سارقان کانکس های میراث فرهنگی خراسان رضوی محکوم شدند

به گزارش تور کیش، دو متهم سرقت کانکس های میراث فرهنگی در منطقه تاریخی فوشنجان نیشابور به حبس، شلاق و جریمه نقدی محکوم شدند.

سارقان کانکس های میراث فرهنگی خراسان رضوی محکوم شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمداسماعیل اعتمادی رئیس اداره میراث فرهنگی نیشابور امروز چهارشنبه 9 آبان با اعلام این خبر توضیح داد: 17 تیر ماه امسال، دو دستگاه کانکس نگهبانی وسرویس بهداشتی در محل سایت باستانی فوشنجان، شبانه توسط فرد ناشناسی مورد سرقت قرارگرفت.

او اضافه نمود: در آنالیز های به عمل آمده معین شد که فرد مزبور با یک دستگاه جرثقیل کانکس را سرقت و به روستای دیگری در همان نزدیکی منتقل می نماید و در محل نامعلومی مخفی نموده است.

او ادامه داد: پس از مدتی تجسس معین شد که کانکسها توسط دزد به فرد دیگری فروخته شده و در مرحله تحویل به خریدار است. با هماهنگی نیروی انتظامی، بلافاصله دزد و فرد خریدار دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند و کانکس های مکشوفه از متهم نیز تحویل میراث فرهنگی شد.

او توضیح داد: متهمان در بازپرسی به بزه خود اعتراف نموده و لذا دادگاه به لحاظ دارا بودن سابقه کیفری قبلی هردو متهم، رأی اولیه خود را اظهار داشت.

اعتمادی خاطر نشان کرد: بر اساس رأی دادگاه متهم ردیف اول به جرم سرقت کانکس ها، به سه سال حبس و 74ضربه شلاق تعزیری و متهم ردیف دوم به دلیل معاونت در جرم به پرداخت 80میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 257

به "سارقان کانکس های میراث فرهنگی خراسان رضوی محکوم شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سارقان کانکس های میراث فرهنگی خراسان رضوی محکوم شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید