تله کابین نمک آبرود؛ تفریحی خاص و هیجانی

به گزارش تور کیش، در گذر از حاشیه دریای خزر و جاده چالوس، تابلوی تله کابین شهرک توریستی نمک آبرود به چشم می خورد. تفرجگاهی که می تواند یک روز هیجان انگیز را برای شما بسازد. این مجموعه تفریحی که در جوار دریا و قله ها و جنگل های زیبا به بهره برداری رسیده، در کنار امکانات رفاهی و تفریحی اش امکان صعود راحت به این قله ها را نیز فراهم نموده است.

تله کابین نمک آبرود؛ تفریحی خاص و هیجانی

در این مجموعه می توان با هیجان سورتمه سواری کرد یا در پارک جنگلی بالا و پایین رفت و یا حتی ترس و هیجان را در سینما 6 بعدی آن تجربه کرد. معابر زیبای این شهرک برای دوچرخه سواری عالی هستند و هیجان دیگری در روی پل معلق نمک آبرود چشم انتظار شماست: اینجا می توان با زیپ لاین به آن سوی دره عمیق و وحشتناک رفت، یا در پیست موتور چهار چرخش مسابقه داد و در بزرگ ترین پینت بال جنگلی کشور به تعقیب و گریز پرداخت و در پیست کارتینگ نمک آبرود هیجان را در آغوش گرفت و در رأس تمام این ها سوار تله کابین شد و همه مجموعه را زیر پای خود دید.

شهرک توریستی نمک آبرود

شهرک توریستی- مسکونی نمک آبرود مابین جاده چالوس به تنکابن واقع شده است و حدود 12 کیلومتر با چالوس فاصله دارد. این شهرک توریستی تنها 650 هکتار وسعت دارد و متشکل از 2 بخش مسکونی و توریستی است. نمک آبرود از یک سمت به دریای خزر و از سمتی به ارتفاعات رشته کوه البرز متصل است؛ به همین جهت آب و هوای بخشی از آن معتدل و کوهستانی است و این یعنی مقصدی عالی برای روزهای گرم تابستان! هم جواری با رشته کوه البرز مزیت دیگری هم برای نمک آبرود داشته است؛ پوشش گیاهی این منطقه متفاوت از بقیه منطقه ها شمالی است و درختان خودرو و انبوهی دارد. در نمک آبرود شمشادهایی با عمر بیش از 7 قرن وجود دارند که برای تماشا آن ها باید به پارک جنگلی نمک آبرود رفت. در کل طبیعت بکر و زیبای این منطقه چشم نواز است و حال و هوای دیگری به سفرتان می بخشد.

معرفی تله کابین نمک آبرود

تقریباً از 3 دهه پیش نمک آبرود را با هیجان تله کابین آن یاد می نمایند. تله کابینی که امکان صعود به قله ها و ارتفاعات آن منطقه و تماشای جاهای تماشای نمک آبرود را فراهم می نماید و در طول مسیر سوارانش را با چشم اندازهای جنگلی و دریایی متحیر می سازد. شما می توانید با این سواریِ هیجان انگیز کمی اکسیژن خالص و تازه را به داخل شش هایتان بکشانید و در نهایت به راحت ترین شکل ممکن به بالای قله بروید و از آنجا شاهد چشم انداز های بکری باشید که شاید تنها در تصاویر اینترنتی دیده باشید. تله کابین نمک آبرود در سال 1372 افتتاح شده و در سال های اخیر و با افزایش محبوبیت این شهرک توریستی و استقبال زیاد توریستان، خط دوم تله کابین نیز به مجموعه اضافه شده است. مقصد خط 1 و 2 تله کابین نمک آبرود فرق دارد و هر کدام ویژگی خاصی دارند که در ادامه به آن می پردازیم.

خط 1 تله کابین: خط 1 تله کابین، خط قدیمی تله کابین نمک آبرود بوده و دارای 42 کابین 4 نفره است. این خط مسیر 2100 متری را بهم وصل می نماید و انتهای مسیر به بالای قله مدوبن ختم می گردد. ارتفاع کابل خط اول تله کابین بین 4 تا 50 متر متغیر است. ایستگاه اول این خط در دامنه کوه واقع شده و شما را از پای کوه روانه بالاترین نقطه کوه می نماید، جایی که هوا تقریباً 10 درجه خنک تر است. هر چه از ایستگاه جلوتر بروید از دریا دورتر و به پوشش جنگلی نزدیک تر می شوید. تله کابین های این خط با سرعت 3 متر بر ثانیه حرکت می نمایند و این سواری کمتر از 15 دقیقه طول می کشد. در بالای قله امکانات پذیرایی فراهم شده تا فضای خنک و دل نشین بالای قله را خاطره انگیزتر و به یادماندنی تر سازد، بعد از کمی استراحت یا شکم گردی در رستوران می توانید دوباره سوار تله کابین شوید و به پایین کوه بیایید.

خط 2 تله کابین: خط دوم یا خط نو تله کابین نمک آبرود با کابین های فایبرگلاس 6 نفره اش شما را به قله دیو حمام و وسط افسانه های نقل شده از این جاذبه تماشای می برد. کابین های این خط با سرعت 2 برابر کابین های خط اول حرکت می نمایند و چاشنی هیجان را به این تجربه اضافه می نمایند. خط دوم 1700 متر طول دارد ولی تنها 5 دقیقه طول می کشد تا به انتهای مسیر برسید. این خط با 35 کابین قادر است در طول روز 8000 توریست را حمل و جابجا کند. ایستگاه آخر خط دوم چندین رستوران، سرویس بهداشتی، امکانات رفاهی دیگری دارد و حتی نمایشگاه کوچکی از حیوانات تاکسیدرمی شده در بالای کوه وجود دارد که یکی از بخش های مورد علاقه خانواده هاست. در این موزه حیواناتی مثل شیر، خرس، پلنگ، قوچ، آهو و غیره در محفظه های شیشه ای به نمایش گذاشته شده اند.

سفری ایمن با تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود یکی از ایمن ترین تله کابین های ایران است؛ چراکه طبق آنالیز ها امنیت بازدیدنمایندگان و شرکت نمایندگان تور مسافرتی سفرمارکت همواره در اولویت بوده و تا به امروز هیچ حادثه ای در آن رخ نداده است. ساخت و ساز استاندارد کابین ها و بعلاوه آنالیز روزانه خطوط تله کابین از عواملی هستند که این شرایط را فراهم نموده اند. حتی سیستم های این تله کابین به طور اتوماتیک اشکالات را ردیابی و اطلاع رسانی می نمایند. حتی در مواقعی که برق قطع گردد، با استفاده از موتور برق اضطراری مسافران را به سلامت به ایستگاه می رسانند. تعمیرات تخصصی مثل تعویض قطعات، چرخ های دکل، لاستیک های دکل و غیره هم طبق برنامه انجام می شوند. پس نگران امنیت تله کابین نمک آبرود نباشید و روی جنگل های آن پرواز کنید.

ساعات کار تله کابین و قیمت بلیط

اگر روزهای تعطیل و آخر هفته با خرید آنلاین بلیط هواپیما به استان های شمالی و سپس نمک آبرود رفتید، از صف طولانی مسافرهای مشتاق تعجب نکنید. شاید کمی خسته شوید ولی وقتی به بالای قله برسید، می بینید که ارزشش را داشته است. خطوط تله کابین نمک آبرود از ساعت 8 صبح آغاز به کار می نمایند. باجه های فروش بلیط در کنار ایستگاه های خط 1 و 2 قرار دارند و تا ساعت 7 عصر باز هستند ولی ممکن است در روزهای شلوغ تا قبل از انتها این ساعت کاری بلیط تمام گردد. لازم به ذکر است که قیمت بلیط تله کابین سالانه در حال تغییر است و در حال حاضر قیمت آن 60000 تومان است.

آدرس: جاده چالوس، کیلومتر 12 جاده چالوس، تنکابن، شهرک توریستی نمک آبرود.

منبع: گردشبان
انتشار: 25 خرداد 1402 بروزرسانی: 25 خرداد 1402 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2218

به "تله کابین نمک آبرود؛ تفریحی خاص و هیجانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تله کابین نمک آبرود؛ تفریحی خاص و هیجانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید