چهار بنای تاریخی در جوین مرمت شدند

به گزارش تور کیش، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جوین گفت: چهار اثر تاریخی شاخص این شهرستان با هزینه پنج میلیارد و 530 میلیون ریال مرمت و بازسازی شدند.

چهار بنای تاریخی در جوین مرمت شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، محسن سلاطینی امروز شنبه 6 بهمن 97 با اعلام این خبر اضافه نمود: بناهای مرمت شده را آرامگاههای شیخ نجم الدین کبری و شیخ سعدالدین حمویه، مقبره امامزادگان هفت معصوم کروژده و منطقه ویژه گردشگری بیدخور برشمرد.

او اضافه نمود: در این چارچوب عملیات پی کابی 320 مترمکعب و 300 متر بندکشی اطراف بنای آرامگاه شیخ نجم الدین کبری و شیخ سعدالدین حمویه و نیز 664 مترمربع دیوارکشی و آجر فرش امامزادگان هفت معصوم کروژده و منطقه زیارتی و تفریحی بیدخور انجام شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جوین ادامه داد: مرمت بخشهای آسیب دیده بناهای تاریخی سبب حفظ آثار نیاکان و معرفی آنها به عنوان جاذبه تاریخی و گردشگری است. 20 درصد اعتبار مرمت این بناها از سوی افراد نیکوکار و بقیه آن از محل اعتبارات میراث فرهنگی تامین شد.

او گفت: مقبره امامزادگان کروژده که به هفت معصوم شهرت دارد از بقاع زیارتی و دارای اهمیت شهرستان جوین است که قدمت آن مربوط به دوره تیموری است. شهر تاریخی آق قلعه و آرامگاههای سعدالدین حمویه جوینی و خواجه نجم الدین کبری مجموعه گردشگری منطقه بیدخور و سد یام بخشی از بناهای تاریخی طبیعی شاخص شهرستان جوین هستند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 252

به "چهار بنای تاریخی در جوین مرمت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار بنای تاریخی در جوین مرمت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید