عضویت در کتابخانه های مهاباد کاهش یافت

به گزارش تور کیش، رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهاباد گفت: عضویت در کتابخانه های این شهرستان از 5 هزار نفر به کمتر از هزار و 500 نفر کاهش یافت.

عضویت در کتابخانه های مهاباد کاهش یافت

چیا قادری رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار از، اظهار کرد: طی 6 ماهه امسال تنها 70 روز کتابخانه این شهرستان بازگشایی شده که همین امر باعث شد عضویت در کتابخانه های مهاباد از 5 هزار نفر به کمتر از هزار و 500 نفر کاهش یابد.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا بر شرایط فعالیت شرایط کتابخانه ها تاثیرگذار بوده است، اضافه نمود: با توجه به پتانسیل و فرهنگ بالای مهاباد، فضای مطالعه و کتابخانه ای متناسب با اسم های بدست آمده آن نیست و برای ارتقای شریط موجود باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نیم درصد از عایدی شهرداری ها باید به کتابخانه های عمومی شهر ها اختصاص یابد، اضافه نمود: برهمین اساس امسال طی 3 مرحله یک میلیارد ریال به وسیله شهرداری مهاباد باید به کتابخانه های عمومی این شهرستان اختصاص یابد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهاباد اذعان کرد: سال گذشته 350 میلیون ریال از طرف شهرداری به این نهاد اختصاص یافت، ولی در امسال تا به امروز هیچ مبلغی به وسیله شهرداری پرداخت نشده است.

قادری اعلام کرد: در صورت پرداخت نشدن نیم درصد عایدی شهرداری، کل مبلغ آن از در تهران از حساب های شهرداری برداشت و در واقع اعتبار موجود برگشت داده خواهد شد.

انتهای پیغام / س خ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1763

به "عضویت در کتابخانه های مهاباد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضویت در کتابخانه های مهاباد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید