تور آفریقای جنوبی ارزان: سوغات کیپ تاون، آفریقای جنوبی

به گزارش تور کیش، کیپ تاون یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری در آفریقای جنوبی، سوغاتی های زیادی دارد؛ از آثار منبت کاری گرفته تا سنگ های قیمتی و دمنوش های خاص.

تور آفریقای جنوبی ارزان: سوغات کیپ تاون، آفریقای جنوبی

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

خرید سوغات در کیپ تاون یکی از جالب ترین بخش های سفرتان خواهد بود. برای این که در بازگشت از سفر دوستان و نزدیکان خود را خشنود کنید و آن ها را در خاطرات سفرتان شریک کنید، می توانید یکی از سوغاتی هایی که در ادامه معرفی می کنیم، انتخاب کنید.

اشیای منبت کاری شده چوبی با طرح های آفریقایی

اشیای چوبی منبت کاری شده همه جای جهان پیدا می شوند و در واقع صنایع دستی مهمی هستند که انسان های سراسر کره زمین به آن توجه خاصی داشته اند. اما آن چیزی که باعث تمایز این محصولات از جایی به جای دیگر می گردد، طرح های متفاوت آن ها است. به محض این که وارد کیپ تاون شوید، متوجه خواهید شد که یکی از محصولات پرفروش و فراوان در فروشگاه های سوغات، انواع محصولات چوبی منبت کاری شده است؛ مثلا ماسک های آفریقایی و مجسمه هایی از حیوانات که می توانند یک وسیله دکوری مجذوب نماینده برای منازل شما باشند. با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید، می توانید انواع محصولات چوبی را یا از فروشگاه های لوکس سوغات یا از غرفه های بازارها بخرید.

منجوق دوزی

هنر منجوق دوزی ریشه ای محکم در سنت های قبایل بومی آفریقا دارد و امروزه به یکی از مهم ترین فعالیت های بوم گردی تبدیل شده که زمینه اشتغال بسیاری از افراد را فراهم نموده است. انواع آثار منجوق دوزی با تنوع فوق العاده در طرح و رنگ و ابعاد در فروشگاه های سوغات عرضه می شوند که همگی کار دست هنرمندان بومی هستند. از عروسک و جاکلیدی گرفته تا انواع لوازم تزیینی با این هنز زیبا فراوری می شوند.

تخم شترمرغ تزیین شده

هنرمندان آفریقایی با ذوق و سلیقه خود تخم شترمرغ را به زیبایی تزیین می نمایند که یک سوغاتی عالی و وسیله دکوری زیبا است. البته باید مراقب باشید که آن ها را صحیح و سالم به مقصد برسانید. برای تزیین آن ها از روش های مختلفی استفاده می گردد، مثلا نقاشی های بومی، لوسترهای حکاکی شده و... حتی قاب عکس و زیورآلات هم با تخم شترمرغ تهیه می گردد. این سوغاتی را می توانید در بوتیک های شیک و فروشگاه های خاص سوغات پیدا کنید.

هنرهای دستی سیمی

امروزه هنرهای دستی تهیه شده با سیم، مورد توجه اهالی شهر و گردشگران قرار گرفته اند. این آثار هنری خلاقانه اکنون یکی از سوغاتی های پرطرفدار کیپ تاون هستند. هنرمندان منجوق دوز با هنرمندان صنایع دستی سیمی همکاری می نمایند تا محصولاتی خاص تر و متنوع تر عرضه نمایند. از گل و اسباب بازی گرفته تا تندیس و لوازم منزل، هر آنچه که فکر کنید با ترکیب این دو هنر دستی، فراوری می گردد.

تانزانیت

بسیاری از گردشگران بین المللی در سفر به آفریقای جنوبی، به علت قیمت های بسیار مناسب، سنگ ها و فلزهای قیمتی را خریداری می نمایند. علاوه بر الماس، تانزانیت یکی دیگر از سنگ های قیمتی است که منابع بسیار محدودی دارد و فقط در آفریقا پیدا می گردد. این سنگ از دامنه کوه کلیمانجارو برداشت می گردد. هزاران بار از الماس کمیاب تر است و رنگ آبی و بنفش بسیار زیبایی دارد که باعث می گردد زیورآلات بسیار چشمگیری از آن تهیه گردد. اگر محدودیت اقتصادی ندارید، در سفر به کیپ تاون می توانید این سنگ قیمتی یا زیورآلات ساخته شده با آن را بخرید. نباید فراموش کنید که حتما از فروشگاه های معتبر خرید کنید.

چای رویبوس (Rooibos)

این چای یکی از محصولات آفریقای جنوبی است که می توانید آن را به فهرست خریدتان در کیپ تاون اضافه کنید. این چای معطر و بدون کافئین از برگ های گیاهی تهیه می گردد که فقط در کوهستان Cederberg رشد می نماید. این منطقه سه ساعت با کیپ تاون فاصله دارد. این چای به سراسر جهان صادر می گردد و به خاطر خواص بی شماری که دارد از جمله این که یک آنتی اکسیدان قوی است مورد توجه واقع شده است، ضمن این که به خوبی با سایر دمنوش های گیاهی هماهنگ و ترکیب می گردد.

میبوس (Mebos)

این خوراکی خوشمزه نوعی کنسرو میوه است که با زردآلوی خشک شده تهیه می گردد. برای تهیه آن زردآلوی رسیده را از هسته جدا می نمایند و برای چند روز زیر آفتاب خشک می نمایند. سپس آن را در پودر شکر می غلطانند. طعم ترش و شیرین این خوراکی بسیار مورد توجه گردشگران و اهالی آفریقای جنوبی واقع شده است.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1960

به "تور آفریقای جنوبی ارزان: سوغات کیپ تاون، آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آفریقای جنوبی ارزان: سوغات کیپ تاون، آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید