تور سریلانکا ارزان: سوغات کلمبو، مرکز سریلانکا

به گزارش تور کیش، کلمبو، مرکز سریلانکا و مرکز تجاری این کشور است. سوغات این شهر شامل انواع صنایع دستی و محصولات محلی است.

تور سریلانکا ارزان: سوغات کلمبو، مرکز سریلانکا

از سفر با تور سریلانکا ارزان به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

سریلانکا، برای علاقه مندان به خرید، مثل بهشت است. علاوه بر پوشاک، که سریلانکا به خاطر فراوری آن معروفیت فراوانی دارد، در این کشور و به خصوص در مرکز آن، کلمبو، سوغاتی های سنتی فراوانی پیدا می گردد که یادگار خوبی برای سفر است. این سوغاتی های سنتی به این علت که رنگ و بوی بومی و محلی دارند، خاطرات سفر را زنده می نمایند. در ادامه با چند مورد از آن ها آشنا می شویم که می توانید در سفر به کلمبو بخرید.

سنگ های قیمتی و زیورآلات

این سوغاتی یکی از مجذوب کننده ترین و البته گران ترین سوغاتی های این شهر است. در سریلانکا، سنگ های قیمتی زیادی از معادن استخراج می گردد. به خصوص معدن سنگ ماه در سریلانکا فراوان است. حتی در سفر به این کشور می توانید از یکی از این معدن ها بازدید کنید و ببینید که چطور این سنگ های زیبا استخراج می شوند، جلا داده می شوند، آن ها را به اشکل مختلف درمی آورند و به زیورآلات گوناگون اضافه می نمایند. در شهرهای مختلف سریلانکا، به خصوص در کلمبو، می توانید این زیورآلات تهیه شده از سنگ های قیمتی را بخرید. فروشگاه های این زیورآلات معمولا در منطقه ها توریستی قرار دارند.

موزه های زیادی وجود دارند که در آن ها می توانید مراحل استخراج این سنگ ها را در قالب فیلم، تماشا کنید و اطلاعات جالبی در خصوص آن ها به دست آورید. برای خرید حتما چانه بزنید حتی در نمایشگاه های شیک و لوکس.

چای سیلان

چای سیلان سراسر جهان مشهور است. اگر در نزدیکان تان کسی هست که به چای علاقه دارد، حتما برای او چای سیلان سوغات ببرید. در نواحی مرکزی سریلانکا حتی می توانید از مزارع چای تماشا کنید، کارخانه های چای را ببینید و چای با عطر و طعم مورد علاقه خود را از میان انواع چای انتخاب کنید. در سریلانکا در هر بازار و فروشگاهی، چای بسته بندی شده مناسب برای هدیه دادن، پیدا می گردد. یکی از مشهورترین برندهای چای در سریلانکا، Dilmah است.

ظروف چینی

یکی از مشهورترین برندهای چینی در جهان، برند ژاپنی Noritake است. جالب است بدانید که محصولات این برند در سریلانکا فراوری می شوند. این محصولات را با قیمت های معقول می توانید در اوت لت های کارخانه یا در نمایشگاه هایی که در کلمبو دارند، بخرید. در فروشگاه های بزرگ و مراکز خرید مدرن هم این محصولات به راحتی پیدا می شوند.

چوب دارچین

در سریلانکا تقریبا همه نوع ادویه ای رشد می نماید و جالب است بدانید که این کشور، یکی از بزرگ ترین صادرنمایندگان دارچین در جهان است. در فروشگاه های سوغات کلمبو می توانید چوب های دارچین را در بسته بندی های زیبا و مجذوب کننده و مناسب هدیه دادن، بخرید. البته پودر دارچین هم وجود دارد، ولی چوب دارچین برای هدیه دادن مناسب تر است.

ماسک های چوبی

منبت کاری یکی از مهارت ها و هنرهایی است که در سریلانکا مورد توجه مردم واقع شده است و از آن برای ساخت اشیا و لوازم دکوری و حتی تزیین ستون های چوبی و نمای ساختمان استفاده می نمایند. ماسک های چوبی منبت کاری شده یکی از این صنایع دستی زیبا هستند که معمولا به عنوان سوغات سریلانکا مورد توجه گردشگران قرار می گیرند. این ماسک های چوبی رنگارنگ که از آن ها می توانید به عنوان وسیله دکوری بهره ببرید، هر کدام معنایی دارند. ماسک های قرمز از شما محافظت می نمایند، ماسک های زرد برایتان ثروت به ارمغان می آورند و ماسک های آبی موجب موفقیت شغلی شما می شوند. البته ماسک های چوبی با طرح چهره و بدون رنگ آمیزی هم وجود دارد.

زیراندازهای Dumbara

یکی از بافته های دست بافت سریلانکا Dumbara نام دارد که از روستاهای اطراف Kandy می آید. این بافته ها معمولا دارای طرح های هندسی هستند. معمولا از رنگ های سیاه و سفید برای بافت و از رنگ قرمز برای ایجاد طرح های تک روی آن ها استفاده می گردد. از آنجایی که در سال های اخیر، مردم به طرح های سنتی و صنایع دستی علاقه پیدا نموده اند، امروزه حتی کافه ها و هتل های مدرن هم بخشی از دکوراسیون خود را با این بافته های سنتی تزیین می نمایند. حتی سبد و کیف و رومیزی هم با این طرح و نقش بافته می گردد.

ساری های سریلانکا

ساری های سریلانکا کمی با ساری های هندی تفاوت دارند و سه قطعه دارند. رنگ های آن ها بسیار شاد و مجذوب کننده است و در فروشگاه های پوشاک و سوغات بدون شک توجه تان را جلب می نماید. اگر دوست و آشنایی دارید که به ساری و لباس های سنتی علاقه دارد، حتما برایش از این ساری های رنگارنگ و زیبا بخرید.

نقشه، پوستر و محصولات کاغذی

اگر علاقه مند به جمع آوری نقشه های قدیمی و پوسترهای جاذبه های گردشگری سراسر جهان هستید، می توانید در کلمبو و در فروشگاه های سوغات انواع آن ها را بخرید. عکس های قدیمی از سریلانکا و اهالی و سبک زندگی شان در قالب پوسترهای زیبا در این فروشگاه ها به فروش می رسد. علاوه بر این، سبدهایی ساخته شده از روزنامه های قدیمی با رنگ های متنوع، در فروشگاه ها عرضه می گردد که به سختی می توان از خیر خریدن آن ها گذشت.

هنرهای سنگی سریلانکا

حتما نقاشی های روی سنگ را دیده اید. در سریلانکا هم در منطقه ها مختلف آن، مردم و هنردوستان به این هنر زیبا توجه نشان می دهند و هنرشان را به عنوان سوغات به گردشگران می فروشند. طرح و نقش متفاوت سنگ ها و رنگ های بی نظیر و خارق العاده آن ها، شما را ترغیب می نماید که آن ها را به عنوان سوغات بخرید.

کاسه های چوبی

کاسه های چوبی دست ساز یکی از سوغاتی های زیبای کلمبو است که با چوب های مختلف تهیه می گردد. اما نوعی از آن ها که با چوب درخت دارچین تهیه می گردد و رنگ زیبایی دارد از بقیه متمایزتر است. این کاسه ها با تنه درخت دارچین تهیه می شوند بعد از این که پوسته درخت از آن جدا شد. این پوسته همان ادویه خوشبویی است که از آن استفاده می کنیم.

نقاشی

هر سرزمینی سبک خاص خود را برای نقاشی دارد. هنرمندان سریلانکایی هم با با ذوق و مهارت خود، نقاشی هایی زیبا با رنگ هایی روشن و مجذوب کننده می کشند. گاهی نقاشی ها صحنه های اساطیری محلی را نشان می دهند و گاهی تصاویری از شخصیت های معروف و اتفاقات تاثیرگذار هستند. نقاشی هر ملت، فرهنگ و سنت ها آن را به خوبی بازگو می نماید. در نتیجه آثار نقاشی هنرمندان داخلی، برترین سوغات فرهنگی ممکن است و در ضمن خرید آن ها تاثیری مثبت بر توسعه هنرهای بومی و حمایت از هنرمندان محلی دارد.

سوغاتی با طرح فیل!

طرح فیل یکی از رایج ترین طرح ها در سریلانکا است، چرا که در این کشور فیل فراوان است. در جنگل ها می توانید از نزدیک فیل ها را ببینید و در فروشگاه های سوغات محصولات زیادی با طرح فیل پیدا می گردد. مثلا عروسک های پارچه ای فیل برای بچه ها یا فیل تراشیده شده با سنگ های قیمتی برای علاقه مندان به سنگ های ارزشمند. آثار منبت کاری شده با طرح فیل، مگنت و کاغذ کادو دفتر یادداشت با طرح فیل از دیگر سوغاتی هایی است که در فروشگاه ها خواهید دید.

از قلم نیاندازید که همواره برای خرید حسابی چانه بزنید. قیمت هایی که روی کالاها می بینید، چند برابر قیمت واقعی است. البته هیچ راهی برای فهمیدن قیمت دقیق اجناس وجود ندارد، ولی باید تا جایی که می توانید برای تخفیف گرفتن چانه بزنید.

منبع: کجارو / inditales.com
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1903

به "تور سریلانکا ارزان: سوغات کلمبو، مرکز سریلانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سریلانکا ارزان: سوغات کلمبو، مرکز سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید