علی خوشحال از میم مثل مادر تا می خواهم زنده بمانم

به گزارش تور کیش، داستان های مختلفی از ورود بازیگران به عرصه سینما و تلویزیون وجود دارد. داستان هایی که هر کدام در نوع خود مجذوب کننده است و علی مسرور نیز یکی از این داستان ها دارد. او شاید اگر نوازندگی با ویولون را بلد نبود هیچ گاه بازیگر نمی شد.

علی خوشحال از میم مثل مادر تا می خواهم زنده بمانم

میم مثل مادر

اولین تجربه بازیگری علی مسرور یکی از بهترین تجربه های او بود. رسول ملاقلی پور او را انتخاب کرد تا در فیلم درخشان میم مثل مادر هم بازی گلشیفته فراهانی باشد و این فیلم به تشخیص کمیته ای از بنیاد سینمایی فارابی به عنوان کننده ایران در هشتادمین دوره جوایز اسکار در سال 2007 انتخاب شد و برای این نقش در سال 76 جایزه بهترین بازیگر کودک سی و هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم رشد را دریافت کرد. مسرور علی مسرور متولد سال 1375 است و زمانی که در فیلم میم مثل مادر بازی کرد 10 ساله بود. اتفافی که خودش در مورد آن گفته بود: شاید تنها چیزی که در آن زمان اصلا به آن فکر نمی کردم این بود که روزی بازیگر شوم چون در آن سن و سال خیلی نمی شود برای آینده تصمیم گیری کرد و درواقع این اتفاقی که برایم رخ داد باعث شد تلنگری به من زده شود که وارد این کار شوم.

زمانی برای دوست داشتن

اما جوائزی که علی مسرور در کودکی گرفت به میم مثل مادر ختم نشد. فیلم زمانی برای دوست داشتن به کارگردانی ابراهیم فروزش در سال 1386 ساخته شد. در این فیلم محسن تنابنده، نگین صدق گویا، بهناز جعفری، رضا شمسایی، محراب رضایی، علیرضا مظفری، علی اکبر بیات، علی مسرور به هنرمندی پرداخته اند. قصه این فیلم درباره کودکی معلول و استثنایی است که درکنار پدر و مادر و برادر کوچکش زندگی می کند. تلاش این کودک برای برقراری ارتباط با اطرافیان خود به خصوص اعضا اصلی خانواده اش شرایط و موقعیت های مختلفی را در زندگی این افراد به وجود می آورد. مسرور برای بازی در این فیلم جایزه ویژه جشنواره سینه کید هلند را به دست آورد.

سرزمین کهن و دوران بلوغ

مجموعه تلویزیونی سرزمین کهن به کارگردانی کمال تبریزی از جمله سریال های تلویزیون بود که به دلیل برخی از حواشی و اعتراضات قومیتی چند سالی توقیف شده است و فقط بازیگران و عوامل آن هرازچندگاهی یادی از این مجموعه تلویزیونی می کنند. علی مسرور بازیگر مجموعه تلویزیونی سرزمین کهن که در سن یازده سالگی مقابل دوربین کمال تبریزی رفته بود در مورد سختی کارش در این سریال نوشته بود: برای سرزمین کهن من از 13 سالگی تا 15 سالگی درگیر کار بودم، در سن بلوغ هم بودم ولی باید راکوردهای نقش را حفظ می کردیم؛ چراکه من هم باید سن 7سالگی آن شخصیت را بازی می کردم و هم سن 14 سالگی و این کار را بسیار سخت کرده بود و من هم روزبه روز داشتم بزرگتر می شدم. با مشاوره چند دکتر و با درمان عجیب و غریب و ریسکی که کردیم، پذیرفتیم که یک سری داروها را مصرف کنم که از رشد و بلوغ من جلوگیری کند.

علی مسرور در سریال های دیوار به دیوار، ماه و پلنگ، کیمیا، سرزمین کهن و فیلم های سینمایی ساکن طبقه وسط، رؤیای سینما، کلانتری غیرانتفاعی، زمانی برای دوست داشتن، صد سال به این سال ها بازی کرده است. آخر کار او سریال می خواهم زنده بمانم است که نقش کاوه را در این فیلم دارد و توانسته بازی خوب و جذابی از خود ارائه دهد.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1872

به "علی خوشحال از میم مثل مادر تا می خواهم زنده بمانم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی خوشحال از میم مثل مادر تا می خواهم زنده بمانم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید