سناتور تندروی آمریکایی ترکیه را تهدید کرد

به گزارش تور کیش، ایرنا نوشت: لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه از ایالات کارولینای جنوبی روز دوشنبه ترکیه را تهدید کرد که در صورت حمله به شمال سوریه، آنکارا تحریم اقتصادی خواهد شد.

سناتور تندروی آمریکایی ترکیه را تهدید کرد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از واشنگتن، گراهام که متحد ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکاست و متحدانی در میان دموکرات ها دارد، به آنکارا هشدار داد که رای کنگره آمریکا برای تحریم ترکیه، از قدرت بالایی برخوردار خواهد بود.

ترامپ به تازگی تصمیم به خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه گرفت. این تصمیم بلافاصله با واکنش شدید نمایندگان جمهوریخواه آمریکا همراه شد.

سناتور گراهام این تصمیم را مورد انتقاد قرار داد و گفت که این اقدام، فاجعه بار است و به داعش و سوریه قدرت می بخشد.

میت رامنی سناتور جمهوریخواه ایالت یوتا نیز از تصمیم ترامپ انتقاد کرد و گفت: رها کردن متحدان کرد ما در مواجهه با حمله ترکیه، خیانت بار است.

در همین حال، فرانسه روز دوشنبه از ترکیه خواست از هر گونه اقدامی که مغایر با منافع ائتلاف ضد داعش باشد، خودداری کند.9109

وزارت امور خارجه فرانسه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای بازداشت شده در شمال سوریه از جمله اتباع خارجی، باید در مکان محل ارتکاب جرم، محاکمه شوند.

کشورهای اروپایی تاکنون در برابر درخواست آمریکا برای پذیرش اسرای اروپایی داعش مقاومت کرده اند.

اتحادیه اروپا نیز ضمن هشدار نسبت به پیامدهای عملیات جدید نظامی ترکیه در شمال سوریه اعلام کرد که این اقدام موج جدیدی از مهاجران به کشورهای اروپایی را به راه می اندازد.

ترامپ با دفاع از تصمیم خود برای خروج نظامیان آمریکایی از شمال سوریه در توئیتی نوشت: زمان آن رسیده است که آمریکا از جنگ های بی انتها مضحک در منطقه غرب آسیا رها شود.

این در حالی ست که کردهای سوریه، واشنگتن را متهم به عهدشکنی کرده اند و بر این باورند که خروج نیروهای آمریکا از این منطقه نه تنها به مناقشه و جنگ داخلی در سوریه ابعاد جدیدی خواهد بخشید، بلکه به مبارزه مشترک علیه داعش نیز آسیب خواهد رساند.

عقب نشینی نیروهای آمریکایی از مناطق شمالی و شرقی سوریه پس از تماس تلفنی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و ترامپ انجام شد.

اردوغان در این تماس تلفنی نسبت به انفعال آمریکا در راستای اجرای توافق مربوط به ایجاد منطقه حائل در شمال سوریه ابراز ناخرسندی کرد.

ترکیه بر آن است که حدود دو میلیون آواره سوری را پس از ایجاد این منطقه حائل به سوریه بازگرداند.

پیشتر نیز آمریکا اعلام کرده بود که برای مانع شدن از درگیری با نیروهای ترکیه، اقدام به عقب نشینی از مناطق شمالی سوریه خواهد کرد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 430

به "سناتور تندروی آمریکایی ترکیه را تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور تندروی آمریکایی ترکیه را تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید