیوار
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 341

به "رگ خواب بازار خودروهای جادار دست کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رگ خواب بازار خودروهای جادار دست کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید