طراحی حیاط خانه های ویلایی

به گزارش تور کیش، امروزه طراحی حیاط ویلاها از قرار دادن یک میز و چند جایگاه و یک باربیکیو فراتر رفته و موارد بیشتری را شامل می گردد. در این مطلب اصول اولیه طراحی محوطه ویلا را توضیح می دهیم.

طراحی حیاط خانه های ویلایی

جهت دریافت خدمات محوطه سازی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

داشتن یک حیاط بزرگ و دلباز، آرزوی هر صاحبخانه ایست. ممکن است حیاط ویلای شما همین الان هم زیبا و خاص باشد اما با راهکارهایی درست، پتانسیل تبدیل شدن به جذاب ترین بخش ویلا را پیدا می نماید. اگر طراحی حیاط ویلا درست صورت گرفته باشد، با توجه به احتیاجهای شما می تواند مکانی برای استراحت شما، دور هم جمع شدن اعضای خانواده، محیطی برای پذیرایی از مهمان ها، و حتی یک استخر کوچک با سونا و جکوزی باشد و به راحتی می توانید فضایی زیبا و آرامش بخش بسازید. در ادامه این مطلب با خبرنگاران همراه باشید.

ایده هایتان را روی کاغذ بیاورید

هرآنچه که از حیاط خانه خود انتظار دارید را روی کاغذ بیاورید. انتظارات خود را از داشتن یک حیاط ایده آل و آرامش بخش بنویسید. خودتان را درون آن فضا تصور کنید و به حیاط سر بزنید تا نمای بهتری از طرح خود در ذهنتان ایجاد گردد. آیا آرزوی داشتن یک استخر با سونا و جکوزی در حیاط ویلا شما را به رویا میبرد؟

آیا به دنبال محیطی آرام برای گذراندن اوقات فراغت و استراحت کردن هستید. یا می خواهید محیطی ایجاد کنید تا در آنجا دور هم جمع شوید؟ شاید هم یک باغچه زیبا می خواهید که گیاهان و سبزی های خودتان را در آن پرورش دهید؟ در ادامه مطلب نکاتی را برای طراحی اولیه حیاط ویلا توضیح می دهیم.

آنالیز متراژ حیاط

در حیاط خانه بچرخید و خوب متراژ آن را آنالیز کنید. ببینید متراژ مفید حیاط چقدر است و در حال حاضر چه امکاناتی دارد؟ برآورد کنید که به چه وسایلی احتیاج دارید. آیا اتصالات برق و لوله های آب در حیاط سالم هستند؟ حیاط ویلا چه امکاناتی را می تواند در خود جای دهد؟ چند مورد از ایده های شما در حیاط ویلا امکان پیاده سازی دارند؟ خاک حیاط شما امکان کشت چه گیاهانی را به شما می دهد؟ همه این ها موارد مهمی هستند که بر نقشه و طرح شما برای طراحی حیاط ویلا تاثیر می گذارند.

طرح هوایی حیاط

یک طرح هوایی و از زاویه بالا از حیاط ویلا بکشید و به صورت حدودی متراژ و محدوده ها را در حیاط خود معین کنید. بعد آغاز به طراحی موارد مورد نظر خود کنید. هر کدام از عناصری را که می خواهید اضافه کنید در جای مناسب بکشید. خودتان را درون آن فضا تصور کنید و به حیاط سر بزنید تا نمای بهتری از طرح خود در ذهنتان ایجاد گردد. برای این کار می توانید از یک کارشناس در زمینه طراحی فضای سبز و ساختمان یاری بگیرید.

کمبود بودجه

اگر با مشکل کمبود بودجه روبرو هستید، می توانید هر ماه مقداری بودجه کنار بگذارید و هر قسمت از طرح را در یک مرحله پیاده سازی کنید. به عنوان مثال ماه اول را به ساختن آلاچیق اختصاص دهید و ماه بعدی را به ساختن باربیکیو بپردازید. یا اینکه در ماه اول زیرسازی و پاسیوی حیاط را بسازید و ماه دوم به کاشتن گیاهان در همه جای حیاط بپردازید و همین طور به مرور طرح هایتان را پیاده کنید.

در این مطلب اصول اولیه برای طراحی حیاط در ویلاها را توضیح دادیم. نظرات خود را با خوانندگان خبرنگاران در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر درباره طراحی محوطه ایده هایی برای ساخت و دکوراسیون حیاط خلوت را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 714

به "طراحی حیاط خانه های ویلایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی حیاط خانه های ویلایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید